تبیین اسلام و قرآن مهمترین وظیفه طلاب و روحانیون است

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، مهمترین وظیفه و رسالت طلاب و روحانیون تبیین اسلام ناب محمدی (ص) و قرآن کریم است.

به گزارش ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز سه‌شنبه در دیدار با طلاب و مدرسین دارالعلوم امام شافعی (رض) شهرستان روانسر با بیان اینکه اسلام ناب را برای همه دنیا تبیین کنیم، افزود: بیش از ۱۴۰۰ سال است اسلام وجود دارد و اگر تبیین نمی شد امروز ماندگار و اسمی از اسلام نبود.

وی تصریح کرد: اسلام ناب محمدی (ص) سرمایه ای گرانبها است که جهاد تبیین در این حوزه بر عهده علما و روحانیون است و باید روشنگری کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: آنچه امروز و در آینده بسیار مهم است، جهاد تبیین است و اهل تشیع و اهل تسنن باید ورود کنند.

آیت الله علما اضافه کرد: ثروت علمی و فکری مسلمانان بی نظیر و  برای اعتلای اسلام وظیفه ما در دنیای کنونی بسیار سنگین است پس باید اسلام ناب را دنبال کنیم.

وی اظهار داشت: جهاد تبیین سابقه ای ۱۴۰۰ ساله دارد و طلاب و روحانیون باید متفکرانه حرکت کنند و به روز باشند و اسلام ناب را تشخیص دهند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: آنچه که بیشتر از همه آمریکا و استکبار را دچار هراس و عصبانیت کرده، گسترش اسلام ناب محدی (ص) و مبانی فکری اسلام و نفوذ ایران در میان کشورهای اسلامی است.

آیت الله مصطفی علما افزود: امام (ره) با دستان خالی انقلاب کرد و ابهت ابر قدرت‌های جهان را شکست و سردار سلیمانی نیز بر اساس مبانی اسلام در مقابل جهان کفر ایستاد.


تبیین اسلام و قرآن مهمترین وظیفه طلاب و روحانیون است

امام جمعه روانسر و مدیر دارالعلوم امام شافعی(رض) روانسر نیز گفت: دارالعلوم امام شافعی در سال ۱۳٨۲ تاسیس شده و در سه شهرستان ثلاث باباجانی ، جوانرود و روانسر فعالیت داشته و در حال حاضر ۸۰ طلبه برادر و خواهر و ۲۲ مدرس در دارالعلوم امام شافعی روانسر مشغول فراگیری و آموزش علوم دینی هستند.

ماموستا ملا سید «محمد محمدی» با بیان اینکه در طول ۱٨ سال فعالیت این مدرسه ۶۰ طلبه فارغ التحصیل شده اند افزود: این افراد هم اکنون به عنوان روحانی در مساجد مناطق اهل سنت استانهای کرمانشاه و کردستان و همسو با آرمانهای نظام و انقلاب در حال ترویج مذهب امام شافعی(رض) هستند.

وی ادامه داد: با مساعدت شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، نماینده ولی فقیه در استان و مرکز اسلامی استان شعبه خواهران دارالعلوم از سال گذشته در روانسر راه اندازی شده که هم اکنون ۳۰ طلبه خواهر مشغول تحصیل هستند.

امام جمعه روانسر اظهار داشت: تمسک به کتاب و سنت ، پیروی از مذهب معتدل امام شافعی(رض)  و تلاش برای وحدت و انسجام از اهداف دارالعلوم امام شافعی (رض) است.

ماموستا محمدی گفت: یکی از نیازهای رسیدن،بشر به کمال و سعادت ، فراگیری علم و محبت به علمای دین است.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha