۸ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۱۵
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84685067
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاییز ۱۴۰۰ استان سمنان چگونه سپری شد؟

۸ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۱۵
کد خبر: 84685067
پاییز ۱۴۰۰ استان سمنان چگونه سپری شد؟

سمنان- ایرنا- رویدادهای خبری استان سمنان در پاییز ۱۴۰۰ همچون برگ‌های رنگارنگ فصل خزان دربردارنده اتفاقات و وقایع مختلف در حوزه‌هایی مانند فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی بود.

به گزارش ایرنا، پاییز ۱۴۰۰ با برگ های رنگارنگ خود رویدادهای خبری مختلفی در استان سمنان رقم زد. اکنون با فرارسیدن سال ۱۴۰۱ و طی این گزارش به برخی خبرها در حوزه‌هایی مانند فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی اشاره می شود تا رویدادهای مهم استان سمنان در پاییز ۱۴۰۰ مروری دوباره شود.

پاییز ۱۴۰۰ استان سمنان چگونه سپری شد؟

مهر

معرفی سید محمدرضا هاشمی به عنوان استاندار سمنان با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در سالن شهید مطهری سمنان، برگزاری آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرهای استان، و انتصاب علی خیرالدین عضو هیات علمی دانشگاه سمنان به عنوان مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از خبرهای مهم استان سمنان در روزهای آغازین پاییز ۱۴۰۰ بود.

حفاظت و مرمت صندوق چوبی امامزاده تاج‌الدین (ع) روستای پرور شهرستان مهدیشهر متعلق به قرن نهم و دوره تیموریان به همت کارشناسان، بهره‌برداری از ۴۲۴ میلیارد ریال طرح به مناسبت چهاردهم مهر روز ملی روستا، و دستگیری عامل انتشار فیلم حیوان‌آزاری در دامغان، از رخدادهای مهم مهر ۱۴۰۰ بود.

راهیابی فیلم «بی‌پایان» به کارگردانی زینب همتیان از سمنان به سی و سومین دوره جشنواره ژیرونا «Girona FilmFestival» اسپانیا ۲۰۲۱  و راهیابی فیلم کوتاه "ارغوان" به کارگردانی "محمد پهلوان" از هنرمندان سمنان به بخش ملی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، از خبرهای فرهنگی استان سمنان در مهر گذشته است ، ارغوان روایتی از دوستی دختربچه‌های ایرانی و افغانستانی است که در نهایت، انفجار غم‌بار مدرسه سیدالشهداء(ع) کابل، بین آنان جدایی می‌اندازد.

میزبانی سمنان از اکران پنج فیلم پرافتخار سینمای کوتاه ایران در قالب گروه سینمایی «هنر و تجربه» تحت عنوان «پنج‌گان کوتاه» و فوت نرگس خانم شاهجویی مادر شهیدان قربانعلی و غلامحسین زمانی‌پوراز دیگر خبرهای فرهنگی همراه با لبخندها و تلخندها در مهر سال گذشته بود.

راهیابی تیم بسکتبال زیر ۱۸ سال سمنان با پیروزی مقابل قم به جمع ۱۶ تیم برتر کشور، راهیابی سه‌دختر نوجوان استان به اردوی تیم ملی والیبال،  راهیابی چهار ووشوکار از استان سمنان به مسابقات آزاد ووشو کشور با عنوان مبارزه جنگجویان ووشو (WWF)، قهرمانی غزل سلطانی به عنوان نماینده تکواندو این استان در مسابقات بین‌المللی جام فجر، و موفقیت عسل کلامی ورزشکار تیم اعزامی این استان در وزن منهای ۴۸ کیلوگرم رقابت‌های جودو دختران ایران در رده سنی نوجوانان و جوانان، از جمله رویدادهای مهم ورزشی استان سمنان در مهر ۱۴۰۰ بود.

راهیابی ۹ نفر از والیبالیست‌های استان در رده سنی نوجوانان به اردوی گزینشی تیم ملی، موفقیت سارا شاهسواری در آزمون عملی و تئوری و کسب عنوان نخستین داور رسمی پاورلیفتینگ استان، دعوت از امیرسیاوش ذوالفقاریان و علیرضا دانشور از تیراندازان استان در رشته ورزشی تیراندازی با تفنگ و تپانچه در اردوی انتخابی تیم ملی و برگزاری اولین دوره مسابقات پاورلیفتینگ بانوان این استان به مناسبت هفته تربیت‌بدنی به میزبانی شاهرود، از دیگر خبرهای مهم استان سمنان در مهر گذشته بود.

پاییز ۱۴۰۰ استان سمنان چگونه سپری شد؟

آبان

مهمترین رخداد استان سمنان در آبان ۱۴۰۰ مربوط به نهمین سفر استانی آیت‌الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور به استان سمنان بود. آیت الله رئیسی رییس جمهور و هیات همراه سیزدهم آبان از فرودگاه سمنان وارد استان شد.
 اعضای کابینه دولت سیزدهم به نمایندگی از آیت الله رئیسی به نقاط مختلف هشت شهرستان استان سمنان سفر کردند تا ضمن بازدید از واحدها و طرح های مختلف، از نزدیک با مسایل شهرستانها آشنا شوند و به مشکلات مردم در موضوعات مختلف رسیدگی کنند.
شهرستان میامی در شرق استان سمنان میزبان سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهوری، شهرستان های گرمسار و آرادان میزبان امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، شهرستان دامغان میزبان بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرستان‌های گرمسار، سرخه و مهدیشهر میزبان سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی بودند.
سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی از رییس جمهوری به شهرستان شاهرود سفر کرد و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی  از چهارشنبه شب از چند طرح عمرانی در شهرستان سمنان بازدید کرد و سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز برای بازدید از چند طرح تاریخی و سرمایه گذاری گردشگری به شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر سفر کرد.

کشف ۱۱۲  دستگاه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در یک شرکت صنعتی متروکه شهرستان مهدیشهر،  فوت سه‌نفر و مصدومیت ۲ نفر در تصادف تریلی با سانتافه در محور گرمسار به تهران، آزادی ۲۵ نفر از زندانیان جرائم مالی استان همزمان با ربیع الاول ماه رحمت و مهربانی در قالب پویش ربیع‌الرحمه به همت خیران، کاهش ۵۱.۳ درصدی بارندگی در استان و نجات گروه ۳۰ نفری گرفتار در کویر شاهرود،  بخشی از مهمترین خبرهای استان سمنان در آبان ۱۴۰۰ بود.

برگزاری هشتمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان با حضور عبدالله سهرابی دستیار وزیر امور خارجه، علی خطیبی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مسئولان استان سمنان و شهرستان دامغان و اقشار مختلف مردم در سالن همایش‌های دانشگاه این شهر از دیگر خبرهای مهم استان سمنان درپاییز گذشته بود.

استقرار اورژانس در شهرک صنعتی سمنان، ذخیره‌سازی موفق ژن‌های یوزپلنگ نر در مرکز تحقیقات توران به همت متخصصان ایرانی و  برگزیده شدن اثر محمدحسن رضی‌آبادی، عکاس دامغانی در جشنواره بین‌المللی عکاسی "۳۵ awards " روسیه با موضوع «مردی با ریش»، از دیگر رویدادهای مهم پاییز سال گذشته بود.

تصادف و آتش سوزی سه خودروی سواری در محور شاهرود به بسطام با پنج مصدوم و ۲ فوتی و واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور اِیوانکی به گرمسار با فوت سه نفر و مصدومیت ۲۰ نفر از خبرهای تلخ آذر ۱۴۰۰ بود. 

از دیگر خبرهای جالب روزهای ابتدایی پاییز سال ۱۴۰۰ مربوط هادی خالقیان دارنده مدال برنز تکواندو گیوروگی مردان آسیا بود که مدالش را  به خانواده شهید حسین غنیمت پور از تکواندوکاران شاهرودی تقدیم کرد.

شناسایی هویت شهید مدفون در پارک جنگلی بیارجمند شهرستان شاهرود به نام صفرعلی فیض بیگدلی از اهالی استان زنجان پس از ۳۸ سال از دیگر خبرهای خوش در آبان ۱۴۰۰ بود.

کشف یک دستگاه خودروی رهاشده در شهرستان میامی استان سمنان با ۳۲ قلم شیء تاریخی دوره اسلامی و افتتاح سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال استان سمنان روز چهارشنبه با حضور سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان از دیگر خبرهای فرهنگی استان سمنان در آبان گذشته بود.

حضور تیم پارادومیدانی بانوان استان سمنان در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی پاراآسیایی و کسب ۲ مدال نقره و سه برنز، برگزاری نهمین اردوی تیم ملی هندبال دختران از ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه برای کسب آمادگی حضور در رقابت های قهرمانی آسیایی در شاهرود و راهیابی خدیجه قانع سرمربی و چهار بازیکن از تیم کات شاهرود به اردوی تیم ملی بزرگسالان هندبال از خبرهای خوش آبانی بود.

پاییز ۱۴۰۰ استان سمنان چگونه سپری شد؟

آذر

از خبرهای مهم مربوط به آذر ۱۴۰۰ مربوط به مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان بود که گفت: ۱۸ فرد یوزپلنگ در زیستگاه پارک ملی توران شهرستان شاهرود استان سمنان در سالجاری شناسایی شد و ممکن است در طبیعت این منطقه تعداد یوزپلنگ های شناسایی نشده بیشتر باشد.
امیر عبدوس در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از مجموع ۱۸ فرد یوزپلنگ شناسایی شده در پارک ملی توران، چهاز یوزپلنگ نابالغ هستند.

صدور احکام ۱۱ نفر از متهمان پرونده تخلفات مالی و ارتشاء در مجموعه یکی از دستگاه‌های دولتی شهرستان گرمسار در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان سمنان از خبرهای دلگرم کننده آذر ۱۴۰۰ در مبارزه مفسدان اقتصادی بود.

اعلام حامد عادل مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان درباره ساخت سنگ آرامگاه بایزید بسطامی از نوع گرانیت فیروزه ای از معدنی در خراسان رضوی که در کارگاهی در تهران باهزینه کرد چهار میلیارد ریال ساخته شد  و رونمایی از سنگ جدید آرامگاه این عارف بزرگ، از خبرهای خوش برای دوستداران میراث فرهنگی بود.
راه یافتن اثر «سید عابد میرمعصومی» و اثر «علی ابک»، از سمنان به همراه ۳۳ اثر دیگر، به مرحله نهایی پنجمین سوگواره ملی عکس «آن سوی واقعه» از دیگر خبرهای فرهنگی استان سمنان درآذر گذشته بود.

موفقیت مبینا ساوه تنها ورزشکار اعزامی از استان سمنان به مسابقات پاراآسیایی بحرین در رشته دومیدانی در کسب طلا، پیروزی مرتضی نوروزی سانداکار استان در وزن منفی ۹۰ کیلوگرم با غلبه بر حریفان خود و کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور، کسب مدال نقره مسابقات انتخابی تیم ملی توسط محمود باقر نژاد، تیرانداز اعزامی استان سمنان، دستیابی زهره یوردخانی ورزشکار استان سمنان در رشته دو استقامت مسابقات کشوری به مقام سوم، پیروزی پرستو باقری، تکواندوکار استان در مسابقات قهرمانی جهان تکواندو ۲۰۲۱ ناشنوایان با کسب مقام دوم و کسب مدال نقره و اعزام غزل سلطانی و سعیده نصیری برای شرکت در مسابقات آزاد جهانی تکواندو با حضور در ترکیب تیم ملی یکم آذر ۱۴۰۰ به ریاض و شرکت مجتبی آرو ورزشکار این استان با حضور در ترکیب اصلی تیم ملی بزرگسالان والیبال ساحلی در مسابقات آسیایی تایلند از خبرهای مهم ورزشی استان سمنان در پاییز ۱۴۰۰ بود.

اعلام احمد مطهری نسب رئیس دادگستری شهرستان شاهرود از بخشیده شدن ۲ محکوم به قصاص با جلب رضایت اولیای دم در این شهرستان، جان باختن جوان ۳۰ ساله سارق هنگام سرقت سیم و کابل برق به دلیل برق‌گرفتگی، واژگونی پژوپارس در محور دامغان-سمنان و تصادف خودرو پراید و پژو ۲۰۶ در محور دامغان- شاهرود با  ۱۲ مصدوم و برخورد رخ به رخ ۲ دستگاه کامیون در محور جندق به معلمان این استان با  ۲ کشته، از رخدادهای شیرین و تلخ پاییزی بود.

برگزاری اجلاسیه استانی نماز و آیین تجلیل از دستگاه های اجرایی برتر  با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در حسینیه سپاه قائم(عج) استان سمنان و برگزاری سمپوزیوم «هنر در قاب» با مشارکت ۱۵۴ هنرمند کشور در مهدیشهر، افتتاح سرای دانشجویی فرزانگان چهار دانشگاه سمنان باحضور رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مسوولان استانی با ظرفیت ٢۵٠ دانشجو و ٢٠٠ میلیارد ریال هزینه، آتش سوزی در بخشی از جنگل ابر شاهرود در مرز بین استان سمنان و گلستان بخشی از دیگر خبرهای استان سمنان بخشی از مهمترین خبرهای استان سمنان در آذر گذشته بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha