نام میلیاردر روسی و ۱۲ نماینده دوما در فهرست جدید تحریم ها از سوی ژاپن

تهران- ایرنا - وزارت دارایی ژاپن امروز سه شنبه اعلام کرد با تصمیم به افزایش ۱۷ نفر دیگر از شهروندان روسی به فهرست تحریم ها علیه روسیه شمار تحریم شدگان از سوی این کشور به ۶۱ نفر رسید که یک میلیاردر معروف و ۱۲ نماینده مجلس دوما را شامل می شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز» افزایش تحریم ها از سوی ژاپن به دنبال اعمال تحریم های آمریکا برای اشخاص روسی از جمله «ویکتور وکسلبرگ» میلیاردر معروف و ۱۲ نفر از اعضای دومای این کشور صورت گرفت. 

وزارت دارایی ژاپن گفت «ویکتور وکسلبرگ»، ۱۲ نفر از اعضای پارلمان روسیه و ۵ نفر از اعضای خانواده «یوری کوالچونک» بانکدار روسی از سوی ژاپن نیز هدف تحریم قرار گرفته اند.

این درحالی است که پیش تر «هیروزاکو ماتسونو» سخنگوی ارشد دولت ژاپن گفته بود ژاپن همسو با اقدامات گروه ۷ تحریم هایی علیه روسیه وضع خواهد کرد. او به خبرنگاران گفت:« از این پس در مورد تحریم ها، با توجه به شرایط همسو و هم جهت با کشورهای گروه ۷ پیش خواهیم رفت.» 

به دنبال حمله روسیه به اوکراین ژاپن همچنین بانک مرکزی روسیه و ۷ بانک خصوصی این کشور را نیز در میان سازمان های دیگر و نیز  اشخاص، بانک ها و نهادهای  بلاروسی در فهرست تحریم ها قرار داده بود. 

از سوی دیگر «یوشیماسا هایاشی»وزیر امور خارجه ژاپن در گفت و گو با خبرنگاران گفت بحران اوکراین نشان داد شورای امنیت سازمان ملل متحد نیاز به اصلاح دارد. از آنجا که روسیه کرسی دائمی در این شورا دارد و ژاپن به دنبال کسب کرسی دائم در این شوراست. 

ژاپن همچنین به عنوان بخشی از تحریم های شدیدتر علیه مسکو ممنوعیت صادرات به روسیه از روز جمعه را گسترش داد که شامل ۳۱ مورد از جمله نیمه رساناها، تجهیزات ارتباطی، سنسور و رادار به همراه ۲۶ بسته تکنولوژی می باشد. 

به دنبال عملیات نظامی بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه در اوکراین، این جنگ اکنون وارد بیستمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

«ولادیمیر پوتین» اعلام کرده عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است. 

روسیه اقدامات خود در اوکراین را "عملیات ویژه" نامیده و می گوید برنامه ای برای اشغال اوکراین ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha