حضور جوانان در ستاد اربعین و بازسازی عتبات عالیات ستودنی است

شهرکرد - ایرنا- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: استفاده از ظرفیت جوانان در کمیته‌های مختلف اربعین و همچنین ستاد بازسازی عتبات و عالیات نمود دارد و این حضور پررنگ جوانان ستودنی است.

محسن حسین‌میرزایی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان با اشاره به اینکه فعالیت برای ترویج فرهنگ معنوی و همچنین کار کردن برای زائران امام حسین(ع) و کار برای ائمه اطهار (ع) افتخار بزرگ است که خدا نصیب موکب‌داران و فعالان در حوزه بازسازی عتبات عالیات کرده است، افزود: خادمی امام حسین(ع) و ائمه اطهار توفیق الهی است.

حسین‌میرزایی به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و نقش دادن به مردم و همچنین جوانان و کمک گرفتن از مردم در همه امور اشاره کرد و گفت:جوانان پتانسیل و قابلیت‌های ارزشمندی را در همه عرصه‌ها از خود به نمایش گذاشته‌ و توانسته‌اند به موفقیت دست پیدا کنند و باید در برنامه‌های مختلف به جوانان بهاء داده شود تا بتوانند مدیریت خوب در کارها داشته باشند.

حسین‌میرزایی افزود: جوانان در طول هشت سال دفاع مقدس نیز به عنوان سرداران و فرماندهان، یک لشکر را اداره می‌کردند و توانستند در مقابله با دشمن ، به پیروزی دست یابند و نشان دادند که در همه عرصه‌ها می‌توانند فعالیت داشته باشند و به موفقیت برسند.

وی با  اشاره به مراسم اربعین حسینی و اعزام کاروان و زائران اربعین افزود: برای اعزام زائران باید همه جوانب کار دیده شود و فعالان در حوزه موکب‌ها در همه بخش‌ها از جمله اسکان، تغذیه و کارهای فرهنگی فعالیت داشته باشند.

حسین‌میرزایی با تاکید بر فرمایش امام راحل و مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص نقش مردم در همه برنامه‌ها و آیین‌ها افزود: مردم از زمان شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس تاکنون نقش مهم و اثرگذار داشته‌اند و حضور مردم در همه عرصه‌ها زمینه‌ساز پیروزی و حرکت رو به جلو شده و در برخی برنامه‌ها که مردم حضور نداشتند و با آن برنامه فاصله داشتند، موفقیت خاصی ثبت نشده است.

وی به مردمی برگزار شدن مراسم عزاداری اباعبدالله حسین(ع) و عاشورا و تاسوعای حسینی  اربعین اشاره کرد و گفت: مردمی برگزار شدن این آیین باعث شده که هرساله آین عزاداری عاشورا و تاسوعا زنده‌تر و با حضور بیشتر مردم برگزار و برنامه‌ها با محتوا بیشتر و بهتر برگزار شود.

به گفته وی، توسعه، ترویج، تعمیق و نهادینه کردن آموزهای دینی و معنویت در جامعه وطیفه ذاتی همه آحاد جامعه است و ولایت‌پذیری از خصوصیت‌های شاخص و بارز مردم استان است و عاقبت به خیری نیز در گرو ولایت‌پذیری است و باید این امر سرلوحه کارها قرار گیرد و تمام کارها و فعالیت‌ها با محوریت مردم برگزارشود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اجرای کار فرهنگی زمان‌بَر است و اثرگذاری بالای دارد که مشارکت حداکثری مردم را  نیاز دارد تا اثرگذاری خوبی داشته باشد و باید در اجرای کارهای فرهنگی به ظرف بیشتر از محتوا پرداخته شود و از ظرفیت نخبگان، سیاسیون، علما  همه  اقشار استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به پیشرفت و تعالی در استان باید یک رای باشیم و تشدد آراء سلیقه وجود نداشته باشد، گفت: افزایش هم‌فکری و هم افزایی زمینه موفقیت و اجرای برنامه‌ها و کارهای پراکنده و بخشی‌نگری باعث آسیب زدن به استان می‌شود.

۲۷ موکب اربعین حسینی در استان چهارمحال وبختیاری  فعال است

رییس ستاد عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به فعال شدن سه قرارگاه نجف ، بین راهی کربلا تا نجف و کربلا در استان افزود: هم اکنون ۲۷ موکب اربعین حسینی در استان ثبت شده است که این موکب‌ها به صورت تخصصی خدمات ارائه می‌دهند.

علی کیانی افزود: موکب‌های استان علاوه بر خدمات‌رسانی در اربعین حسینی در زمینه‌های مختلف از جمله ساخت مسکن محرومان، توزیع بسته‌های معیشتی، کمک‌های نقدی، فعالیت‌های جهادی و کارگاهای تولید ماسک مشارکت دارند.

به گفته وی، هم اکنون بیش از یک‌هزار خدمه در شهرستان‌های استان در قالب موکب‌ آماده خدمت رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستند.

وی با اشاره به اینکه هنوز برنامه‌ریزی خاصی برای اعزام زائران برای اربعین سال آینده مشخص نیست، افزود: برنامه‌ریزی برای خدمات‌رسانی موکب‌ها در همه زمینه‌ها و همچنین اعزام زائر برای اربعین حسینی از استان از هم اکنون آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha