۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 926
کد خبر: 84685219
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جنگل‌های حرای هرمزگان سنددار شدند

۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۱
کد خبر: 84685219
جنگل‌های حرای هرمزگان سنددار شدند

قشم- ایرنا- رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: با هدف تثبیت مالکیت دولت و همچنین جلوگیری از تصرفات غیر مجاز برای همه جنگل‌های حرا در این استان سند مالکیت تک برگ صادر شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی افزود: این اسناد توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان و به نام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری صادر شده است.

وی ادامه داد: مساحت جنگل‌های حرا یا مانگرو در استان هرمزگان حدود ۴۷ هزار هکتار است که برای همه آنها سند تک برگ صادر شده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: با این امر اعمال حاکمیت بر این جنگل‌ها با شرایط مناسب‌تری انجام و  از هرگونه سوءاستفاده، تصرف غیرقانونی و دست اندازی به حریم و بستر این سرمایه های ملی جلوگیری می‌شود.

وی افزود: در دو ماه اخیر و پس از دستور ریاست محترم قوه قضاییه برای جلوگیری از تصرفات غیر مجاز در حریم و بستر دریا برای حدود ۲۱۵ کیلومتر از سواحل این استان نیز سند تک برگ صادر شده است.

قهرمانی ادامه داد: طول سواحل استان هرمزگان حدود یکهزار و ۲۷ کیلومتر است که تحت ۱۰۵ پلاک ثبتی حریم ۶۰ متری آن مشخص شده است.

وی اظهار کرد: بر این اساس همه مناطق ساحلی و حریم ۶۰ متری دریا تاکنون تعیین حدود شده و ۷۰ فقره سند تک برگ نیز در این خصوص صادر شده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان افزود: مشارکت و هم افزایی تمام دستگاه‌ها و اطلاع‌رسانی مردمی ضمن تسهیل در روند حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، امکان برخورد سریع و به موقع با متصرفان غیر قانونی را فراهم می‌سازد و به همین منظور دستگاه قضایی استان هرمزگان به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی است.

وی در پایان با هشدار به متصرفین غیرمجاز، تاکید کرد: هرگونه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به اراضی ملی و دولتی و عرصه‌های طبیعی، واکنش شدید دستگاه قضایی و مجازات متخلفان را به همراه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha