۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۳۹
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84685291
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هلال‌احمر سمنان سه طرح عملیاتی در نوروز اجرا می‌کند

سمنان- ایرنا- مدیرعامل‌ جمعیت‌ هلال احمر استان‌ سمنان گفت: طرح های امداد و نجات جاده ای، طرح خدمات ملی بشردوستانه جوانان و هلال رحمت در ایام نوروز توسط این جمعیت در استان انجام می شود.

به گزارش ایرنا، مظفر محمدخانی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان سمنان در محل سالن جلسات هلال احمر بیان کرد: طرح امداد و نجات جاده ای در محور های مواصلاتی استان سمنان با استقرار پایگاه های ثابت و سیار اجرا می شود.

وی افزود: ۱۴ پایگاه ثابت، سه پایگاه موقت و ۲ پایگاه امداد و نجات کوهستانی در شهمیرزاد و بسطام فعال بوده و ۶۸ نیروی عملیاتی به صورت نفر روز و سه تا پنج نیروی ثابت در پایگاه ها به صورت شبانه روزی حضور دارند.

محمدخانی ادامه داد: طرح خدمات ملی بشر دوستانه توسط جوانان به عنوان سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی در خصوص راهنمایی مسافران در ورودی شهرها و بوستان ها با برپایی چادرهای امدادی به منظور آشنایی با فرهنگ استان و کنترل سلامت انجام می شود.

وی اضافه کرد: پایگاه امداد جوانان در شهرستان های گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود و میامی و در پلیس راه سرخه از ۲۸ اسفند لغایت پنجم فروردین ماه برپا می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ابراز داشت: از روز ۱۱ لغایت ۱۳ فروردین پایگاه های ارائه خدمات و همکاری در شهمیرزاد و شاهرود فعال می شوند که فضای دوستدار کودک در راستای ارائه خدمات و فرهنگسازی به کودکان و خردسالان و پایگاه سلامت نیز فعالیت می کنند.

محمدخانی اظهار داشت: سه گروه سحاب نیز به صورت سیار با استفاده از دوچرخه و به صورت پیاده در مراکز گردشگری و جمعیتی استان سمنان برای راهنمایی و ارائه خدمات به مسافران اقدام می کنند.

وی اضافه کرد: مجریان طرح هلال رحمت با کمک خیران به مناسبت نوروز و ماه مبارک رمضان ۲ هزار بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع می کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: بالگرد امدادی کشور در راستای تسریع امدادرسانی جاده ای در راه های مواصلاتی  به مدت ۱۰ روز در استان حضور دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ برای کمک به هزینه های درمان و کمک های بلاعوض به بیماران ۳۶ میلیارد ریال هزینه شد و سقف کمک به هر نفر ۳۲ میلیون ریال است که درصورت نیاز از محل اعتبارات استانی این مبلغ ۲ برابر می شود.

۲ طرح مصوب هلال احمر از سفر ریاست جمهوری بهار ۱۴۰۱ بهره برداری می شود

محمدخانی تصریح کرد: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از سفر ریاست جمهوری برای اجرای ۶ طرح عمرانی هلال احمر در استان سمنان اختصاص یافته است که ۲ طرح در بهار ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد.

وی ابرازداشت: پایگاه امداد و نجات ایوانکی، پایگاه شهید قاسمی، شعبه اداری جمعیت هلال احمر آرادان، پایگاه کوهستانی شهمیرزاد، پایگاه جندق و پایگاه کوهستانی جنگل ابر طرح های عمرانی جمعیت هلال احمر است.

محمدخانی افزود: ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از این اعتبار به تهیه تجهیزات امداد و نجات اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: فروردین ماه کلنگ زنی ساخت مرکز درمانی و دارویی استان سمنان در راستای احداث انبار دارویی و زیرساخت های درمانی انجام می شود.

هلال احمر امسال به چهار هزار و ۷۶۷ حادثه دیده امدادرسانی کرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ در استان ۹۴۱ حادثه با چهار هزار و ۷۶۷ حادثه دیده رخ داد که از این تعداد ۴۸۲ حادثه مربوط به حوادث جاده ای است.

محمدخانی با اشاره به اسکان اضطراری ۴۵۴ فرد گرفتار در برف و کولاک زمستان عنوان کرد: سه هزار و ۶۳ نیروی امدادی در قالب یکهزار و ۷۷ تیم عملیاتی با مشارکت ۶۷۳ آمبولانس اقدام به امدادرسانی کردند.

وی اضافه کرد: متوسط زمان حضور نیروهای امدادی در صحنه حادثه  ۱۴ دقیقه و ۴۳ ثانیه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در ایام عیدنوروز بخش دیالیز شاهرود برای استفاده مردم و مسافران فعال است./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha