فرآیند اخذ تا صدور پروانه دفاتر پیشخوان در آذربایجان‌غربی الکترونیکی شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: تمام فرآیند اداری اقدام برای دریافت مجوز دفتر پیشخوان دولت و ICT روستایی تا صدور و تحویل پروانه در این استان الکترونیکی است.

قاسم جلیلی‌نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: یکی از الزاماتی که در برنامه‌های پنج ساله توسعه کشور همواره به آن تاکید شده و یکی از موضوعات اولویت دار دولت سیزدهم بوده و تحقق دولت الکترونیک  و در کنار آن ارائه این خدمات از یک پنجره واحد و دوری از موازی کاری است.

وی ادامه داد: سیاست وزارت ارتباطات واگذاری تمام خدمات قابل برون سپاری به دفاتر پیشخوان است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: شفافیت و مقابله با فساد اداری در گرو الکترونیکی شدن و برون سپاری خدمات دولتی است و باید توزیع عادلانه خدمات و سرویس ها بر اساس ارزیابی و رتبه بندی دفاتر صورت پذیرد.

جلیلی‌نژاد تاکید کرد: افزایش کمی دفاتر باعث در دسترس بودن خدمات برای مردم شده است و ما با نظارت همه جانبه کیفیت ارائه خدمات را پایش می کنیم.

وی ادامه داد: ۱۳۰ خدمت دولت در دفاتر پیشخوان این استان ارائه می‌شود تا شهروندان راحت‌تر و با سرعت بیشتری خدمات لازم را دریافت کنند.

وی بیان کرد: نظارت بر ارائه خدمات و ایفای تعهدات دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت از اهمیت بالایی برخوردار است و اداره کل ارتباطات استان نظارت مستمر بر عملکرد دفاتر برای ارائه خدمات مطلوب به مردم و همچنین رعایت پرتکل. های بهداشتی را دارد و با دفاتر متخلف برخورد می کند.

به گزارش ابرنا، در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان‌ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه‌های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت‌های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان‌های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان‌ها پیگیری می‌شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه‌ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام وزارت و مقامات ارشد استان را عهده‌دار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha