۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۵۰
کد خبرنگار: 2194
کد خبر: 84685443
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت قرارگاه هدایت و پشتیبانی اردوهای جهادی نوروزی در فارس تشکیل شده است

شیراز-ایرنا-رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: هشت قرارگاه هدایت و پشتبانی اردوهای جهادی نوروزی در فارس تشکیل شده و ۵ هزار نفر جهادگر در قالب ۴۱۰ گروه جهادی در ۳۲۱ منطقه در ایام نوروز خدمات‌رسانی می‌کنند.

اسماعیل قزل سفلی روز سه‌شنبه در نشست خبری ویژه اردوهای جهادی نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد: نیروهای جهادی در نوروز که بسیاری از مشاغل دچار رکود یا وقفه می‌شود توان خود را برای خدمت‌ رسانی به مردم صرف می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس ادامه داد: ما به عنوان بسیج سازندگی تلاش کردیم برای خدمت‌ رسانی هدفمند نیروهای جهادی تسهیلگری و بسترسازی کنیم. بسیج سازندگی دو هدف را از بسترسازی اردوهای جهادی نوروز ۱۴۰۱ دنبال می‌کند.

قزل‌ سفلی ، کمک به فراهم کردن بستر برای تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی را از اهداف راه‌اندازی اردوهای جهادی دانست و گفت: به اعتقاد من جریان و حرکت‌های جهادی یک فناوری برای تربیت عنصر مومن به انقلاب و پرتلاش انقلاب است.

وی خدمت‌رسانی هدفمند برای مردم را از دیگر اهداف راه‌اندازی این اردوها قلمداد کرد و یادآور شد: تلاش کردیم مدل جدید قرارگاهی را برای خدمت‌رسانی به مردم به کار بگیریم و هشت قرارگاه برای پشتیبانی از نیروهای جهادی و فراهم کردن شرایط تسهیلگری و هم افزایی و عرصه آفرینی و همچنین تأمین امنیت و بیمه آنها طراحی شده است.

قزل‌ سفلی با اشاره به قرارگاه‌های پهنه‌ای یا منطقه‌ای و قرارگاه قشری گفت: قرارگاه پهنه‌ای در پنج منطقه در سطح استان ساماندهی شدند. این قرارگاه‌ها در شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز استان در شهرستان هایی از جمله لارستان، فسا، کازرون و شیراز با هدف ساماندهی و بسترسازی اردوهای جهادی راه‌اندازی شده‌اند.

وی اعلام کرد: ما از سه قرارگاه قشری نیز بهره می‌بریم. بسیج دانشجویی در قالب قرارگاه اهل خدمت توانسته زمینه‌ای فراهم کند تا دانشجویان دانشگاه‌های مختلف که در قالب گروه‌های جهادی با هم تعامل دارند، خدمات هدفمندی را ارائه بدهند.

قزل‌ سفلی افزود: گروه‌های دانش‌آموزی ما در قالب قرارگاه دانش آموزی و گروه‌های سلامت، بهداشت و پزشکی نیز در قالب بسیج جامعه پزشکی این مسیر را دنبال می‌کنند.

وی گفت: این قرارگاه‌ها با عنوان قرارگاه‌های عملیات جهادی  با هدف فراهم کردن عرصه برای فعالیت گروه‌های جهادی راه‌اندازی شده‌اند.

رییس بسیج سازندگی فارس یادآوری کرد: همچنین برنامه‌هایی را برای  بیش از ۴۱۰ گروه جهادی اعلام کرده‌ایم البته پیش بینی ما این است که تعداد گروه‌های جهادی ما در روزهای آینده نزدیک به ۱۰۰۰ گروه نیز برسد.

وی با بیان اینکه نزدیک به پنج هزار نفر از بانوان و آقایان در قالب گروه جهادی ذیل قرارگاه‌های عملیات خدمات‌رسانی خواهند کرد، گفت: اردوهای جهادی کار خود را از ۲۴ اسفندماه آغاز کرده‌اند و این خدمات رسانی تا ۱۴ فروردین  ماه ادامه خواهد یافت.

قزل‌سفلی ادامه داد: اردوهای جهادی در قالب اردوهای یک روزه، سه روزه، پنج روزه، هفت روزه، ده روزه و بیشتر برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: فعالیت در حوزه سلامت و بهداشت یکی از اهداف جهادگران کادر پزشکی و پرستاری در ایام نوروز است. همچنین فعالیت در حوزه فرهنگی و اجتماعی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر اهداف جهادگران فارس در ایام نوروز به شمار می‌رود.

قزل‌سفلی گفت: پرداختن به مباحث آموزشی و تربیتی، فنی و عمرانی، اقتصاد و اشتغال، کمک به احداث مسکن و اجرای طرح بسیج آبرسانی،  از فعالیت‌های جهادگران در نوروز ۱۴۰۱ به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: جهادگران تلاش می‌کنند که در مناطق محروم با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای هر منطقه با بهره‌گیری از الگوی صندوق های قرض الحسنه و با استفاده از تسهیلاتی که از طرف بانک‌های عامل در اختیار بسیج سازندگی گذاشته شده است، کمک شایانی به بهبود معیشت خانواده‌ها و اقتصاد جامعه روستایی و محلات حاشیه نشین کنند.

قزل‌سفلی با بیان اینکه نقاط هدف ما ۳۲۱ نقطه در استان فارس است، گفت: هدف ما خدمات رسانی به مناطق روستایی و دورافتاده و مناطق حاشیه شهرها است و خدا را شکر برنامه‌ریزی منسجم و مدونی هم برای تحقق این امر شده است و در تلاش هستیم از ظرفیت دستگاه‌های مختلف برای استفاده حداکثری از منابع، امکانات و تجهیزات بهره ببریم.

وی یادآوری کرد: تمام تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت نهادهای حمایتی و حاکمیتی و خیرین به کار گرفتیم. همچنین هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی در مناطق مختلف استان انجام شده است و بنابر دستور استاندار محترم فارس؛ فرمانداران مسوولیت حمایت و پشتیبانی از جهادگران فارس را در ایام عید بر عهده دارند.

قزل‌سفلی به انجام مشاوره و راه‌اندازی میزهای خدمت در ایام عید توسط گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت:  این گفتمان جهادی که بایستی با ابزار هنر و رسانه به ادبیات قالب تبدیل شود با همکاری و تعامل رسانه ها استمرار و گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه عزیمت گروه‌های جهادی به مناطق محروم سراسر استان با شعار « بهار خدمت» آغاز می‌شود، افزود: گروه‌های جهادی جغرافیا محور در ایام نوروز بیش از دیگر گروه‌های جهادی پای کار آماده آمد. گروه‌های جهادی دیگر هم در قالب گروه‌های محله ور، قشری و تخصصی در حال فعالیت هستند. حرکت‌ها و اردوهای جهادی تمرینی است برای اینکه جهادگران به نیروهای انقلابی تبدیل شوند.

قزل‌سفلی گفت:۱۲۵ واحد مسکونی  در سال ۱۴۰۰ توسط بسیج سازندگی فارس احداث و ۹۸۶ منزل هم مرمت و تکمیل شده است.

رییس بسیج سازندگی فارس بیان داشت: گروه‌های جهادی در فواصل مختلف در طول سال کارهای بزرگی انجام داده‌اند و شاهد حضور پررنگ و چشمگیر جهادگران فارس در عرصه‌های مختلف بوده‌ایم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha