استاندار چهارمحال و بختیاری: جوانان میدان‌دار اجرای مفاد گام دوم انقلاب هستند

شهرکرد- ایرنا -استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس انسان‌های بزرگی ظهور کردند و این عرصه به دانشگاه انسان‌سازی‌ تبدیل شد، گفت: در حال حاضر نیز جوانان در اجرای مفاد گام دوم انقلاب میدان‌دار هستند و می‌توانند با روحیه جهادی، منشا تحولی بزرگ در جریان پیشرفت و تعالی کشور شوند.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز سه‌شنبه در نشست ساماندهی امور جوانان و آیین تجلیل از جوانان برتر سال ۱۴۰۰ چهارمحال و بختیاری افزود: برای انتخاب مدیران استانی ملاک جوان‌گرایی و همچنین روحیه جهادی، حضور فعال در میدان و حرکت مبتنی بر علم در اولویت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیز عمده انتصابات جدید از میان افراد جوان متولد دهه‌ ۶۰  انجام شده است، تصریح کرد: فاصله سنی مدیران جدید با مدیران پیشین به طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ سال برآورد می‌شود که از جمله مدیران جوان استان می‌توان به مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان تامین‌ اجتماعی، بهزیستی، حوزه هنری، تعاون و کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد.

حیدری در ادامه نقش بی‌بدیل جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: جوانان حاضر در این دوران توانستند با رهبری امام راحل تهدیدات‌ پیش آمده را به فرصت تبدیل کنند.

استاندار چهار محال و بختیاری افزود: در تاریخ ۲۰۰ سال اخیر ایران اسلامی هر زمان هجومی‌ به جغرافیای کشور صورت می‌گرفت، بخشی از پهنه ایران زمین جدا می‌شد اما در دوران دفاع مقدس با وجود آنکه ائتلافی جهانی علیه ایران شکل‌ گرفته بود، جوانان توانستند معجزه‌ای کم‌نظیر را رقم بزنند و تمامیت ارضی را حفظ کنند.

حیدری با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس انسان‌های بزرگی ظهور کردند و این عرصه به دانشگاه انسان‌سازی‌ تبدیل شد، گفت: در حال حاضر جوانان در تبیین و اجرای مفاد گام دوم انقلاب میدان‌دار هستند و می‌توانند با روحیه جهادی، منشا تحولی بزرگ در جریان پیشرفت و تعالی کشور شوند.

وی به تلاش دشمن برای ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه، تغییر در سبک زندگی مردم و شکل‌دهی تفرقه و جدایی در لایه‌های مردمی اشاره کرد و گفت : آنان می‌کوشند در جنگ ادراکی‌ با ایجاد شبهات‌ میان‌ مردم و نظام فاصله بیندازند و در این راه از تمام ظرفیت رسانه‌ای و تبلیغی نیز بهره می‌برند، از این رو جوانان امروز باید همانند قهرمانان‌ دوران دفاع مقدس‌ و شهیدی‌ چون مرتضی آوینی با پرچم‌داری‌ گام‌ دوم انقلاب، تهدیدات دشمن را به فرصت‌ تبدیل  کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد چهارماهه‌ مجموعه مدیریتی استان از زمان انتصاب وی به عنوان استاندار پرداخت و گفت: رویکردها در این مدت بر حضور میدانی متمرکز و از جنبه‌ ستادی خارج شد.

حیدری به جهت‌گیری‌ برنامه‌ها برای حل مشکلات مردم و برقراری ارتباط‌ با جامعه نخبگان و جریان‌های سیاسی استان در راستای تدوین‌ بهتر برنامه‌ها اشاره کرد و افزود: حضور در شهرستان‌ها به همراه مدیران‌ دستگاه‌های‌ اجرایی، بازدید سرزده‌ از ادارات به منظور بررسی نحوه تکریم ارباب رجوع و انعکاس مشکلات و مسائل اساسی استان در نشست‌ با رییس‌ جمهور، رییس‌ مجلس شورای اسلامی، وزرا و معاونان رییس‌ جمهور در بخش‌های مختلف از جمله اقداماتی است که در این مدت برای پیگیری امور استانی‌ انجام شده است.

طرح توسعه جهشی استان در سه محور و گام اساسی‌ دنبال می‌شود

وی ادامه داد: طرحی که مجموعه مدیریتی استان آن را در راس‌ قرار داده است، آن است که توسعه‌ تمامی بخش‌های‌ کشاورزی، صنعتی، فرهنگی و گردشگری چهارمحال‌ و بختیاری با تعریف سه گام اصلی در کمترین زمان محقق شود.

حیدری گام نخست از این طرح جهشی را کاهش نرخ بیکاری و نزدیک کردن‌ آن به نرخ متوسط کشوری دانست و افزود: در این راه، شناسایی ظرفیت‌ها، اتخاذ راهکارها و عبور از مسیر میان‌بر از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار تخصیص‌ کامل اعتبارات و جلوگیری از برگشت این منابع را از جمله راهکارها برای رونق‌بخشی به حوزه‌های‌ مختلف در کاهشی‌ شدن  نرخ بیکاری بیان کرد و اظهار داشت: از دیگر منابع مهم در این بخش، توجه ویژه به بهره‌گیری از اعتبارات‌ سفر رییس‌ جمهور به استان است که در این زمینه از میان ۷۰۰ طرح نیمه‌تمام، طرح‌های‌ پیشران‌ در توسعه استان شناسایی و برای معرفی در سفر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ضلع‌ دوم طرح توسعه جهشی مربوط به استفاده حداکثری از ظرفیت‌ نهادها و بنیادهای‌ موجود در کشور همچون بنیاد مسکن، بنیاد امام خمینی، مدیریت مناطق آزاد و قرارگاه‌ خاتم برای حضور موثرتر در ساخت و آبادانی چهارمحال‌ و بختیاری است.

حیدری از جذب سرمایه‌گذاری‌های‌ خصوصی به عنوان گام سوم طرح توسعه جهشی استان یاد کرد و گفت: در این زمینه، جوانان می‌تواند نقش‌آفرینی‌ موثری را برعهده بگیرند و به مجموعه‌ مدیریتی استان کمک‌ کنند.

استاندار چهار محال و بختیاری به پیگیری برای تامین آب‌ شرب‌ پایدار در نشست‌های متعدد با وزیر نیرو نیز اشاره کرد و افزود: دغدغه‌ مردم در این بخش به مسوولان‌ وزارتی منتقل شده است تا با اجرای طرح‌های‌ آبرسانی دیگر نوساناتی‌ در این بخش روی ندهد.

حیدری، تامین آب پایدار برای بخش‌های کشاورزی و صنعت، تهاتر نفت در راستای اجرای طرح‌های توسعه‌ای، اجرا و تکمیل شبکه ارتباطی راه‌ها و جاده‌ها در چهار محور اصلی، توسعه راه آهن اصفهان به سمت شهرکرد و شهرکرد به خوزستان، تسریع در بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ و تهیه برش شهرستانی برای جذب تسهیلات اشتغالزایی را از دیگر برنامه‌های پیگیری شده برای خروج استان از مشکلات دانست.

مدیری که دغدغه‌ مردم را مسئله‌ فرعی بدانند، برکنار خواهد شد

وی با بیان اینکه امور مدیریتی چهارمحال‌ و بختیاری برنامه‌محور به پیش می‌رود، گفت: معجزه جوانان در دوران شکل‌گیری‌ و پیروزی انقلاب و همچنین دوران دفاع مقدس ثابت شده است و امروز نیز به گروهی از جوانان دغدغه‌مند، شجاع و مطالبه‌گر برای منابع استان نیاز است تا راه پیشرفت به خوبی طی شود.

حیدری تاکید کرد: مدیران دولت سیزدهم همه در صحنه هستند و میدانی امور را پیگیری‌ می‌کنند و اگر اشتباهی‌ در این راه روی بدهد و مدیری‌، دغدغه مردم را فرعی ببیند، بدون شک برکنار خواهد شد.

به‌ گزارش ایرنا، جمعی از جوانان حاضر در این نشست درباره ضرورت راه‌اندازی ایستگاه‌ نوجوانی در بوستان‌ها، ضعف اعتبارات‌ دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش و تحقیق، توجه به چالش فقر حرکتی در جامعه و سلامت جوانان، مشکل ادامه تحصیل برای جوانان شاغل در آموزش و پرورش، لزوم بازنگری در اختصاص ردیف‌های استخدامی‌ برای استان، تثبیت وضعیت شغلی جوانان در ادارات، تشکیل کارگروه برای تسهیل در صدور مجوزات‌ حوزه کارآفرینی، راه‌اندازی کانون وحدت‌ به منظور همگرایی‌ بین عموم مردم و مسوولین و انتخاب دیده‌بان‌ در شهرستان‌ها برای‌ شناسایی مشکلات، دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

همچنین در پایان این نشست از ۲۷ جوان برتر استان در حوزه‌های مختلف تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha