۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۵۲
کد خبر: 84685521
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار فارس: در حکومت های دینی مردم ابزار حکومت نیستند

شیراز- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: بر خلاف نظام های دیکتاتوری و جمهوریت بدون قید، در نظام های دینی مردم ابزار حکومت نیستند بلکه ولی نعمتان مسئولان هستند و مسئولان باید پاسخگوی آنها باشند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل محبی پور، روز سه شنبه در آیین اختتامیه جشنواره روابط عمومی، هنر مردمداری در شیراز افزود: حکومت ها وابسته به مردم هستند و در عرصه سیاست با نگاه ویژه خودشان از مردم انتظاراتی دارند.
وی ادامه داد: در نظام دیکتاتوری، مردم ابزار و تابع حاکمیت هستند و در نظام مردم سالاری و نظام مبتنی بر جمهوریت بدون قید، مردم ابزار به حاکمیت رساندن حاکمان و حفظ حاکمان در مناسب حاکمیتی هستند.
او اظهار داشت: در هر دو حکومت، به مردم به عنوان ابزار نگاه می شود، حتی در نظام به ظاهر دموکراسی یا جمهوری بدن قید، جریان ها و احزاب می کوشند با استفاده از ظرفیت مردمی در انتخابات خود را در مناسب حکومتی قرار دهند و در مسیر تثبیت در حکومت ها از مردم استفاده کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اضافه کرد: اما وقتی قید دینی به نظام جمهوری و دموکراسی اضافه می‌شود، نگاه حاکمان نیز به این نوع حکومت قطعا متفاوت می‌شود و مردم ولی نعمتان حاکمان هستند.
محبی پور افزود: به همین دلیل است که اگر از عبارتی به نام مردم داری استفاده می‌کنیم باید بگوییم که در نظام اسلامی مردم داری با مردم یاری تحقق پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: اگر این نگاه را نداشته باشیم، نگه داشتن مردم تحت هر شرایطی و به هر طریقی در مسیر حاکمیت ممکن نیست.
معاون استاندار فارس: در حکومت های دینی مردم ابزار حکومت نیستند
مشارکت ۴۷ دستگاه استان فارس در جشنواره روابط عمومی، هنر مردمداری
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس هم گفت: ۴۷ دستگاه با ارسال ۵۶ اثر خود به جشنواره روابط عمومی، هنر مردمداری در آن جشنواره شرکت کردند.
هادی بستام افزود: این جشنواره مقدمه ای شد که بتوانیم یک وحدت رویه در دستگاه های اجرایی استان در حوزه اطلاع رسانی که کاری سنگین است در پیش گیریم.
وی ادامه داد: چند آسیب است که روابط عمومی ها را دچار خدشه کرده و در مقاطع مختلف این آسیب مشاهده شده است که نخست بحث ساختار اداری روابط عمومی ها است که این مساله به سرعت در وزارت کشور در حال بهینه سازی است.
او اظهار داشت: موضوع دیگر نیروهای فنی و کارآمدیی است که در حوزه روابط عمومی باید مورد استفاده قرار گیرد و با فعالیت‌ها و دوره های آموزشی به روزتر شوند.
در این آیین از تعدادی از روابط عمومی های برتر استان تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha