جامعه مدرسین: آیت‌الله علوی گرگانی پشتیبان صریح انقلاب بود

قم - ایرنا - جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی آورده است: سلوک مردمی، حمایت و پشتیبانی صریح از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و همچنین زهد و ساده‌زیستی، از وجوه برجسته آن عالم فرزانه است.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در این اطلاعیه آمده است: ارتحال عالم برجسته و فقیه عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی موجب تاثر و تالم شد.

اطلاعیه می‌افزاید: این فقیه بصیر و انقلابی سال‌ها در حوزه‌های علمیه به نشر معارف اسلامی و ترویج علوم مکتب اهل بیت همت گماشت و به تربیت طلاب و فضلای گرانقدر پرداخت. 

در ادامه خاطرنشان شده است: سلوک مردمی و انقلابی، حمایت و پشتیبانی صریح از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و همچنین زهد و ساده‌زیستی، از وجوه برجسته شخصیت آن عالم فرزانه و جلیل‌القدر است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه یادآور شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رحلت این عالم مجاهد و ارجمند را محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم، مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، حوزه‌های علمیه، مردم شریف استان گلستان، فرزندان محترم و ارادتمندان و بازماندگان آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن عالم ربانی، رحمت و مغفرت الهی و برای مصیبت دیدگان، صبر و اجر مسالت می‌نماید.

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی عصر امروز پس از طی یک دوره بیماری در سن ۸۲ سالگی در بیمارستان شهید بهشتی قم دعوت حق را لبیک گفت.
 
پیکر این مرجع تقلید پس از انتقال به گرگان، ساعت ۱۰ فردا از میدان شهرداری به سمت امام‌زاده عبدالله این شهر تشییع می‌شود.

همچنین آیین تدفین و خاکسپاری این فقیه عالیقدر نیز ساعت ۱۰ روز پنجشنبه از مسجد امام حسن عسکری (ع) قم به طرف حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha