۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84686065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری

۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۶
کد خبر: 84686065
خبرهای کوتاه چهارمحال و  بختیاری

شهرکرد - ایرنا- ساخت مسکن برای سه خواهر بی‌سرپرست و معلول، آمادگی گروههای جهادی برای خدمت در ایام نوروز، توقف دو تور غیرمجاز و تاکید بر تداوم واکسیناسیون از مهمترین خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری در هفته پایانی سال ۱۴۰۰ است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از آغاز عملیات ساخت یک واحد مسکونی برای سه خواهر بی‌سرپرست در شهرکرد با کمک خیرین، درآمد موقوفات و بهزیستی خبر داد گفت: برای ساخت این واحد مسکونی پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حجت‌الاسلام حسن امیری افزود: این سه خواهر در ایام کرونا مادر خود را نیز از دست دادند و سرپناه آنها در حال تخریب بود که تخریب و بازسازی خانه آنها در راستای طرح دست‌های مهربانی و شمیم خدمت اداره کل اوقاف و امور خیریه آغاز شده است. 

وی پیش‌بینی کرد، تا اواخر فصل بهار این منزل مسکونی برای این سه خواهر تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

آمادگی گروه های جهادی برای خدمت در ایام نوروز

مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری از آمادگی ۷۵ گروه جهادی برای خدمت‌رسانی در مناطق محروم استان همزمان با ایام نوروز خبر داد.

سرهنگ پاسدار هوشنگ فولادی افزود: همزمان با ایام تعطیلات نوروز مانند سالهای گذشته خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی در مناطق محروم استان ادامه خواهد داشت.

مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری در این طرح ۷۵ گروه جهادی برای اعزام مناطق مختلف استان از جمله دیناران، شلیل، میانکوه، لردگان و بازفت اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: در این طرح هر گروه جهادی با فعالیت ۱۵ جهادگر در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، پزشکی و اقتصادی خدمت رسانی می‌کنند.

توقف دو تور غیرمجاز در استان

رییس گروه مراکز و خدمات گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲ تور غیرمجاز در این استان که برای اعزام زائران به مشهد مقدس اقدام کرده بودند متوقف شد.

جواد عبداللهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: در نیمه دوم ماه‌جاری ۲ تور غیرمجاز گردشگری از چهارمحال و بختیاری به مقصد مشهد مقدس حرکت کرد.

عبداللهی تصریح کرد: این تورهای غیرمجاز گردشگری با همکاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری، فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی و انجمن صنفی دفاتر گردشگری استان از محل پلیس‌راه شهرکرد به اصفهان متوقف و به مبدأ بازگشت داده شدند.

وی یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این حوزه می‌توانند موارد را از طریق شماره تلفن ۰۳۸۳۳۳۳۸۵۴۸ با واحد نظارت معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در میان بگذارند.

به گزارش ایرنا، جلوگیری از حرکت و فعالیت تورهای غیرمجاز از مهم‌ترین برنامه‌های مسئولان در قطب گردشگری ایران است.

دستگاه‌های اجرایی و مدیران مدارس شهرستان شهرکرد برای تزریق واکسن کرونا تلاش کنند

فرماندار شهرکرد با اشاره به لزوم واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا گفت: مسوولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران مدارس این شهرستان فرهنگ‌سازی برای تزریق واکسن بین گروه‌های هدف را جدی بگیرند.

عبدالعلی ارژنگ در ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا در شهرستان شهرکرد تاکید کرد: افزایش پوشش واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در این شهرستان ضروری است.

وی افزود: به‌همین منظور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در زیرمجموعه‌های خود وضعیت و میزان انجام و تزریق واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا را بررسی و نتیجه را به دبیرخانه این ستاد اعلام کنند.

ارژنگ تصریح کرد: برای تکمیل واکسیناسیون عمومی رانندگان حمل و نقل جاده‌ای علیه ویروس کرونا اقدام لازم از سوی اداره‌کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: مدیران نواحی آموزش و پرورش شهرکرد با همکاری مرکز بهداشت این شهرستان نسبت به اقناع‌سازی والدین و دانش‌آموزان مدارس برای انجام واکسیناسیون جمعیت پنج تا ۱۲ ساله علیه ویروس کرونا توجه کنند.

ارژنگ اظهار داشت: گشت‌های بازرسی مشترک با هدف نظارت از فعالیت اصناف و کانون‌های گردشگری شهرستان شهرکرد، همزمان با تعطیلات نوروزی انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha