سرما از اواخر وقت امروز خراسان رضوی را در بر می گیرد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای، امروز هوای استان خراسان رضوی گرم می‌شود ولی از ساعات عصر امروز این استان تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت و سرمای آن تا اواسط هفته آینده در استان وجود دارد.

آذر رضایی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز به طور موقت از ناپایداری جوّی هوا کاسته می‌شود و آسمان استان در برخی ساعات نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

وی ادامه داد: این وزش باد در مناطق باد خیز استان گاهی شدید همراه با وقوع گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از ساعات بعد از ظهر امروز استان رفته رفته تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی قرار می‌گیرد و از اواخر امشب شاهد وقوع بارش‌های پراکنده خواهیم بود که این بارش‌ها به شکال رگباری همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

رضایی پور افزود:بیشتر این بارش‌ها در نواحی شمالی خراسان رضوی رخ می دهد و از سوی دیگر چون این سیستم همراه با جریان سرد شمالی خواهد بود باعث کاهش قابل ملاحظه دما می‌شود به طوری که دمای حداقل شبانه در نواحی سردسیر و کوهستانی استان به کمتر از پنج درجه زیر صفر می‌رسد.

وی ادامه داد: در این نواحی استان، بارشها به شکل برف و باران است و بارش‌ها تا صبح جمعه ادامه دارد ولی سردی هوا تا اوسط هفته آینده در استان ماندگار خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد شدید، کاهش دید، کولاک برف، کاهش قابل ملاحظه دما و لغزندگی معابر و جاده‌ها از پیامدهای این سیستم است.

رضایی پور با اشاره به بارشهای شب گذشته در استان خراسان رضوی افزود: طی شبانه روز گذشته استان تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی قرار داشت و در هشت شهرستان بارندگی شد که بیشترین بارش ها از درگز با حدود سه میلیمتر به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعته گذشته فریمان با ۲ درجه بالای صفر و بردسکن با ۲۷ درجه سلسیوس، سردترین و گرمترین نقاط استان گزارش شده اند و دمای هوای شهر مشهد نیز در این مدت بین چهار و هفت درجه بالای صفر در نوسان بود و پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در گرمترین ساعات روز به ۲۴ درجه بالای صفر برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha