۵ هزار نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد

تهران - ایرنا - معاون عملیات ترافیک پلیس راه راهور ناجا اعلام کرد: پنج هزار نقطه حادثه خیز در مسیرهای درون و برون شهری وجود دارد که رانندگان باید در این نقاط با ایمنی و دقت کامل رانندگی کنند.

سرهنگ سیاوش محبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تمامی جاده های سراسر کشور ایمن است اما در برخی مسیرها نقاط حادثه خیز وجود دارد که بیشترین میزان تصادفات در این مسیرها انجام می شود.

وی افزود: بیشتر این مسیرها در استان های شمالی، غربی و شرقی کشور وجود دارد که رانندگان باید با احتیاط و رعایت سرعت مطئنه در این مسیرها حرکت کنند.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا ادامه داد: بیشترین عامل وقوع تصادفات در مسیرهای سراسر کشور سرعت غیرمجاز و خواب آلودگی است که به رانندگان توصیه داریم به ازای دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

به گفته وی، رعایت فاصله طولی با خودرو جلویی و همچنین پرهیز از سبقت غیرمجاز و سایر مواردی که موجب ارتکاب به تخلفات حادثه خیز می شود باید مورد توجه جدی رانندگان قرار باشد.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: بیشترین تصادفات و حوادثی که در روزهای اخیر به وقوع پیوسته ناشی از سبقت و سرعت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه، خستگی و خواب آلودگی در محدوده ۲۰ کیلومتری شهرها بوده است.

وی بیشترین میزان تصادف در روزهای اخیر را در استان های مازندران و کرمان اعلام کرد.

سرهنگ محبی وضعیت تردد خودروها در کلیه مسیرها را روان و عادی و بدون ترافیک اعلام کرد و گفت: به نظر می رسد در روزهای پایانی هفته با توجه به آغاز سفرهای نوروزی شاهد حجم ترافیکی بیشتری در مسیرها باشیم.

وی ادامه داد: ۶۶ هزار نیروهای خودرویی و موتوری در سال ۱۴۰۰ به تسهیل ترافیک و امدادرسانی در همه نقاط کشور مشغول بودند که با توجه به حجم و افزایش سفر در روزهای پایانی امسال، افزایش نسبی این نیروها را خواهیم داشت.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا یادآور شد: بر اساس آمارها، سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۳۳ میلیون تردد رقم خورد؛ این رقم در سال ۹۹ به ۱۶ میلیون تردد رسید و در سال ۱۴۰۰ با توجه به بهبود شرایط کرونایی شاهد رشد بودیم و ۳۶ میلیون تردد رقم خورد. در سال ۱۴۰۱ با توجه به کنترل ترددها به صورت هوشمند، پیش بینی می شود افزایش تردد را تا سقف ۵۰ درصد شاهد باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha