۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84686193
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقرار ۵۰ راوی در یادمان های دفاع مقدس ایلام

۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۷
کد خبر: 84686193
استقرار ۵۰ راوی در یادمان های دفاع مقدس ایلام

ایلام - ایرنا - مسوول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: افزون بر ۵۰ نفر استاد راوی و راوی با استقرار در محل یادمان های استان پذیرای کاروان های راهیان نور از نقاط مختلف کشور در ایام تعطیلات نوروزی هستند.

سرهنگ یداله رحمتیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنکار ایرنا اظهار داشت: این افراد از ۱۵ اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۱ در محل یادمان های اصلی استان ایلام مستقر و عملیات های واقع شده در این اماکن را برای زائران تشریح می کنند.

وی افزود: استاد راویان افرادی هستند که در زمان جنگ تحمیلی دارای مسوولیت و فرماندهی بوده اند و بر وقوع عملیات ها اشراف کامل دارند و راویان نیز افراد آموزش دیده ای هستند که در بین آنها رزمندگان دفاع مقدس نیز وجود دارد.

مسوول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام یاداور شد: ایام تعطیلات نوروزی به علت اینکه عمده زائران را مسافران غیربومی و ناآشنا به مناطق عملیاتی تشکیل می دهند از استادراویان برای توضیح و تشریح کامل عملیات ها استفاده می شود.

رحمتیان با بیان اینکه همه روایت گران بومی هستند، ادامه داد: در کنار این روایتگران، بیش از ۵۰ نفر خادم بومی و غیربومی نیز در مناطق عملیاتی و یادمان ها تا پایان تعطیلات نوروزی مستقر هستند.

به گفته وی تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر راوی آموزش دیده بومی از بین اقشار مختلف چون طلاب و فرهنگیان در استان ایلام ساماندهی شده اند که امسال حدود ۴۰ نفر راوی در مناطق عملیاتی مهران آموزش های میدانی را در مناطق عملیاتی چون قلاویزان، سه راهی جندالله و میمک فرا گرفتند.

وی اضافه کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اردوهای راهیان نور دانش آموزی، این برنامه در بستر فضای مجازی شاد و با حضور روایان زبده برای دانش آموزان تشریح شد.

به گزارش ایرنا، با شیوع ویروس کرونا از اسفند سال ۹۸ برنامه های اردویی راهیان نور تعطیل و اردوها و زیارت های مجازی جایگزین سفر حضوری به این مناطق شد.

شرهانی، قلاویزان، میمک، سه راهی جندالله و قرارگاه حضرت امیرالمومنین (ع) در بانروشان از جمله مناطق عملیاتی و یادمان های زیارتی استان ایلام هستند.

استان ایلام در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بیش از سه هراز شهید و ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده را تقدیم کرد که به نسبت جمعیت بیشترین ایثارگر کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha