آیین نوروزگاه در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی برگزار می‌شود

مشهد- ایرنا- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: آیین نوروزگاه در مشهد و ۱۵ شهرستان استان همزمان با فروردین ماه ۱۴۰۱ اجرا می‌شود.

سید جواد موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:هدف از برگزاری مراسم نوروزگاه، نمایش جاذبه‌های فرهنگی، اسلامی و هنری مردم فلات ایران و آشنایی مردم با این جاذبه های منحصر به‌فرد است.

وی با بیان این که نوروزگاه جشنی بهاری در پاسداشت صلح و دوستی است ادامه داد: این آیین در روزهای سوم تاپنجم فروردین ماه ۱۴۰۱ در مشهد و ۱۵ شهرستان  استان و نیز در ۱۵ روستای هدف گردشگری، ۵۰ اقامتگاه بومگردی، سه منطقه نمونه ملی گردشگری با مشارکت دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و بخش خصوصی در سراسر استان پهناور خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت:تمهیدات برگزاری آیین نوروزگاه در چهار پایگاه میراث فرهنگی استان فراهم شده است و برگزاری این آیین به شکل ویژه مورد تاکید و تایید ستاد مرکزی نوروزگاه‌های کشور است.

موسوی افزود: این پایگاه‌ها شامل پایگاه میراث فرهنگی توس در مشهد، پایگاه میراث فرهنگی مجموعه آرامگاهی شیخ احمد جام در تربت جام، پایگاه میراث فرهنگی قنات قصبه گناباد و پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای نشتیفان در خواف است.

وی ادامه داد: هر یک از این پایگاه‌ها دارای ظرفیتی جهانی هستند و برنامه‌ای که برای آنها تدارک دیده شده ارتباطی مستقیم با این ظرفیت‌ها دارد.

طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در نوروز ۱۴۰۱ خراسان رضوی میزان هشت تا ۱۰ میلیون مسافر نوروزی است و برای تدارک این میزبانی بیش از ۴۵۰ هزار نفر - شب ظرفیت اقامتی در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha