تدابیر لازم برای ماندگاری مسافران در خراسان جنوبی اجرایی شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان ‌جنوبی گفت: نباید استان فقط مسیر تردد زائران و مسافران باشد بلکه تدابیر لازم برای توقف و ماندگاری مسافران نوروزی در خراسان جنوبی به‌خوبی اندیشیده و اجرایی شود.

جواد قناعت روز چهارشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی که در دفتر استاندار برگزار شد، افزود: خراسان جنوبی در کریدور شمال به جنوب واقع‌ شده است و زائران بارگاه مطهر رضوی از مسیرهای استان عبور می‌کنند.

وی بیان کرد: آمار حضور گردشگران در خراسان جنوبی با توجه به ۲ سال شیوع ویروس کرونا با آمار سال ۹۸ مقایسه خواهد شد که باید عملکرد خوبی را در این زمینه به سطح ملی مخابره کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: صدا و سیما و اصحاب رسانه اطلاع‌رسانی لازم را درخصوص ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی در سطح ملی داشته باشند و از هر اقدامی که حتی چند ثانیه استان را در شبکه‌های ملی معرفی کند نباید کوتاهی شود.

وی ادامه داد: در ۲ سال گذشته با شیوع کرونا در کشور سفرهای نوروزی انجام نشد یا به‌صورت خیلی محدود بود اما امسال محدودیت‌ها کرونا برداشته شده و مردم می‌توانند به سفرهای نوروزی بروند و براساس مصوبه ستاد ملی کرونا شرط انجام سفر تزریق حداقل ۲ دز واکسن کرونا است.

قناعت گفت: در سال جاری برنامه‌ریزی‌ها توسط مسوولان نظام و دولت به‌گونه‌ای انجام شد که مردم راحت‌تر بتوانند به مسافرت بروند و تا حدی از فشار روحی و روانی ناشی از شیوع کرونا خارج شوند.

وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش سفرها در نوروز ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: حجم زیادی از ورود مسافران نوروزی را به استان خواهیم داشت و همه دستگاه‌های اجرایی و عضو ستاد اجرایی خدمات سفر باید آمادگی لازم را برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم و مسافران داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی در مسیر تردد زائرین استان‌های مرکزی و جنوبی کشور به مشهد مقدس قرار گرفته است که باید در طول مسیر خدمات لازم و مطلوب به زائرین و مسافران توسط دستگاه‌های خدمات‌‎رسان ارائه شود تا خاطره خوشی برایشان از حضور در خراسان جنوبی رقم بخورد.

وی افزود: ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی از بهمن ماه تشکیل‌ شد و برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای استقبال از مسافران نوروزی صورت گرفته است.

قناعت تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در ایام نوروز در دسترس باشند و در صورت حضور نداشتن، موضوع را به دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اعلام و جانشین تعیین کنند.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی تشکیل ‌شد گفت: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی در نوروز سال جاری شرایط بحرانی از نظر آب و هوایی نخواهیم داشت اما انتظار این است که دستگاه‌های متولی برای شرایط بحرانی احتمالی هم تدابیر لازم را از همین الان بیندیشند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر ارزیابی عملکرد دستگاه‌های متولی و خدمات‌رسان در نوروز ۱۴۰۱ اظهار داشت: در این خصوص بازدیدهای سرزده توسط استاندار، معاونین و مدیران ستادی استانداری از عملکرد دستگاه‌ها و نحوه ارائه خدمت به مسافران نوروزی انجام می‌شود، همچنین خبرنگاران و اصحاب رسانه عملکرد دستگاه‌های متولی را مورد ارزیابی و نظارت قرار خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در سه کیلومتری ورودی و خروجی شهرها اتفاق می‌افتد گفت: براساس دستور از مرکز کشور قرار شد در نوروز ۱۴۰۱ استان‌های دارای کمترین آمار تصادفات تشویق شوند و در خراسان جنوبی هم فرماندار و فرمانده انتظامی شهرستان‌های دارای کمترین آماد تصادفات مورد تشویق استانداری قرار می‌گیرند.

قناعت افزود: در شأن خراسان جنوبی نیست که شاهد افزایش تصادفات جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۱ باشیم پس برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات موثر برای کنترل و کاهش تصادفات جاده‌ای انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha