۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۰۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84687475
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تنها ۲۲ میلیون متر مکعب آب در ۶ ماه گذشته وارد سدهای خراسان شمالی شد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: ورود آب به مخازن سدهای این استان از مهرماه گذشته تاکنون۲۲ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۴۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این شرکت مهندس سید عقیل مرتضوی گفت: حجم ذخایر آب سدهای استان به شدت کم شده است و در شرایط کنونی به صورت میانگین فقط ۳۰ درصد مخازن سدهای استان آب دارند.

وی حجم ذخیره آب سد شیرن دره در شرایط کنونی را ۳۶ میلیون متر مکعب ذکر کرد و افزود: مخزن این سد توان ذخیره بیش از ۶۰ میلیون متر مکعب آب را دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی حجم ذخیره آب مخزن سد بارزو در شیروان را نیز ۱۷ میلیون متر مکعب اعلام کرد و اظهار داشت: این در حالی است که توان ذخیره آب توسط مخزن این سد ۹۲ میلیون متر مکعب است.

به گفته وی گنجایش مخزن سد بیدواز اسفراین نیز ۴۸ میلیون متر مکعب است در حالی که اکنون تنها سه میلیون متر مکعب آب در آن وجود دارد.

مرتضوی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بازدید از دو سد شیرین دره در مانه و سملقان و بارزو در شیروان در خراسان شمالی به مدت پنج روز برای عموم آزاد است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: به مناسبت بزرگداشت دوم فروردین ماه، روز جهانی آب و با هدف آشنایی مردم با نحوه تامین و مدیریت منابع آب و تاسیسات مهم این منابع در استان و همچنین اطلاع رسانی از حجم ذخایر سدها در سال های کم بارش اخیر، بازدید عموم مردم از این دو سد به مدت پنج روز از اول تا پنجم فروردین ماه ۱۴۰۱ برای عموم مردم آزاد است.

در استان خراسان شمالی تاکنون هشت سد و ۱۱ بند انحرافی ساخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha