استاندار چهارمحال و بختیاری: دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات تهاتر نفت استفاده کنند

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه‌های اجرایی از فرصت اعتبارات تهاتر نفت برای بهره‌برداری سریع تر طرح های پیشران و مهم استان استفاده کنند.

غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی این استان با بیان اینکه اعتبارات تهاتر نفت در اختیار وزیران قرار دارد، افزود: این اعتبارات خارج از اعتبار سال ۱۴۰۱ است و مدیران دستگاه های اجرایی طرح‌هایی را برای دریافت اعتبار از این محل انتخاب و با وزیران مربوطه رایزنی کنند تا اعتباری برای طرح‌های مهم و پیشران استان تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: برای بهره‌مندی از اعتبارات تهاتر نفت طرح‌های تاثیرگذار و پیشران استان انتخاب شود تا از منافع آن همه استان برخوردار شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون در این حوزه مقرر شده که اعتباراتی به استان اختصاص یابد اما زمانی آن را به اطلاع مردم می‌رسانیم که این برنامه‌ها عملیاتی شده باشد.

حیدری با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم، مردم‌داری و مردم‌یاری است، اظهار داشت: از آنجاکه بخشی از مردم کشور، کارکنان دستگاه‌های اجرایی هستند باید با اختصاص اعتبار مناسب رضایت‌مندی کارکنان خدوم و زحمتکش را تامین کرد و اگر رضایت‌مندی کارکنان دولت تامین شود راندمان کاری بالا می‌رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری رفع مشکلات مردم را از مهمترین برنامه ها عنوان کرد و گفت: با جذب به موقع و مناسب اعتبارات می توان در اجرای برنامه ها موفق عمل کرد و برخی مشکلات مردم نیز از این طریق برطرف شود.

تخصیص ۷۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استان
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از تخصیص ۷۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: استان در کشور بعد از استان اصفهان رتبه دوم را در تخصیص بالاترین اعتبار در سالجاری به خود اختصاص داده است.

علی شهریارپور با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای استان مصوب شده است، افزود: تاکنون سابقه جذب این میزان اعتبار در استان وجود نداشته و این نشانه پیگیری مسئولان و استاندار در پیگیری اعتبارات بوده است.

وی افزود: در برخی ردیف‌ها تا ۲ ماه قبل اعتباری به استان تخصیص داده نشده بود اما در ۲ ماه اخیر از محل مازاد درآمدهای هزینه‌ای اعتبار قابل توجهی به استان تخصیص یافته به طوری که اعتباری بالغ بر ۵۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به استان تخصیص داده شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری از جبران کسری اعتبارات هزینه‌ای در استان خبر داد و گفت: ۵۹میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مازاد درآمد به استان اختصاص یافت که بین دستگاه‌های اجرایی استان توزیع می‌شود.

شهریارپور خاطرنشان کرد: اعتباری هم از محل بند ز تبصره ۸ قانون بودجه نیز برای مناطق حاشیه نشین استان اختصاص داده شده که هزینه طرح های عمرانی و احداث مدرسه، مسجد، کلانتری و روشنایی معابر اختصاص می‌یابد.

شهریارپور با بیان اینکه برای هزینه های جاری دستگاه های اجرایی استان مشکل تامین اعتبار وجود ندارد، افزود: بر این اساس نباید دستگاهی وجود داشته باشه که برای هزینه های آب، برق و گاز به شرکت های خدمات رسان بدهکار باشد.

به گزارش ایرنا در این نشست با اکثریت رای حاضران نحوه توزیع اعتبارات ابلاغی هزینه ای سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید.

همچنین ۴۰ طرح که مجوز ماده ۲۳ دارند از جمله پروژه های آبرسانی، بهبود شبکه حمل و نقل، اجرای طرح های راه روستایی، رفع نقاط حادثه خیز جاده ای و بهسازی روکش آسفالت تعدادی از روستاهای تشریح و به تصویب اعضای شورای برنامه ریزی استان برای اختصاص اعتبار رسید.

در این نشست ۱۴ اولویت پژوهشی و تعدادی طرح سرمایه‌گذاری مصوب کارگروه معماری و سهرسازی استان نیز به تصویب اعضای شورای برنامه ریزی استان رسید.

 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha