شاهرود میزبان سه نوروزگاه و نمایشگاه صنایع دستی می‌شود

شاهرود - ایرنا - رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهرود با بیان اینکه سه نوروزگاه و نمایشگاه صنایع دستی در این شهرستان برپا می‌شود، گفت: هدف از برپایی نوروزگاه‌ها اجرای مراسم آیینی، موسیقی محلی، نقالی و اجرای تئاتر خیابانی برای ایجاد نشاط اجتماعی است.

به‌گزارش ایرنا، حمیدرضا حسنی روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: آیین سنتی نوروزخوانی با هدف پاسداشت میراث معنوی روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند در شهر شاهرود و شهر نمونه گردشگری بسطام اجرا می‌شود.

وی به فعالیت پنج فروشگاه صنایع‌دستی در تعطیلات نوروز اشاره کرد و ابراز داشت: ایجاد پنج پایگاه اطلاع‌رسانی، انتشار نقشه و بروشور، فعالیت ۶ موزه و دو مجموعه تاریخی - فرهنگی، برپایی ۲ نمایشگاه عرضه صنایع‌دستی و سوغات با ظرفیت ۶۰ غرفه همراه با برپایی سیاه‌چادر عشایری در دستور کار است.

حسنی اظهار داشت: تشدید نظارت بر تأسیسات گردشگری با هدف ارائه خدمات مطلوب به مسافران، استفاده از راهنمایان متبحر برای معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان از دیگر برنامه‌های ستاد خدمات سفر شهرستان شاهرود است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهرود ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های شهری و روستایی و اهداء گل و صنایع‌دستی به مسافرانی که پس از تحویل سال به شهرستان وارد می‌شوند از دیگر برنامه‌های نوروزی دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر شاهرود است.

به گفته وی، تمامی تأسیسات گردشگری شهرستان شاهرود آماده خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی هستند.

شهرستان شاهرود به عنوان یکی از بزرگترین شهرستان‌های کشور واقع در شرق استان سمنان با اقلیم‌های متفاوت جغرافیایی، بزرگترین پناهگاه‌های حیات وحش و مناطق حفاظت شده را در خود جای داده و با احتساب مناطق شکار ممنوع، به قاره کوچک و سرزمین پنج اقلیم مشهور است.

این تنوع اقلیمی به قدری آشکار است که کوتاه‌ترین فاصله کویر تا جنگل در این شهرستان قرار داشته به طوری که با طی مسافت کوتاهی در حدود ۴۵ کیلومتر از شاهرود به سمت شمال، جنگل‌های هیرکانی ابر با زیباترین چشم اندازها در دسترس است، پیمودن همین مسافت به سمت جنوب به کویر و زیبایی‌های منطقه چاه جام و در نهایت به طرود و نخلستان‌های آن ختم می‌شود که مردم آن منطقه به شترداری اشتغال دارند. این گوناگونی اقلیم در کنار تنوع اقوام و گروه‌های مختلف قومی و زبانی، ویژگی و قابلیت توسعه گردشگری را در این شهرستان رقم زده است.

شهرستان شاهرود با هشت منطقه گردشگری مصوب هیات دولت، هشت روستای گردشگری، یک شهر نمونه گردشگری، جاذبه های تاریخی و عرفانی و طبیعی متعدد، در طول سال پذیرای گردشگران بسیاری است و در زمینه‌های مختلف گردشگری از جمله گردشگری عرفانی و طبیعی از قابلیت‌های ویژه ای برخوردار است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha