۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۰۹
کد خبرنگار: 5194
کد خبر: 84687753
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۱۰ هکتار از بستر رودخانه تاررود دماوند رفع تصرف شد

تهران - ایرنا -مدیر امور منابع آب دماوند از رفع تصرف ۱۰ هکتار و تخریب ۲۲مورد از مستحدثات غیر مجاز در اراضی حاشیه رودخانه تاررود در حوزه عملکرد این امور خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شرکت آب منطقه ای تهران، مصطفی عباسی گفت: در راستای قانون توزیع عادلانه آب و برخورد با ساخت و سازها و فنس کشی های غیر مجاز و همچنین به منظور آبگذری ایمن، ۲۲ فقره دیوارکشی و بنا درحاشیه رودخانه تاررود به مساحت۱۰ هکتار با اخذ دستور قضایی طی یک  روز کاری رفع تصرف شد.

وی افزود: رفع تصرف سازه های غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه های این شهرستان در دستور کار قرار داشته و با نوبت بندی و در بازه های زمانی در نظر گرفته شده انجام می شود.

عباسی ادامه داد : مالکان و مجاوران رودخانه های سطح شهرستان که از سوی شرکت آب منطقه ای تهران اخطاریه دریافت کرده اند، جهت تعیین حد سازه و ملک خود به امور منابع آب شهرستان دماوند مراجعه کنند تا از ورود خسارت جلوگیری و مصالح به کار رفته در سازه ها جمع آوری و در خارج از بستر مورد استفاده قرار گیرد.

رفع تصرف پنج هکتار از بستر رودخانه سیاهرود

مدیر امور منابع آب دماوند با اشاره به رفع تصرف پنج هکتار ازحریم و بستر رودخانه سیاهرود گفت:  ۳۷ مورد از مستحدثات غیر مجاز در اراضی حاشیه رودخانه سیاهرود در منطقه جورد در حوزه عملکرد تخریب شد.

عباسی ادامه داد: در ادامه برخورد با ساخت و سازها و فنس کشی های غیر مجاز، ۳۷ فقره دیوارکشی و بنا احداثی در اراضی حاشیه رودخانه سیاهرود به مساحت پنج هکتار با اخذ دستور قضایی در دو روز کاری رفع تصرف شد.

وی باتاکید بر اینکه رودخانه ها یکی از مهمترین منابع تامین آب شرب و تغذیه کننده سفره های زیرزمینی و همچنین مجرای عبور سیلاب ها است،خاطر نشان کرد: امور منابع آب دماوند بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha