۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۱۴
کد خبرنگار: 2188
کد خبر: 84687777
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف آبهای زیرزمینی در نیشابور کاهش می یابد

۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۱۴
کد خبر: 84687777
مصرف آبهای زیرزمینی در نیشابور کاهش می یابد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان گفت: تکمیل شبکه فاضلاب شهری و احداث تصفیه خانه پساب نیشابور منجر به صرفه جویی در استفاده از آب های زیرزمینی نیشابور به کمتر از یک دهم درصد کنونی می‌ شود.

کسری غفوری روز چهارشنبه در مراسم کلنگ زنی شبکه جمع‌آوری و ایجاد تصفیه خانه پساب نیشابور افزود: این طرح، بزرگ‌ترین سرمایه گذاری عام‌المنفعه‌ فولاد خراسان است که در نیشابور کلید می‌خورد زیرا با توجه به سرمایه گذاری این  شرکت در موضوع صرفه جویی و مصرف بهینه آب و نیز احداث سد بار، برداشت فولاد خراسان از  آب‌های زیرزمینی منطقه نیشابور به کم‌تر از یک دهم درصد و آن هم برای مصارف انسانی همچون شرب و بهداشتی می‌رسد.

وی با اشاره به این که با آغاز به کار این طرح که بزرگترین سرمایه گذاری شرکت مجتمع فولاد خراسان در خارج از سایت صنعتی این شرکت است عنوان کرد: نتیجه‌ اجرای این طرح  منجر به صرفه جویی و به چرخه مصرف بازگردان ۱۴ میلیون متر مکعب آب در طول سال می‌شود.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان گفت: این طرح بزرگ شامل اجرای ۲۸۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب، ۵۰ هزار انشعاب خانگی در نیشابور، احداث تصفیه خانه مدرن با گنجایش ۴۰ هزار متر مکعب و سایر تاسیسات مورد نیاز با بیش از ۷۱۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری است و می توان گفت در ایفای مسوولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی در شرق کشور کم‌نظیر خواهد بود.

غفوری افزود: در مدت اجرای ۲۵ ساله‌ این طرح، نیاز به برداشت آب از منابع زیرسطحی نیشابور، تا میزان ۲۹۰ میلیون متر مکعب کاهش خواهد یافت و این سرمایه گذاری برد-برد برای مجتمع و مردم نیشابور، به طور مستقیم بر کیفیت زیست شهروندان مؤثر واقع شده و علاوه بر آن تامین پایدار آب فولاد خراسان بدون نیاز به برداشت از آب های زیرزمینی را در پی خواهد داشت.

وی با قدردانی از همکاری و استقبال مدیران شهرستان و استان، به ویژه مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب خراسان رضوی، مدیر آب و فاضلاب نیشابور، نمایندگان نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس و سایر مسوولان شهری برای اجرای این قرارداد افزود: انجام این طرح که با حمایت ارزشمند  سهامداران عمده فولاد خراسان اجرا خواهد شد، پیامدهای بسیار مثبتی برای زندگی شهروندان، حفاظت از منابع آبی دشت و محیط زیست نیشابور خواهد داشت. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha