نقاط حادثه‌خیز جاده‌های چهارمحال و بختیاری آشکارسازی شود

شهرکرد- ایرنا- فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری مهم‌ترین برنامه‌های این نیرو در نوروز ۱۴۰۱ را تلاش برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در محورهای ارتباطی استان دانست و تاکید کرد: مشخص شدن و آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، سردار منوچهر امان‌اللهی روز چهارشنبه در نشست مشترک ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر چهارمحال و بختیاری و کارگروه کاهش تصادفات جاده‌ای استان، اظهار داشت: تلاش برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در محورهای ارتباطی استان از مهم‌ترین برنامه‌های نیروی انتظامی در نوروز ۱۴۰۱ است.

وی مشخص شدن و اعلام اسامی کشیک‌های نوروزی دستگاه‌های اجرایی استان را ضروری دانست و افزود: پیشگیری از بروز حوادث، ارائه آموزش‌های همگانی، تشدید اعمال قانون و افزایش حضور پلیس در جاده‌ها به کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای کمک می‌کند.

 فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از رسانه‌های گروهی درخواست می‌شود تا برای فرهنگ‌سازی به‌منظور کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای به پلیس استان کمک کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری هم با اشاره به آغاز فعالیت کمیته‌های ۱۰ گانه ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر استان گفت: برقراری انتظامات و کنترل ترافیک از مهم‌ترین الزام‌ها برای حفظ جان شهروندان، مسافران و گردشگران نوروزی به‌شمار می‌رود.

علیرضا جیلان تاکید کرد: در ۲ سال گذشته به‌علت شیوع ویروس کرونا سفرهای نوروزی برقرار نشد اما در سال‌جاری با افزایش واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا، سفرهای نوروزی برقرار شده و جمعیت قابل‌توجهی در استان حاضر می‌شوند.

وی افزود: نرم‌افزار گردشگری چهارمحال و بختیاری طراحی شده است که از طریق آن می‌توان نقشه گردشگری استان را به‌صورت الکترونیکی در اختیار مسافران و گردشگران قرار داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری برپایی هرگونه چادر در نوروز ۱۴۰۱ را ضروری دانست و یادآور شد: مسافران و گردشگران نوروزی می‌توانند برای اقامت مطلوب و استاندارد در این استان از اقامتگاه‌های دارای مجوز از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استفاده کنند.

وی یادآور شد: فعالان زیرمجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برنامه‌های نوروزی را با شعار «قرن‌جدید، قرن امید» اجرا خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، در این نشست اعضای کمیته‌های ۱۰ گانه ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر  گزارشی از اقدامات برای استقبال مطلوب از مسافران نوروزی ارائه دادند.

ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر چهارمحال و بختیاری از ۲۵ اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ فعالیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha