دمای هوای آذربایجان غربی کاهش می‌یابد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دمای هوای استان از چهارشنبه شب با ریزش هوای سرد کاهش می‌یابد.

مهدی صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف و باران به همراه وزش باد نیز که از روز گذشته در استان تشدید شده است همچنان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با دمای منفی ۹ درجه سانتی گراد سردترین شهر و میاندوآب با مثبت ۱۱ درجه سانتی گراد گرمترین شهر استان بوده است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه بیشترین میزان بارش های پراکنده در نقاط شمالی استان در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است گفت: دمای ارومیه بین منفی پنج و ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بوده است.

صابری اضافه کرد: بیشترین میزان بارشهای ۲۴ ساعت گذشته استان آذربایجان غربی از چالدران و شاهیندژ به ترتیب با هفت و ۶ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

وی با اشاره به احتمال کولاک برف در جاده های کوهستانی ادامه داد: لازم است در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و آماده باش راهداری و آماده سازی تجهیزات برف روبی و یخ زدایی اقدامات لازم انجام شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: مدیریت در توزیع و مصرف بهینه انرژی، تنظیم دمای مرغداری ها، گلخانه ها و توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی با توجه به کاهش محسوس دما نیز ضروری است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در هفته جاری شاهد بارش برف و باران، کاهش دما و وزش تندباد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha