۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۱۰
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84688059
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از هزار نفر در چهارمحال و بختیاری بر اثر حوادث رانندگی مصدوم شدند
عکس تزئینی است.

شهرکرد_ ایرنا_ رییس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک‌هزار و سه نفر در این استان بر اثر حوادث رانندگی مصدوم شده و ۲۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ ایرج حسین‌پور روز چهارشنبه در نشست مشترک ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر چهارمحال و بختیاری و کارگروه کاهش تصادفات جاده‌ای استان، افزود: بیشترین آمار تصادف‌های این استان مختص شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و فارسان است.

وی با اشاره به جان دادن ۸۴ درصد متوفیان حوادث رانندگی در مسیر و یا در مراکز درمانی، افزود: ۴۵ درصد تصادفات جاده‌ای بین ساعت ۱۰ تا ۱۴ و ۱۸ تا ۲۰ اتفاق می‌افتد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برنامه پنج ساله کاهش تصادفات رانندگی درون‌شهری و برون‌شهری در استان تدوین و وظایف دستگاه‌های اجرایی مرتبط مشخص  شده است و باید اجرای این برنامه سریع‌تر عملیاتی شود.

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری هم با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی تصادفات فوتی و خسارتی در استان، گفت: فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در سال‌جاری ۲۷ نفر بوده که این تعداد در سال قبل از آن، ۱۴ نفر است.

سرهنگ سید غلامعلی نوربخش تصریح کرد: باید طرح‌های ترافیکی در اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی نوروز مورد توجه باشد.

وی یادآور شد: رسانه‌های گروهی و فضای مجازی در کنترل طرح‌های ترافیکی نوروزی به پلیس استان کمک کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: ۴۳ شهرداری استان برای خدمات‌رسانی و میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی در آماده‌باش کامل هستند.

بهادر عبدالغنی تاکید کرد: در این مدت تمامی شهرداری‌های استان نسبت به آشکارسازی علایم ترافیکی و نقاط حادثه‌خیز، آماده کردن بوستان‌ها، خط‌کشی معابر و شست‌وشوی تجهیزات شهری اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، در این نشست اعضای کمیته‌های ۱۰ گانه ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر  گزارشی از اقدامات برای استقبال مطلوب از مسافران نوروزی ارائه دادند.

ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر چهارمحال و بختیاری از ۲۵ اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ فعالیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha