مدارس سه ناحیه اصفهان در معرض خطر فرونشست زمین قرار دارد

اصفهان - ایرنا - سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان از خطر فرونشست زمین در برخی مدارس سه ناحیه آموزش پرورش مرکز استان و شهرستان برخوار خبر داد.

به گزارش ایرنا، مجید نسیمی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: ناحیه چهار آموزش و پرورش بیشترین خطر فرونشست زمین را دارد که برخی از مدارس آن نیازمند تخلیه فوری است.

 وی با اشاره به اینکه برخی مدارس شاهین شهر شهرستان  برخوار به دلیل فرونشست مشکل پیدا کرده است، افزود: چهار مدرسه خطر آفرین نیز در منطقه برخوار شناسایی شده است ؛ همچنین ۱۵ مدرسه در ناحیه پنج آموزش و پرورش اصفهان دچار فرونشست زمین شده است که بیشتر آنها جزو مدارس دو نوبته با تراکم بالاست.

وی ادامه داد: استان اصفهان بیش از ۹۰۵ هزار دانش آموز  دارد که بیش از  ۷۶۹ هزار تن از آنان در مدارس دولتی و بیش از ۱۳۵ هزار نفر  معادل ۱۵ درصد در  بخش غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

نسیمی گفت: سرانه فضای آموزشی در اصفهان ۶.۲۶ متر مربع است که بیشتر از میانگین کشوری و کمتر از استاندارد است  و کمترین فضای آموزشی به ترتیب متعلق به شهرستان‌های  خمینی شهر،برخوار، فلاورجان، شاهین شهر، نجف آباد و شهرضاست.

سرپرست اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: ۱۰ هزار و ۳۴۴ کلاس درس در این استان با قدمتی ۴۰ ساله ، تخریبی است.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از ۱۳ هزار کلاس درس نیازمند مقاوم سازی و بازسازی است و درواقع ۳۱ درصد کلاس های استان اصفهان تخریبی،۴۱ درصد نیازمند مقاوم سازی و بقیه نیاز به بازسازی دارد.

.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha