۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 2235
کد خبر: 84688281
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تیم‌های سیار واکسیناسیون در مناطق سخت‌گذر رضوانشهر راه‌اندازی شد

رشت - ایرنا – رییس شبکه بهداشت و درمان رضوانشهر از راه اندازی تعداد ۶ تیم سیار واکسیناسیون برای مناطق سخت‌گذر این شهرستان خبر داد.

دکترغلامرضا فلاحی روز پنجشنبه درگفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه براعزام تیم های سیار، تعداد ۴ تیم مراقبت در منزل، شامل پزشک، پرستار و مراقب سلامت در سطح شهر و روستا با هدف دسترسی آسان مردم به امکانات درمانی شده است.

او با اشاره به کنترل مدیریت هوشمند بیماری کرونا در سطح این شهرستان گفت: کنترل مدیریت هوشمند کرونا از طریق افزایش بازرسی ها از اماکن عمومی، بازار سنتی و اصناف، هماهنگی با بخش خصوصی با استفاده از ظرفیت نظام پزشکی جهت هدایت بیماران مشکوک برای نمونه گیری و شناسایی بیماران و پیگیری اطرافیان آنان از جمله این اقدامات می باشد.

رییس شبکه بهداشت و درمان رضوانشهر همچنین به انجام واکسیناسیون سیار در سطح مراکز و جامعه کارگری شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: در همین راستا اقدام به انجام واکسیناسیون سیار در کارخانجات چوب وکاغذ(چوکای رضوانشهر)، شرکت جنگل شفارود، کارگاه عظیم سدشفارود و شهرک صنعتی سکام پونل شده است.

به گفته فلاحی انجام واکسیناسیون سیار در سطح ادارات و سازمان ها مانند فرمانداری، دادگستری، بانکها و مدارس و همچنین نظارت بر اجرای برنامه دریافت کد واکسن توسط کسبه ها (کد QR) و برگزاری جلسات متعدد آموزشی با حضورمردم با رعایت پروتکلهای بهداشتی در سطح مساجد، مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت از دیگر اقدامات این شبکه بوده است.

وی اظهار داشت: تهیه کلیپ‌های آموزشی با موضوع واکسیناسیون و رعایت پرتکل های بهداشتی و انتشار آن از طریق فضای مجازی و بسترشاد در آموزش وپرورش، استفاده از تریبون نمازجمعه و ترغیب مردم برای انجام واکسیناسیون از جمله این اقدامات می باشد.

رییس شبکه بهداشت و درمان رضوانشهر در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا درسطح رضوانشهر گفت: هم اکنون در وضعیت رنگبندی زرد هستیم و طی یک هفته گذشته از مجموع ۷۵ مورد تست PCR سرپایی، ۴۶ نفر مثبت شدند و از ۱۲ مورد PCR بستری، هفت مورد مثبت شدند.

 وی همچنین گفت: هم اکنون ۱۳۳ نفر بیمار کرونایی در سطح مناطق مختلف رضوانشهر و پره سر هستند که در دوره قرنطینه خانگی بسر می برند و ۳ نفر نیز در بیمارستان بستری می باشند.

رییس شبکه بهداشت و درمان رضوانشهر همچنین با اشاره به آمار واکسیناسیون در این شهرستان گفت: از مجموع ۶۷ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت هدف بالای ۵ سال، ۶۱ هزارو ۲۵۶ نفر واکسن دز اول و ۵۵ هزار و ۲۱۷ نفر دز دوم و ۲۲ هزار و ۳۴۶ نفر هم نوبت سوم را دریافت کرده اند.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت،۲ بخش بنام های مرکزی و رضوانشهر و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.             

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha