۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۷:۳۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84688459
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۴۱۵ هزارتن نهاده‌های دام و طیور در کردستان توزیع شد

سنندج- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: امسال ۴۱۵ هزار و ۶۱۳ تن نهاده‌های دام و طیور در بین واحدهای دامداری و مرغداری در استان توزیع شده است.

پیمان اسکندری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه وضعیت تولید گوشت قرمز و سفید در استان بسیار مطلوب است، اظهار داشت: در راستای تولید مناسب گوشت سفید و حمایت از مرغداران ۱۵۷ هزار و ۶۳۶ تن ذرت، ۸۱ هزار و ۷۰۰ تن کنجاله سویا و ۶ هزار و ۲۹۷ دان آماده در سال جاری بین واحدهای مرغداری توزیع شده است.

وی میزان نهاده توزیع شده بین دامداران استان را هم در این مدت ۱۷۰ هزار تن خواند و افزود: میزان توزیع ذرت در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته  ۵.۲ برابر و کنجاله سویا هم ۱.۳ برابر افزایش داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام استان سهمیه مناسبی از گوشت منجمد دریافت کرده است، گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های این شرکت در استان موجود است.

اسکندری یادآور شد: همه ادارات جهاد کشاورزی در شهرستان‌های استان موظف شدند مرغ منجمد را بیشتر در مناطق آسیب پذیر و حاشیه شهرها و همچنین روستاها توزیع کنند.

وی با اعلام اینکه رکورد کشتار روزانه مرغ هم طی سال جاری در استان شکسته شد، گفت: روز ۲۵ اسفند سال جاری ۲۳۱ تن مرغ در کشتارگاه‌های استان به بازار عرضه شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه به اندازه کافی کالاهای اساسی در استان ذخیره سازی شده است، اظهار داشت: این کالاها بتدریج در ایام عید و همچنین ماه مبارک رمضان در بازار استان توزیع می‌شود.

اسکندری اضافه کرد: کالاهای یارانه ای مثل برنج، شکر، روغن تنها به فروشگاه‌هایی  که دارای حسن سابقه بوده تحویل داده می‌شود و علاوه براین محل‌های توزیع اقلام اساسی و تنظیم بازاری از طریق رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

کردستان یک میلیون و ۱۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان سالانه ۷۷۳ هزار هکتار آن به زیرکشت محصولات زراعی می رود و ۳۵۰ هزار هکتار آن هم آیش بوده و ۵۲ هزار هکتار را هم باغات تشکیل داده است.

از ۷۷۳ هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات کشاورزی کردستان ۶۷۸ هزار هکتار آن دیم و ۹۵ هزار هکتار آن هم آبی است.

عمده محصول زراعی استان کردستان گندم و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۰ هزار تن در سال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha