۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۵۲
کد خبر: 84688900
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۶ اسفند و آخرین اخبار کرونایی استان ها

۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۵۲
کد خبر: 84688900
۲۶ اسفند و آخرین اخبار کرونایی استان ها

استان ها – ایرنا – وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی امروز پنجشنبه بیست و ششم اسفندماه اعلام کرد: پس از ۳۸ روز مرگ و میر روزانه دورقمی و ۹۸ نفر رسید همچنین ۲۵ استان مرگ و میر کمتر از پنج  نفر داشتند.

به گزارش ایرنا ، این اعلام وزارت بهداشت یعنی تداوم کاهش مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به کرونا یعنی اینکه به عنوان مثال در خوزستان کاهش چشمگیری در موارد بستری کرونایی وجود دارد؛ چیزی که 

دکتر سید محمد علوی ، سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان آن را بیان کرده و گفته است: تعداد افراد بستری ناشی از ابتلا به کرونا در خوزستان در موج اخیر به حداقل خود رسیده است.

به گفته علوی در ۲۴ ساعت گذشته هفت بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری شده که نسبت به روز قبل ۱۷ مورد کمتر شده است.  همچنین در این بازه زمانی چهار هزار و ۸۱ نفر به مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کرده اند که این آمار نسبت به روز پیش از آن ۳۸۰ مورد کمتر شده است.

تداوم روند نزولی کرونا در گیلان با کاهش ۳۲ درصدی بستری‌ها

بشنویم از استان گردشگری پذیر گیلان که اتفاقا  دومین استان درگیر بیماری کووید ١٩ است ؛  اما آنچه که از شواهد برمی آید این است که  در ادامه روند کاهشی بستری‌های مبتلا به بیماری کووید در بیمارستان‌های استان گیلان شمار بیماران کرونایی در مراکز درمانی طی ماه جاری افزون بر ۳۲ درصد کاهش یافته است.

طی خیز ششم بیماری کووید ۱۹ در گیلان از اواخر دی ماه امسال تعداد بیماران بستری به کرونا در بیمارستان های استان طی یک ماه از ۱۱۸ نفر به ۷۱۳ نفر رسید که بعد از گذشت یک ماه روند نزولی بستری های کرونا در مراکز درمانی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

کاهش قابل توجه بستری روزانه کرونا در آذربایجان‌غربی/ ۴۹ نفر در ۲۴ ساعت

امروز همچنین می توانیم به آذربایجان غربی هم اشاره کنیم که سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی امروز به ایرنا گفت:  طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که نشان دهنده کاهش قابل توجه بستری شدگان روزانه است.

کرونا کرمان در سراشیبی موج ششم

از طرفی دیگر اظهارات سعید صحبتی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان را داریم که از کاهش تدریجی ابتلا به کرونا، بویژه سویه امیکرون در این استان خبر داده و گفته است: کرمان نیز همزمان با سایر مناطق کشور از اوایل بهمن ماه درگیر موج ششم همه‌گیری این ویروس با سویه جدید امیکرون شد که در حال حاضر شمار مبتلایان به این بیماری روند کاهش دارد.

تداوم روند کاهشی شیوع کرونا در استان اردبیل با ۱۰۷ بستری و یک فوتی

همچنین دکتر علی محمدیان اردی، ئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرده است: در ادامه تداوم روند نزولی شیوع کرونا، مجموع شمار مبتلایان بستری همزمان در مراکز درمانی این استان در شبانه روز گذشته به ۱۰۶ نفر کاهش یافته که ۲۱۰ نفر کمتر از آمار سه هفته پیش است.

۲۶ اسفند و آخرین اخبار کرونایی استان ها

دکتر علی محمدیان اردی با اشاره به آغاز روند نزولی شاخص های شیوع کرونا در استان اردبیل از سه هفته قبل افزود: آمار مبتلایان روزانه کووید.۱۹ در این استان نیز طی شبانه روز گذشته به ۱۵ نفر کاهش یافت.

تعطیلی ۲ هفته ای مدارس به کاهش کرونا در ایلام کمک کرده است 

دکتر جمیل صادقی فر ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نسبت به تعطیلی ۲ هفته ای مدارس در ایلام ابراز خرسندی کرده  چرا که این امر را از عوامل مهم کاهش و کنترل کرونا در ایلام بیان کرد ه است .

راه اندازی ۵ تیم سیار واکسیناسیون برای مناطق سخت گذر رضوانشهر

مطلب دیگر کرونایی امروز از دکترغلامرضا فلاحی، رییس شبکه بهداشت و درمان رضوانشهر (استان گیلان) است که از راه اندازی تعداد ۶ تیم سیار واکسیناسیون برای مناطق سخت‌گذر این شهرستان خبر داده است.

او این نکته را نیز اضافه کرده است :علاوه براعزام تیم های سیار، تعداد چهار تیم مراقبت در منزل، شامل پزشک، پرستار و مراقب سلامت در سطح شهر و روستا با هدف دسترسی آسان مردم به امکانات درمانی شده است.

دوراهیِ کرونایی مازندران برای نوروز ۱۴۰۱

و اما امروز از ساری گزارشی با عنوان بالا داشتیم که در آن خبرنگار ایرنا از دغدغه های آتی مردم این استان از نوروز ۱۴۰۱ می گوید. در ابتدا یا همان لید این گزارش آمده است: "شلوغی بازارهای استان و برداشتن محدودیت‌ها برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ برای گروهی از مردم مازندران نگرانی‌های ناشی از احتمال شیوع دوباره کرونا را ایجاد کرده و در عین حال ایمنی ایجاد شده با واکسیناسیون خیال خیلی‌ها را برای گذراندن تعطیلاتی دور از دغدغه کرونا راحت کرده است. تکلیف چیست؟" 

رنگ های کرونایی شهرها 

بر اساس گزارش خبرنگاران ایرنا رنگ های کرونایی شماری از مناطق کشور بدین شرح است:

شهرستان های آبدانان، دره شهر، هلیلان،سیروان و ایلام در وضعیت قرمز و چوار، مهران، ملکشاهی، بدره و چرداول در وضعیت نارنجی و دهلران در وضعیت زرد قرار دارد.

هم اکنون یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، هفت  شهرستان نارنجی، ۱۸ شهرستان زرد و یک شهرستان آبی کرونایی است.

رنگ زرد کرونایی نیز از جمعه گذشته به ٢ شهرستان رضوانشهر و لنگرود استان گیلان بازگشت. شهرستان های بندرانزلی، صومعه سرا، لاهیجان، سیاهکل و رودبار در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر) قرار دارند.

شفت، فومن، ماسال، آستارا، آستانه‌اشرفیه، رشت، خمام، رودسر، تالش و املش نارنجی هستند.

۲۶ اسفند و آخرین اخبار کرونایی استان ها

 هم‌اکنون شهرستان‌های مشگین‌شهر، پارس‌آباد، اردبیل، نیر، خلخال و سرعین در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های نمین، اصلاندوز، گرمی، بیله‌سوار و کوثر نیز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند. بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

 در استان همدان، شهرستان های "رزن و درگزین" در وضعیت قرمز، بهار در وضعیت زرد و هفت شهرستان مابقی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

۲۵ استان در شبانه روز گذشته کمتر از پنج نفر مرگ و میر کرونایی داشته اند 

براساس اعلام امروز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، ۲۵ استان کشور در شبانه روز گذشته مرگ و میر کمتر از پنج نفر داشته اند. از این بین در استان‌های کردستان، هرمزگان، ایلام و بوشهر هیچ موردی از مرگ و میر گزارش نشده و در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، اردبیل، گیلان و کرمان، یک مورد مرگ و میر بیماران کرونایی ثبت شده است.

در حال حاضر ۹۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

همچنین از دیروز تا امروز ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۸۰بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۱۲ نفر از آنها بستری شدند، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۳۵هزار و ۷۱۹ نفر رسید.

 تا کنون ۶ میلیون ۸۰۵ هزار و ۸۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند، ۲ هزار و ۲۳۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

 ۴۸ میلیون و ۵۳۴هزار و ۸۸۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۶۳ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۶۲۲نفر دُز اول، ۵۶ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۶۰۶ نفر دُز دوم و ۲۵ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۹۳۱نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۵ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۱۵۹دُز رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha