پنج هزار دانش آموز ایلامی زیر پوشش طرح دادرس قرار گرفتند

ایلام _ ایرنا_ معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام با اشاره به برگزاری دهمین دوره طرح ملی دادرس در مدارس این استان گفت: بیش از پنج هزار دانش آموز زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

شکرالله جایدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح برای دهمین دوره متوالی طی ماه های بهمن و اسفند در ۸۹ مدرسه استان اجرا شده است.

وی بیان کرد: شرکت کنندگان در این طرح که ویژه دانش آموزان پایه دوم دور متوسطه اول بود، با آموزش کمک های اولیه در هشت بخش از قبیل پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، کنترل خونریزی پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، حمل مصدوم، اطفاحریق و اسکان اضطراری آشنا شدند.

معاون هلال احمر ایلام تاکید کرد: دادرس، طرح ارزشمندی است که شروع آن از ۱۰ سال گذشته پس از وقوع حادثه آتش سوزی در مدرسه شین آباد آغاز شده است.

به گفته جایدری، این طرح پایه و اساس آن بر اساس اصول بشردوستانه نهاده شده و زمینه را برای مسوولیت پذیری همراه با اعتماد به نفس بالا و مهربانی بیشتر میان نوجوانان فراهم می کند. 

وی یادآور شد: طرح دادرس پارسال به صورت مجازی برگزار شد ولی امسال تاکید بر آموزش حضوری با مجوز ستاد کرونا بود.

وی اضافه کرد: در طرح دادرس از هر مدرسه ۲ تیم ۱۵ نفره آموزش ها را دریافت و در المپیادهای آماده شرکت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، طرح دادرس مخفف دانش آموز آماده در روزهای سخت است که با هدف توانمندسازی نوجوانان در هنگام مواجهه با حوادث در سراسر کشور اجرا می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha