استاندار همدان: غار علیصدر برای میزبانی از گردشگران نوروزی آماده است 

همدان- ایرنا- استاندار همدان با بیان اینکه غار علیصدر برای میزبانی از گردشگران نوروزی آماده است گفت: این غار در ۲ سال گذشته با همه گیری بیماری کرونا تعطیل بود، اما بر اساس تدابیر اندیشیده شده، حالا شرایط میزبانی از گردشگران نوروزی مهیا شده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز پنجشنبه همزمان با بازگشایی غار علیصدر و بازدید از بزرگترین غار آبی جهان افزود: به دنبال شیوع ویروس کرونا در ۲ سال گذشته بسیاری از مراکز گردشگری به ویژه غار علیصدر تعطیل بود و این وضعیت صدمه و لطمه هایی به مجموعه گردشگری وارد کرد و گردشگران از بازدید غار محروم بودند.

استاندار همدان ادامه داد: با توجه به فروکش کردن موج ششم کرونا و ثبات آرامش نسبی ایجاد شده در جامعه، زمینه سفرهای نوروزی فراهم شده و مردم در نوروز۱۴۰۱ با رعایت ضوابط و مقررات و شیوه نامه های بهداشتی به سفر می روند.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: افرادی که قصد سفر دارند باید نسبت به تزریق دست کم ۲ دُز واکسن کرونا و همچنین نسبت به تزریق دُز سوم اقدام کنند.

وی درباره غار علیصدر نیز گفت: به دنبال درخواست آژانس های مسافرتی و صاحبان هتل ها برای بازگشایی غارعلیصدر به منظور جذب گردشگر و درخواست های مردمی، بنابراین نشست هایی برگزار و مقرر شد این غار بازگشایی شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه از صبح امروز تاکنون ۳۰۰ نفر از غار علیصدر بازدید کردند اظهار داشت: این غار از امروز پذیرای گردشگران است و انتظار می رود مسافران و گردشگران زیادی در روزهای پیش رو از این غار آبی بازدید کنند.

وی ادامه داد: همدان در همه بخش ها آمادگی لازم برای پذیرش مسافر را دارد همچنین هتل ها، اقامتگاه ها، مهمانپذیر ها و هتل ها آماده پذیرایی از مسافران هستند.

قاسمی فرزاد افزود: مسافران می توانند از آب و هوای بهاری غارعلیصدر و شگفتی های دیگر که در سطح استان است استفاده کنند.

وی اظهار داشت: در استان همدان بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و توریستی وجود دارد که ظرفیت بزرگی برای توسعه گردشگری محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، علیصدر تنها غار تالابی ایران و از معدود غارهای آبی و بزرگ‌ترین غار آبی جهان در ۷۵ کیلومتری شهر همدان واقع در ارتفاعات ساری قیه نزدیک روستای علی‌صدر شهرستان کبودراهنگ در استان همدان واقع شده‌ است. 

مجموعه گردشگری علیصدر که از اسفند ۹۹ به دلیل شرایط خاص کرونا تعطیل بود، اوایل تیرماه جاری فعالیت دوباره خود را با مجوز ستاد کرونا آغاز کرد که این بازگشایی خیلی دوام نداشت و دوباره با محدودیت های سراسری اواخر مرداد تعطیل و پس از گذشت آن و بازگشایی دوباره با مصوبه ستاد کرونا در روز هشتم شهریور تعطیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha