کشمکش در شورای امنیت بر سر وضعیت انسانی در اوکراین

نیویورک- ایرنا- شورای امنیت سازمان ملل که روز پنجشنبه در مورد وضعیت انسانی اوکراین تشکیل جلسه داده بود پس از کشمکش‌ها میان نمایندگان اوکراین، آمریکا، انگلیس و روسیه به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، نمایندگان اوکراین، آمریکا، انگلیس، روسیه را متهم به هدف قرار دادن تاسیسات غیر نظامی در مناطق مختلف اوکراین کردند اما نماینده روسیه این اتهامات را "تبلیغات" از سوی این کشورها دانست و آنها را رد کرد.

نماینده آمریکا: روسیه به این جنون پایان دهد

لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در این جلسه گفت که تنها راه برای پایان دادن به جنگ توقف این تهاجم از سوی ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و خروج نیروهای این کشور از اوکراین است.

گرینفیلد ادامه داد: تنها یک راه برای پایان دادن به این جنون وجود دارد. پوتین باید کشتار را متوقف کند و نیروهای خود را برای همیشه از اوکراین خارج کند.

سازمان ملل: تاکنون بیش از ۷۰۰ غیرنظامی در اوکراین کشته شده اند

رزماری دی کارلو، مسئول امور سیاسی سازمان ملل متحد نیز در جلسه شورای امنیت گفت که  از زمان حمله روسیه به اوکراین بیش از ۷۰۰ غیرنظامی از جمله ۵۲ کودک  در اوکراین کشته شده‌اند، اما «آمار واقعی این تلفات  احتمالاً بسیار بیشتر است».

انگلیس: جنگ اوکراین باعث رنج افراد فراتر از این کشور شده است

باربارا وودوارد، سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد در اظهارات خود در شورای امنیت از روسیه خواست به جنگ پایان دهد و گفت که این درگیری نه تنها در اوکراین بلکه در سراسر جهان درد و رنج ایجاد کرده است.

وودوارد افزود: جنگ  پوتین باعث رنج‌هایی فراتر از مرزهای اوکراین شده است.

مسکو گزارش‌های حمله به تاسیسات غیر نظامی را تبلیغات دانست

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل، گزارش های حمله به تاسیسات غیرنظامی در اوکراین را "تبلیغات" دانست و آنها را رد کرد.

نبنزیا ادعاهای حمله نیروهای روسیه به بیمارستان ها و مناطق مسکونی، از جمله اتهامات اخیر در مورد بمباران یک ساختمان تئاتر در شهر ماریوپول که غیرنظامیان در آن پناه گرفته بودند را "جعلی" توصیف کرد.

نبنزیا به شورای امنیت گفت: کارزار تبلیغاتی دروغ و اطلاعات نادرست در اوکراین به نقطه جدیدی رسیده است.

نماینده اوکراین: آیا نماینده روسیه زنان و کودکان کشته شده در اوکراین را می بیند؟

سرگی کیسلیتسیا سفیر اوکراین در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد به طور مستقیم  سفیر روسیه را خطاب کرد و در مورد زنان، کودکان و سالمندان کشته شده در اوکراین از نبنزیا سوال کرد.

وی خطاب به سفیر روسیه گفت: آیا کودکان، زنان و سالمندان اوکراینی که توسط روس‌ها کشته شده‌اند را می بینید؟

نبنزیا در پاسخ به او گفت:  وقتی در خصوص چشمان کودکان کشته شده سوال می شود،  من همچنین می خواهم از سفیر اوکراین بپرسم که آیا از کشته شدن  کودکان در دونتسک توسط نیروهای اوکراینی پشیمان است؟

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (۲ اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه جنگ در اوکراین، واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha