زیرساخت‌های نیمه‌کاره بوکس چهارمحال و بختیاری در اولویت تکمیل قرار بگیرد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست هیات بوکس چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه خانه بوکس جونقان پس از گذشت ۱۵ سال از آغاز ساخت همچنان نیمه‌کاره مانده است، گفت: با توجه به استقبال مطلوب علاقه‌مندان از این رشته ورزشی لازم است تکمیل زیرساخت‌ها به ویژه خانه بوکس جونقان در اولویت اختصاص اعتبارات قرار بگیرد.

محسن صیادی پور روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کلنگ احداث خانه بوکس جونقان که با عنوان آکادمی این رشته ورزشی نیز مطرح شده بود، سال ۱۳۸۵ در این شهر به زمین زده شد و هم‌اکنون این طرح با پیشرفت بالای ۹۰ درصدی همچنان در انتظار بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه طولانی شدن زمان بهره‌برداری از این فضای ورزشی فرصت‌های بسیاری را از جامعه بوکس استان برای پرورش استعدادها گرفته است، تصریح کرد: شهرهای شهرکرد و جونقان قطب‌های بوکس چهارمحال و بختیاری به شمار می‌روند که هر ۲ شهر با کمبود و محدودیت فضای اختصاصی این رشته مواجه هستند.

صیادی پور یادآور شد: به دلیل شرایط اقلیمی  بیشتر افراد علاقه‌مند با فراگیری فنون می‌توانند به راحتی به جمع برترین‌های کشوری این رشته بپیوندند، هم‌اکنون بوکس در هشت شهرستان استان با استقبال خوبی روبه‌رو است و تنها در کوهرنگ و بن به دلیل نبود کادر اجرایی، فعالیت‌های این رشته چندان با جدیت دنبال نمی‌شود.

سرپرست هیات بوکس چهارمحال و بختیاری با اشاره به ساماندهی ۷۰۰ بوکسور در استان اظهار داشت: اگر چه وضعیت این رشته ورزشی در رده‌های پایه و به ویژه نوجوانان در سطح قابل قبولی قرار دارد و امید می‌رود ورزشکاران استانی در آینده بتوانند در تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف پذیرفته شوند اما با توجه به تجربه چند دهه اخیر این ورزش در استان، نبود حامی مالی، مشکل بیکاری و ضرورت‌های معیشتی موجب شده است تا ورزشکاران با استعداد در سنین جوانی و بزرگ‌سالی امکان ادامه و فعالیت در این رشته ورزشی را نداشته باشند و آن را رها کنند.

صیادی پور ادامه داد: تلاش می‌شود در همراهی با بخش صنعت استان زمینه حمایت مالی از استعدادهای برتر بوکس به ویژه افراد دعوت‌شده به تیم‌های ملی فراهم شود.

وی با بیان اینکه این رشته در استان مشکلی در بخش مربی ندارد، گفت: قهرمانان و ملی پوشان بوکس استان همگی از توان بالایی برای آموزش برخوردار هستند و به‌ زودی با برنامه‌ریزی‌های لازم از این ظرفیت نیز در راستای شناسایی استعدادها و پرورش ورزشکاران استفاده خواهد شد.

سرپرست این هیات ورزشی به کسب نخستین نشان آسیایی تاریخ بوکس چهارمحال و بختیاری توسط سید علی‌اکبر میراحمدی در مسابقات اردن در اسفند امسال اشاره کرد و افزود: امید می‌رود نشان آسیایی این بوکسور نوجوان مطلع خوبی برای حضور تعداد بیشتری از بوکسورهای استان در تیم ملی و حضور در رقابت‌های بین‌المللی باشد.

به گزارش ایرنا، صادق فرج زاده، سعید محمدی و علی جمالی از جمله ملی پوشان بوکس چهارمحال و بختیاری به شمار می‌روند که تجربه حضور در رقابت‌های برون‌مرزی را در کارنامه خود دارند.

سید علی‌اکبر میراحمدی بوکسور نوجوان استان نیز در جریان رقابت‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا که اوایل اسفند امسال در امان پایتخت اردن برگزار شد، توانست با کسب نشان برنز این رقابت‌ها، نام خود را به عنوان نخستین دارنده نشان آسیایی تاریخ بوکس چهارمحال و بختیاری ثبت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha