۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۸
کد خبر: 84689642
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سفره هفت سین بین الحرمین؛ جشنواره نور و نوروز

۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۸
کد خبر: 84689642
سفره هفت سین بین الحرمین؛ جشنواره نور و نوروز

بغداد-ایرنا- رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق از برنامه های مختلف تدارک دیده شده برای ایرانیان مقیم عراق به مناسبت های اعیاد شعبانیه و نیز هفت سین نوروزی در بین الحرمین کربلای معلا و در جوار مرقد مطهر حضرت اباعبدالله الحسین و حضرت ابالفضل العباس (علیهم السلام) خبر داد.

در آستانه نوروز، سال جدید ایرانی را چند جشن بزرگ مذهبی در تقارن با ایام شعبانیه مزین کرده است تا حُسن مطلع ۱۴۰۱ باشد و ترکیب آن جشنواره ای از نور ائمه اطهار (علیهم السلام) و سرور نوروز را بسازد به ویژه اینکه تحویل سال جدید در یک جای مقدس باشد و کجا بهتر از بین الحرمین اباعبدالله الحسین و ابالفضل العباس (علیهم السلام)؟.

«غلامرضا اباذری» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد در گفت و گو با ایرنا از برنامه های متعدد فرهنگی در عراق می گوید.

رایزن فرهنگی ایران در عراق گفت: برای نیمه شعبان خانواده های ایرانی مقیم عراق یعنی بانوانی که «همسر عراقی» دارند و بعد از سقوط رژیم بعث صدامی از ایران به همراه همسران خود به عراق بازگشتند اما هنوز با وجود حضور در عراق، موفق به زیارت عتبات مقدسه نشده اند با تلاش مجموعه رایزنی فرهنگی به زیارت می روند.

اباذری ادامه داد: بیش از ۲۰۰ خانواده از سه استان میسان، بصره و ناصریه عراق برای نیمه شعبان توسط رایزنی فرهنگی به زیارت مشرف خواهند شد. این خانواده ها در شهرستان های متعدد عراق غیر از کربلا و نجف ساکن هستند اما متاسفانه تاکنون نتوانسته اند به زیارت کربلا، نجف، کاظمین و سامرا بروند.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد افزود: برنامه عید نورز این است که ایرانیان مقیم بغداد را به زیارت کربلا و نجف ببریم و سفره هفت سین بین الحرمین هم برپا می شود.

 حدود ۴۰۰ خانواده ایرانی مقیم عراق در بین الحرمین گردهم خواهند آمد و ۲۵۰ خانواده ایرانی نیز از بغداد هستند.

هفت سین بین الحرمین ۵ سال است که به همت رایزنی فرهنگی ایران در بین الحرمین برگزار می شود تا علاوه بر تقویت بعد معنوی زیارت، سنت ایرانی نوروز نیز حفظ و دید و بازدید و آشنایی بیشتر خانواده های مقیم با یکدیگر، میسر شود.

غلامرضا اباذری همچنین از برگزاری موفق همایش کرامت انسانی در گفتمان حسینی در دانشگاه اهل بیت کربلا خبر داد؛ اقدامی که فراتر از ابعاد اجرایی و پشتیبانی مرتبط با مراسم مذهبی، به تبیین محتوایی و اندیشه ای عمیق این جریان فرهنگی، معنوی و دینی می پردازد و همچنین زمینه ای برای برگزاری اربعین حسینی (ع) خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha