۴ شرکت برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی گلستان اعلام آمادگی کردند

گرگان- ایرنا- رییس‌کل دادگستری گلستان گفت: هم اکنون چهار شرکت برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی این استان اعلام آمادگی کردند که برای راه اندازی آن امیدوارکننده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری گلستان، حیدر آسیابی اظهارداشت: در ادامه پیگیری‌های دستگاه قضایی برای حل مشکلات حقوقی پتروشیمی گلستان، عصر روز گذشته با نماینده مدیرعامل صنایع  پتروشیمی ایران دیدار و گفت و گویی انجام شد.

وی بیان کرد: در آن جلسه عنوان شد که چهار شرکت با سابقه اجرایی در زمینه پتروشیمی این هفته به صورت جداگانه به استان سفر کرده و در حال رایزنی و مذاکره برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی گلستان هستند.

وی با بیان این که بر اساس اعلام نماینده مدیرعامل پتروشیمی ایران، سرمایه‌گذار جدید از بین متقاضیان به زودی انتخاب می‌شود، خاطرنشان کرد: مقرر شد در نخستین هفته کاری پس از تعطیلات نوروز جلسه کارشناسی با حضور سرمایه‌گذار جدید و دادستان مرکز استان و بازپرس پرونده برای مذاکرات حقوقی تشکیل و به صورت رسمی شرکت جدید جایگزین هیات مدیره سابق شرکت پتروشیمی استان شود.
وی به نقل از نماینده مدیرعامل شرکت پتروشیمی کشور تصریح کرد: با حُسن ظن و روشی که رییس کل دادگستری گلستان برای حل مشکل پتروشیمی استان اتخاذ کرده‌ به زودی شاهد اتفاقات خوبی در پتروشیمی گلستان خواهیم بود.

آسیابی ادامه داد: در جلسه قرار شد برای این که مقدمات ورود سرمایه‌گذار جدید به استان فراهم شود راهکارهای لازم از نظر حقوقی، قانونی و مالی در استان با پیگیری دادگستری انجام شود و به موازات اقدامات استانی در تهران هم شرکت ملی پتروشیمی ایران با سرمایه‌گذار جدید بررسی‌ها را انجام دهد تا برآیند نتیجه این کار به ساز و کار برای سرمایه گذار جدید منجر شود.

رییس کل دادگستری گلستان ادامه داد: روز گذشته در تهران مذاکرات اولیه با شرکت‌های تاپیکو، پاسارگارد، شستان مربوط به وزارت دفاع و صباانرژی مربوط به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت و شرکت پتروشیمی کشور منتظر است تا شرایط و پیشنهادات خود را ارائه دهند و با هرکدام که مناسب‌تر ‌بود برای راه‌اندازی پتروشیمی توافق کند.

به گزارش ایرنا، تکاپو برای راه‌اندازی دوباره پتروشیمی گلستان ۲۵ آذر ماه امسال با دستور ویژه رییس قوه قضاییه در سفر به استان گلستان آغاز شد و پس از آن در سفر اخیر رییس جمهور به گلستان هم بر کمک به راه‌اندازی این طرح تاکید شد.

طرح پتروشیمی گلستان از ۱۶ سال پیش تاکنون بر زمین مانده و بیش از ۹۰ هزار سهامدار دارد.

این پروژه طی ۱۶ سال گذشته فقط ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha