۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۳۱
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84689916
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵۰۰ پرس غذای گرم نذری در شاهین دژ توزیع شد

۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۳۱
کد خبر: 84689916
۲۵۰۰ پرس غذای گرم نذری در شاهین دژ توزیع شد

مهاباد - ایرنا - به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج)، روز جمعه غذای نذری برای ۲۵۰۰ نفر از عاشقان امام عصر در شهر شاهین دژ پخت و توزیع شد.

فرهاد حبیبی مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهین دژ روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پخت غذای نذری به مناسبت نیمه شعبان در قالب طرح «اطعام مهدوی» یکی از سنت‌های دیرینه و حسنه‌ای است که از گذشته بسیار دور تاکنون در این شهرستان بوده و امسال نیز برگزار شد.

حبیبی با بیان اینکه این نذری توسط جمعی از خیران و با مشارکت جوانان پخت و توزیع شده است، گفت: کار بسته‌بندی غذا از صبح امروز آغاز و غذاها توسط خودروهایی که از قبل مشخص شده‌اند به مساجد و حسینیه‌های هر محله فرستاده ‌شد تا به تعداد خانواده‌های شهر توزیع‌ شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ نفر در امر تهیه و پخت این غذاها همکاری داشتند، افزود: نیمه شعبان تنها یک عید اسلامی نیست، بلکه آغاز حرکتی بزرگ در دین اسلام است که بواسطه آن اهداف الهی عملیاتی می شود و باید با استفاده از این فرصت زمینه شناخت ولی‌عصر(عج) و انتظار فرج فراهم و در این دهه موضوع مهدویت تبیین شود.

حبیبی ضمن قدردانی از دست اندرکاران این برنامه معنوی گفت: برنامه معنوی و مذهبی پخت و توزیع غذای نذری در راستای علاقه مندی مردم به اهل بیت علیهم السلام بویژه امام زمان (عج) است.

شاهین دژ با ۹۸ هزار نفر جمعیت از شهرهای جنوب آذربایجان غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha