۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۱۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84690100
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری جشن جهانی نوروز و دیگر رویدادهای مهم هفته گذشته در کردستان

سنندج- ایرنا- برگزاری جشن جهانی نوروز، معرفی فرمانداران شهرهای بیجار، مریوان، قروه و دهگلان، از سرگیری پروازهای فرودگاه سنندج، دستگیری یکی از مدیران سابق یکی از دستگاه‌های اجرایی از جمله رویدادهای مهم هفته اخیر در کردستان است.

به گزارش ایرنا، اوایل هفته گذشته به دلیل ورود گردو خاک به کردستان هوای این استان در وضعیت خطرناک و ۱۰ برابر حد مجاز رسید و بتدریج با ورود جریان باد این آلودگی از هوای منطقه برطرف شد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه توده عظیم گرد و خاک بر روی کشور عراق تشکیل و بخشی از آن وارد استان کردستان شده است، اظهار داشت: به دلیل ورود این گردو خاک در حال حاضر هوای شهرهای سنندج، مریوان، سقز و کامیاران در وضعیت خطرناک قرار دارد.

برگزاری جشن جهانی نوروز و دیگر رویدادهای مهم هفته گذشته در کردستان

اقبال حمیدی با اشاره به اینکه هوای شهرهای قروه، دهگلان و بیجار هم در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت، افزود: افراد مسن، کودکان و افراد دارای ناراحتی قلبی، ریوی و چشمی با توجه به شرایط قرارگیری در بحران امیکرون تنفس در هوای آلوده و مرطوب، احتمال تاثیرپذیری بر دستگاه تنفسی را دو چندان می کند بنابراین در چنین شرایطی همواره توصیه می شود این افراد از حضور در فضای باز خودداری کنند.

مدیر فرودگاه‌های استان کردستان از برقراری مجدد پروازهای فرودگاه سنندج خبر داد و گفت: در حال حاضر در ۲ روز هفته پروازهای این فرودگاه برقرار شده است.

امیر عباس نظری‌زاده اظهار داشت: با تلاش‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته، پس از گذشت بیش از یک ماه از لغو پروازهای فرودگاه سنندج، در حال حاضر پروازهای این فرودگاه در روزهای یکشنبه و جمعه توسط شرکت هواپیمایی قشم ایر برقرار شده است.

وی افزود: پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان که در چهار روز دیگر هفته در این فرودگاه برقرار بود، هنوز فعال نشده است اما با همراهی و پیگیری استاندار کردستان، در تلاشیم بزودی این پروازها نیز در فرودگاه سنندج از سر گرفته شود.

مدیر فرودگاه‌های کردستان با اشاره به اینکه فرودگاه سنندج آماده ارائه خدمات به شرکت‌های هواپیمایی است، گفت: این فرودگاه از لحاظ زیرساختی مشکلی در ارائه خدمات به شرکت‌های هواپیمایی ندارد و دلیل مشکل پیش آمده مطالبات مالی بین شرکت‌ خصوصی ارائه دهنده خدمات هندلینگ به شرکت‌های هواپیمایی فعال در این فرودگاه بوده است.

وی یادآور شد: از اول امسال تاکنون حدود ۲۷ هزار مسافر از طریق فرودگاه سنندج تردد کرده‌اند که از این میزان حدود ۱۴ هزار مسافر ورودی و ۱۳ هزار مسافر خروجی بوده‌اند.

معرفی فرمانداران چهار شهر کردستان

«احمدرضا قاسمی» روز شنبه  طی مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان به عنوان فرماندار جدید شهرستان بیجار معرفی شد و جای علی اکبر ورمقانی را گرفت.

علی اکبر ورمقانی به مدت ۴۷ ماه فرماندار شهرستان بیجار بود و احمد رضا قاسمی بیست و چهارمین  فرماندار شهرستان بیجار پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

طی مراسمی در شهرستان قروه هم  از زحمات «حسین الماسی» تجلیل و «خلیل فعله گری »به عنوان سرپرست فرمانداری  این شهرستان معرفی شد.
«خلیل فعله گری» که اهل شهرستان قروه است پیش از این مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بود و دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی علوم دامی است. او مدیریت جهاد کشاورزی دهگلان و معاونت برنامه ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان را هم در کارنامه فعالیت‌های خود دارد.

از دیگر تغییراتی که در فرمانداری های شهرستان ها روی داد مربوط به مریوان بود که  اسماعیل احمدی به عنوان سرپرست فرمانداری مریوان معرفی و از خدمات سه ساله آرتیکاس اقبال تجلیل شد؛اسماعیل احمدی پیش از این سمت مدیرکل کتابخانه‌های استان کردستان را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

طی مراسمی در شهرستان دهگلان هم از زحمات فرزاد شمس فرماندار سابق این شهرستان تجلیل و حمید معتصمی به عنوان سرپرست فرمانداری دهگلان معرفی شد.

علاوه بر فرمانداران این شهرستان‌ها، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان هم در این هفته تغییر کرد؛آیین معارفه مدیرعامل شرکت آبفا کردستان روز یکشنبه با حضور مهندس مسعود خشایی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کردستان، مدیران عامل صنعت آب و برق و جمعی از مدیران و کارکنان آبفا کردستان برگزار شد.

در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های علیرضا تخت شاهی سرپرست قبلی، مهندس محمد فرهاد به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان منصوب و حکم مدیرعاملی وی برای مدت دو سال به امضای اتابک جعفری لور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ابلاغ شد.

دستگیری یکی از مدیران استان

رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: پس از تشکیل پرونده برای ۱۱ نفر در یکی از ادارات اجرایی استان کردستان یکی از این افراد که مدیر سابق اداره بوده بازداشت شد.

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی به خبرنگاران استان اظهار داشت: با ورود جدی دستگاه قضایی استان و در راستای صیانت و حفاظت از بیت المال در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی ، در سه مرحله برای تعداد ۱۱ نفر از افراد دخیل پرونده قضایی تشکیل شد.

وی افزود : این افراد از طریق تبانی و جعل اسناد دولتی و بعضا پرداخت رشوه قصد انتقال اموال و اراضی بیت المال را به نام خود داشتند.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد:‌ دستگاه قضایی استان کردستان در راستای مقابله با متصرفین و متجاوزین به بیت المال ضمن هوشیاری کامل اقدامات خوبی انجام داده و در صورت احراز وقوع جرم ، با مفسدین و افرادی که قصد دست اندازی به بیت المال را دارند با قاطعیت هرچه تمامتر برخورد خواهد کرد.

نمایندگان مجلس به انتصابات ورود نکنند

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در نشستی با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی به امور اجرایی و عزل و نصب‌ها، نظارت را برای آنها سخت خواهد کرد. گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به توصیه رهبری بیشتر توجه کنند و در انتصابات و امور اجرایی ورود نکنند چراکه شان نماینده قانونگذاری است.

محمود الله‌ مرادی  با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و مسوولین برای خدمت به مردم دست به دست هم دهند، ادامه داد: دغدغه بیکاری، معیشت و رسیدگی به محرومین اولویت است  و باید مسوولین به آن توجه کنند.

وی حضور مستمر استاندار و نماینده ولی فقیه در میان مردم شهرها و روستاهای استان را تحسین برانگیز خواند و از دیگر مسوولان هم خواست آنها را الگو قرار دهند.

اجازه برگشت داروهای حیاتی از کردستان داده نمی‌شود

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در جلسه ستاد توزیع داروی استان کردستان در سنندج با بیان اینکه به هیچ وجه نمی‌پذیریم داروهای حیاتی از استان برگشت داده شود، گفت: این اقلام به هر شکل ممکن باید در بیمارستان‌ها یافت شود و در صورت کمبود و احتمال مشکلات پیش‌رو برای بیماران، همه باید پاسخگو باشیم.

عطاالله حیدری با اشاره به اینکه  داروهای حیاتی و مهم، خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی استان است و نباید از این مقوله غفلت کرد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی کردستان از لحاظ مالی بیشترین مشکلات را در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه این دانشگاه از لحاظ دارو و ملزومات پزشکی اولین دانشگاه کشور است و با کمترین بدهی در کمترین فاصله زمانی پرداختی‌ها، در این زمینه مشکلات کمتری نسبت به بخش دارویی سایر دانشگاه‌ها دارد.

۸۰۰ خودرو در طرح نوروزی در کردستان به مردم خدمات ارائه می‌دهند

فرمانده انتظامی کردستان در رزمایش نوروزی پلیس و دستگاه‌های خدمات رسان استان کردستان گفت: ۸۰۰ دستگاه خودرو، ۵۰ دستگاه موتورسیکلت و ۲ فروند بالگرد از اورژانس و هلال احمر در طرح نوروزی در خدمت مردم شریف استان خواهند بود.

سردار علی آزادی  اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم جاده های امن و با کمترین حوادث را در تعطیلات داشته باشیم و مردم با ارامش خاطر بتوانند به مسافرت خود ادامه دهند.

وی تاکید کرد: امروز ۴۸ دستگاه خودروی نو در انواع مختلف به پلیس شهرستان‌ها ارسال می‌شود که بتوانند از وقوع جرم پیشگیری و در صورت نیاز برخورد قاطع با متخلفین داشته باشند.

۹۵۰ تُن میوه شب عید در کردستان خریداری شد

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گفت: برای تامین میواه شب عید امسال، ۷۰۰ تن پرتقال و ۲۵۰ تن سیب برای استان توسط اتحادیه تعاونی روستایی خریداری شده است.

برگزاری جشن جهانی نوروز و دیگر رویدادهای مهم هفته گذشته در کردستان

سیدکمال حسینی با اشاره به اینکه هدف اصلی عرضه میوه شب عید، تنظیم بازار بوده که نظارت بر غرفه‌ها و توزیع میوه بسیار مهم است، اضافه کرد: امسال طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی، عرضه میوه شب عید باید بین پنج تا ۱۵ درصد تخفیف و زیر عرف بازار باشد که معتقدم این رقم در کردستان با توجه به وضعیت معیشت مردم و درآمد سرانه، همان ۱۵ درصد تخفیف تعیین شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد میوه تنظیم بازار کردستان در سنندج مصرف می‌شود، ادامه داد: قیمت اعلام شده میوه تنظیم بازار در استان، بر اساس تحقیقات انجام شده و میانگین نرخ میوه توزیعی در شهرستان‌های مختلف تعیین شده است.

خبرنگار ایرنا در کردستان رتبه نخست جشنواره رسانه‌ای ابوذر را کسب کرد

برگزیدگان هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر طی مراسمی یکشنبه شب در سالن شهید مدرس وزارت اقتصاد و دارایی با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد حسین محمدیان رئیس بسیج رسانه معرفی و تجلیل شدند.

با رای هیات داوران عبدالله رحمانی با یادداشتی با عنوان "انتصابی از جنس امید"  رتبه نخست این بخش را از آن خود کرد و  احمدرضا زائرمیری از سیستان و بلوچستان، ایمان مشترک از خراسان رضوی و حسن غلامپور از گیلان هم رتبه دوم را در این بخش کسب کردند.

"عبدالله رحمانی" دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی است و فعالیت رسانه ای خود را از سال ۱۳۸۹ در خبرگزاری ایرنا دفتر مهاباد شروع کرد و در طی یک دهه فعالیت در عرضه رسانه در استان های آذربایجان‌غربی و کردستان توانسته است در چندین جشنواره استانی، منطقه ای و کشوری عناوین مختلف را کسب کند.

عبدالله رحمانی بهمن ماه ۱۳۹۹ به عنوان معاون منطقه و رییس خبرگزاری ایرنا مرکز کردستان منصوب شد.

مادر سنندجی در سومین زایمان خود صاحب چهار پسر شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اعلام اینکه مادر جوان سنندجی در سومین بارداری خود صاحب چهارقلوی پسر شد، اظهار داشت:  اظهار داشت: این مادر ۲۴ ساله اهل روستای سرنجیانه از توابع سنندج است که صبح روز سه‌شنبه با درد زایمان به بیمارستان بعثت مراجعه کرد.

برگزاری جشن جهانی نوروز و دیگر رویدادهای مهم هفته گذشته در کردستان

آرزو فلاحی  با بیان اینکه این مادر جوان پس از انجام معاینات اولیه و انتقال به اتاق عمل، با انجام عمل سزارین، چهار قلوی پسر به دنیا آورد،  افزود: از این چهارقلو، ۲ نوازد در بخش ان.آی.سی.یو بستری و ۲ نوزاد دیگر به بخش نوزادان منتقل شدند.

حوادث چهارشنبه آخر سال در کردستان  ۵۲ مصدوم برجای گذاشت

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه  حوادث چهارشنبه آخر سال در کردستان تا ساعت ۲۱ شامگاه ۲۴ اسفند در استان ۵۲ مصدوم داشت،اظهار داشت: از این تعداد ۲۶ نفر بستری  و ۲۶ نفر هم پس از مداوای سرپایی ترخیص شدند.

آرزو فلاحی افزود: از این تعداد مصدوم ۲۰ نفر به شهر سنندج اختصاص دارد که ۱۸ نفر نیاز به بستری داشتند و در مراکز درمانی این شهرستان تحت مداوا هستند.

وی یادآور شد: حوادث چهارشنبه آخر سال در سقز ۲، قروه ۲،بیجار سه، بانه ۲، کامیاران چهار، دیواندره ۶و دهگلان ۱۳ مصدوم تا این لحظه داشته است.

فلاحی با بیان اینکه از مجموع مصدومان امشب ۱۴ نفر عابر پیاده و بقیه افراد استفاده کننده از مواد محترقه بوده اند، اضافه کرد: سوختگی، شکستگی دست آسیب به چشم و بریدگی اعضا از جمله آسیبهایی بوده که تا این لحظه ثبت شده است.

برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره داستان نویسی بانه

جشنواره داستان بانه یکی از جشنواره های موفق در استان کردستان است که تاکنون ۱۲ دوره موفق را علارغم مشکلات مالی و نبود حمایت های مادی و معنوی از سوی نهادهای مربوطه برگزار شده است.

برگزاری جشن جهانی نوروز و دیگر رویدادهای مهم هفته گذشته در کردستان

اختتامیه دوازدهمین دوره این جشنواره اواخر هفته گذشته با کمترین تشریفات با حضور جمعی از نویسندگان، شاعران و ادب دوستان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

دبیر اجرایی دوازدهمین جشنواره داستان بانه در این مراسم گفت: ضروری است که برای برگزاری جشنواره سالانه ردیف بودجه ای به این جشنواره اختصاص یابد

محمد صدیق کریم پور اظهار داشت: در یازدهمین جشنواره داستان بانه قرار بود بانه به عنوان پایتخت داستان نویسی معرفی شود علارغم تلاش های زیاد زیرساخت های آن را برای پایتخت داستان نویسی فراهم نشد.

وی با بیان اینکه داستان تبانی و سازش در میان لایه های جامعه ایجاد می کند ادامه داد: در دوره قبل قرار بود بنیاد ادبیات داستانی ایجاد شود این امر نیز تاکنون به دلایل متعدد محقق نشده و همچنان ظرفیت های آن مسکوت مانده است.

کریم‌پور با اشاره به اینکه عوامل اجرایی جشنواره اختتامیه دوازدهمین جشنواره را شروع جشنواره سیزدهم معرفی می کنند یاد آور شد: ۷۴ اثر که به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند در فضای مجازی یوتیوب، آپارات، تلگرام و اینستاگرام به صورت صوتی و تصویری منتشر شد.

گردش کاروان نوروزی در سنندج شهر خلاق موسیقی

کاروان نوروزی در قالب جشن بین المللی نوروز که روز ۲۳ اسفند از باغ هنر تهران آغاز شد ، پس از گردش در شهرهای همدان و کرمانشاه روز پنجشنبه ۲۶ اسفند وارد سنندج شد.

از حدود یکی ۲ ماه اخیر بحث برگزاری جشن بین المللی نوروزدر مسیر گردشگری غرب کشور برسر زبان‌ها افتاده و مسوولان استان کردستان به عنوان یکی از میزبانان این جشن در راستای برگزاری هرچه بهتر آن برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده اند.

برگزاری جشن جهانی نوروز و دیگر رویدادهای مهم هفته گذشته در کردستان

جشن جهانی نوروز باستانی روز دوشنبه هفته گذشته با دف زنی ۳۰۰ دف نواز کردستانی در باغ هنر تهران کلید خورد و پس از آن همدان و کرمانشاه  میزبانی این جشن را عهده دار بودند  و امروز پنجشنبه نوبت به میزبانی استان کردستان و شهر سنندج رسید.

براساس برنامه‌های اعلامی این جشن که  از سوی سازمان یونسکو برگزار می شود، زمان آغاز این برنامه ساعت ۱۱ روز پنجشنبه با حرکت کارناوال اقوام ایرانی از پیاده راه فردوسی سنندج  از سوی برخی از دستگاههاهمانند شهرداری و میراث فرهنگی اعلام شد.

جشن جهانی نوروز پیام آور صلح و دوستی اقوام ایرانی است

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در حاشیه برگزاری جشن جهانی نوروزی سنندج با اشاره به اینکه برگزاری جشن جهانی نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور پیام آور صلح و دوستی اقوام ایرانی است،اظهارداشت: آغاز برگزاری مراسم جشن جهانی نوروز ویژه مسیر گردشگری غرب کشور روز ۲۳ اسفندماه در شهر تهران بود که شاهد صحنه‌های بسیار زیبا و باشکوهی بودیم.

برگزاری جشن جهانی نوروز و دیگر رویدادهای مهم هفته گذشته در کردستان

حجت الله ایوبی اضافه کرد: در این آیین، اقوام ایرانی کنار هم جمع شدند و آیین نوروزی را گرامی داشتند که حرکت این کاروان در شهرهای همدان و کرمانشاه نیز ادامه پیدا کرد.

وی درباره مراسم نوروزی شهر سنندج نیز گفت: تردیدی نیست که مردم کردستان تاکنون به خوبی از آیین‌های اصیل این سرزمین در عرصه‌های مختلف پاسداری و حفاظت کرده‌اند و این استان یکی از پایگاه های مهم نوروز و آیین و سنن ایرانی است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران خطاب به مردم حاضر در جشن نوروز در سالن ۲۲ گولان سنندج گفت: شما مردم کردستان نه تنها سال‌ها از مرزهای خاکی کشور با جان و دل دفاع کردید بلکه امروز پاسداران مرزهای فرهنگی ایران هستید.

ایوبی اضافه کرد: شما مردم کردستان، مردمانی هستید که آیینهای ایرانی و اسلامی کهن این سرزمین و نیاکان را پاس داشتید و به بهترین صورت به نمایش گذاشتید.

وی با بیان اینکه ما میزبانی نوروز و مرکزیت این آیین را به شما ندادیم بلکه شما مردم با شایستگی و تلاش مسوولان آن را دریافت کردید، افزود: میزبانی شایسته دستگاه‌های متولی از جمله استاندار و شهرداری سنندج و حضور پرشور شما مردم، خستگی را از تن ما بدر کرد.

دبیرکل کمیسیون دفتر ملی یونسکو در ایران اضافه کرد: سال ۱۳۸۳ افتخار داشتم گروهی ۴۰ نفر دف زن را فرانسه و شهر پاریس دعوت کردیم که چنین جمعیتی را آنجا نیز دیدم که استقبال کردند و تا پاسی از شب حاضر به ترک صحنه نبودند و آنجا شکوه فرهنگ شما مردم کُرد را دیدم.

سردسته باند بین المللی قاچاق انسان در مریوان دستگیر شد

فرمانده انتظامی مریوان گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس فتای شهرستان سردسته باند بین المللی قاچاق انسان در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ کامبیز رستم نیا اضافه کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و تلاش های شبانه روزی ماموران پلیس فتا شهرستان مریوان در رابطه با موضوع قاچاق انسان و به دست آوردن اطلاعاتی مبنی بر اینکه سردسته یک باند بزرگ قاچاق انسان در این شهرستان حضور دارد موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این فرد که در مریوان حضور داشت به صورت خیلی گسترده و حرفه ای با همکاری سایر اعضای باند و در قبال دریافت وجه اقدام به قاچاق اتباع کشورهای پاکستان، افغانستان و سایر کشورهای اطراف به داخل کشور می کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان مریوان ادامه داد: این فرد همچنین ایرانیانی که به هر دلیلی قصد خروج غیر قانونی از کشور را داشتند به صورت غیرمجاز به کشورهای خارجی انتقال داده و مجوز های عبور برای این افراد در  آن کشورها را جعل و تهیه می کرد.

وی یادآور شد: با رصد اطلاعاتی و فنی شبانه روزی و جمع آوری دلایل کافی و شناسایی دقیق محل اختفای متهم پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات پیچیده متهم در چتر اطلاعاتی مامورین انتظامی قرار گرفته و دستگیر شد.

سرهنگ رستم نیا اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه این متهم اسناد و مدارک قابل توجهی و همچنین تجهیزات فنی مرتبط با موضوع از جمله روادید بین المللی،کیملیک یا کارت های اقامت کشور ترکیه،کاغذهای مخصوص صدور کارت اقامت، سیستم ها و چاپگرهای پیشرفته که به طرز ماهرانه اقدام به جاساز آنها کرده بود کشف و ضبط شد.

وی افزود: در بررسی های بعدی مشخص شد متهم در داخل و خارج از کشور در این زمینه فعالیت بسیار گسترده ای داشته است.

سرهنگ کامبیزنیا ادامه داد: متهم با قرار مناسب روانه زندان شد و تحقیقات بعدی در این رابطه با همکاری پلیس اینترپل در جهت شناسایی سایر افراد مرتبط در دستور کار قرار دارد.

تشکل‌های مردم نهاد در کردستان تقویت شوند

استاندار کردستان روز جمعه در دیدار سازمان‌های مردم نهاد جوان و به مناسبت هفته جوان گفت: باید تشکل‌های مردم نهاد بویژه در بخش جوانان در استان تقویت شود اما مجموعه مدیریتی استان کمتر توجه کرده است و یا در این زمینه خلاقیت نداشته است.

برگزاری جشن جهانی نوروز و دیگر رویدادهای مهم هفته گذشته در کردستان

اسماعیل زارعی‌کوشابا اشاره به اینکه از ظرفیت این سازمان‌ها می‌توان در حوزه‌های مختلف در استان بهره برد، اضافه کرد:  بیانیه گام دوم بسیار مهم است و خلاصه آن توجه به جوان و جوان گرایی است.

وی ادامه داد: فشارها و توقعات و فضاسازی هایی وجود داشت که مانع حضور جوانان در مدیریت‌ها شوند، اما تلاش کرده‌ایم از جوانان بهره بگیریم.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: حدود ۱۰ سال سن مدیریتی در استان کاهش پیدا کرده اما خودم راضی نیستم و باید بیشتر جوانگرایی شود اما محدودیت‌ها و مولفه‌های دیگری هم برای احراز پست وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه سنندج: شادی جشن‌های آخر سال به مردم آسیب نرساند

امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه سنندج از برخی رفتارهای غلط و اتفاقات ناگوار ناشی از برگزاری جشن‌های آخر سال انتقاد کرد و گفت: دین مخالف شادی نیست اما خوشحالی‌ای که موجب آسیب به جسم انسان و دیگران شود از دیدگاه اسلام حرام و ناپسند است.

ماموستا فایق رستمی با  اشاره به اینکه چهارشنبه آخر امسال شاهد خسارت‌های جانی و مالی بسیاری برای افراد و خانواده‌ها بودیم، اظهار داشت: در این شرایط کرونایی، به هیچ وجه به صلاح نیست که با اعمال خطرناک زمینه تشدید مشکلات جامعه را فراهم کرد.

وی تاکید کرد: انتظار داریم خانواده‌ها به جای خرید مواد محترقه و خطرناک، به فکر نیازمندان جامعه باشند و این پول‌ها را در مسیر رفع مشکلات نیازمندان و فقرا هزینه کنند.

امام جمعه سنندج یکی از مهمترین دغدغه‌های مسوولان را رفع مشکلات مردم دانست و افزود: طبق فرموده رهبری، جهاد اصلی در شرایط کنونی، رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است.

عملیات بازگشایی گردنه تته در محور مریوان - پاوه آغاز شد

 مسوول روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده شهرستان سروآباد از آغاز عملیات بازگشایی گردنه تته محور ارتباطی سروآباد مریوان به پاوه خبر داد.

محمد شبرندی اظهار داشت: عملیات بازگشایی گردنه تته محور ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان در استان کردستان به پاوه، نوسود و نودشه در استان کرمانشاه آغاز شد.

برگزاری جشن جهانی نوروز و دیگر رویدادهای مهم هفته گذشته در کردستان

وی افزود: تعداد پنج نفر نیروی راهداری با سه دستگاه ماشین آلات برفی شامل یکدستگاه لودر، یکدستگاه بولدزور و یکدستگاه برف روب کار بازگشایی این مسیر را بر عهده دارند و تاکنون از مسافت پنج کیلومتری این مسیر ۲ کیلومتر را برف روبی کرده اند.

مسوول روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد یادآور شد: عملیات برف روبی گردنه تته در دو سه روز گذشته به دلیل بارش شدید برف و کولاک در این منطقه متوقف شد که با مساعد شدن آب و هوا عملیات بازگشایی ادامه می یابد.

وی اضافه کرد: این گردنه مهم و زیبا و گردشگری از آذرماه امسال به دلیل بارش سنگین برف و کولاک مسدود شده بود و مسافران و رانندگان از مسیر جایگزین اورامان هجیج تردد می کردند.

شبرندی تاکید کرد: رانندگان و مسافران از تردد در این مسیر خودداری کنند و منتظر بمانند تا مسیر به صورت کامل بازگشایی و ایمن سازی شود به محض بازگشایی کامل مسیر اطلاع رسانی می شود و با خیال راحت می توانند از این مسیر تردد کنند.

به گفته وی ارتفاع برف در گردنه تته به بیش از پنج متر می رسد و همین امر بازگشایی این مسیر را با کندی روبرو کرده است.

وی یادآور شد: گردنه تته به طول ۲۰ کیلومتر است که پنج کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان سروآباد قرار گرفته است و ۱۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان پاوه کرمانشاه است و راهداری پاوه نیز در حال بازگشایی این مسیر در حوزه استحفاظی خودش است.

گردنه تته در منطقه هورامان سروآباد در استان کردستان محور ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان به شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه است.

شهرستان سروآباد دارای ۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی و ۱۲۰ کیلومتر راه فرعی (سروآباد به پاوه) است.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha