افزایش ۲۴ درصدی تصادفات تا اهدای مدال ورزشکاران به خانواده شهدا در اخبار استان سمنان

سمنان- ایرنا- وقوع زلزله چهار ریشتری در مرز مشترک استان های سمنان و مازندران، دستگیری ۱۳۰ سارق تاسیسات برقی، کشف یکهزار و ۶۱۲ کیلوگرم شکر احتکار شده در شاهرود، افزایش ۲۴ درصدی تصادفات و اهدای مدال ورزشکاران به خانواده‌ شهدا در شاهرود، بخشی از مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از بیست و یکم تا بیست و هفتم اسفند ۱۴۰۰ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.


اجتماعی

در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در استان سمنان، شهرستان‌های مهدیشهر، سرخه، شاهرود، و آرادان، در وضعیت نارنجی و سمنان، دامغان، گرمسار و میامی زرد اعلام شدند. 
کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی ٢۴ ساعت گذشته آزمایش کرونا ۲۷ نفر در این استان مثبت شد و یک نفر نیز در اثر این بیماری فوت کرد.
به گزارش عصر جمعه ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان اعلام کرد: در شبانه‌ روز گذشته ۹۰ فرد مشکوک به کووید ۱۹ به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که از این میزان ۵۱ نفر در مراکز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان و ۳۹ نفر نیز در مراکز دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برای درمان بیماری کرونا حضور یافتند.
زمین لرزه ای به قدرت چهار ریشتر حوالی کیاسر واقع در مرز استان های سمنان و مازندران را لرزاند.
به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت ۱۹ و ۴۷ دقیقه و هشت ثانیه روز جمعه در هشت کیلومتری زمین و طول جغرافیایی ۵۳.۵۸ و عرض جغرافیایی ۳۶.۰۱ رخ داده است.
استاندار سمنان گفت: سمنان چهارمین استان کشور از لحاظ دارابودن جمعیت جوان و دومین استان از لحاظ رشد جمعیت جوان است.
سیدمحمدرضا هاشمی شنبه گذشته در دومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان  سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: ۳۵ درصد جمعیت استان سمنان را جمعیت جوان تشکیل می دهد.
رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۹۶ مدرسه شامل ۸۳۰ کلاس درس به منظور اسکان مسافران نوروزی در استان سمنان در نظر گرفته شد.
علی سبوحی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ظرفیت هر کلاس ۶ نفر است و بر این اساس، در مجموع چهار هزار و ۹۸۰ مسافر می‌توانند در مدرسه‌های استان سمنان اسکان داشته باشند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ۷۵ درصد فوتی های کرونایی هفته گذشته استان بالای ۶۵ سال سن داشتند و سه دوره واکسیناسیون خود را کامل نکرده بودند.
سید سعید کسائیان روز یکشنبه به رسانه ها بیان کرد: ۹۳ درصد فوتی های کرونایی هفته گذشته استان سمنان دارای بیماری زمینه ای بودند و ۱۵ درصد از جمعیت بالای پنج سال استان تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: تصادف‌های منجر به فوت از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافت.
مهدی نوروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۲۴۷ نفر از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه به دلیل حوادث رانندگی جان‌باختند.
سردار عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ۳۷ باند فعال در زمینه مواد مخدر امسال با تلاش شبانه‌روزی و کارشناسی پلیس استان منهدم شد و ۱۰ تن و ۸۵۳ کیلوگرم مواد مخدر طی عملیات‌های مختلف به وسیله پلیس سمنان کشف شد.
رییس پلیس راهور شاهرود گفت: شاهرود یکی از هشت شهر پیشرو کشور در شاخص نصب و استفاده کاربردی از سامانه های هوشمند است.
مجید فرزانه روز یکشنبه در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد یک ساله نیروی انتظامی برگزار شد با اشاره به اینکه شهرستان شاهرود به لحاظ زیرساخت‌های ترافیکی از بهترین شهرهای استان است، افزود: با نصب سامانه های هوشمند حضور پلیس در مرکز شهر کمتر شده اما آمار برخورد با رانندگان متخلف افزایش داشته است.
فرمانده ‌انتظامی شاهرود گفت: یکهزار و ۶۱۲ کیلو شکر احتکارشده به ارزش ۳۲۰ میلیارد ریال در شاهرود کشف شد.
سرهنگ علی کریمی روز یکشنبه در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد یک ساله نیروی انتظامی برگزار شد، افزود: اداره قاچاق کالا نیروی انتظامی شهرستان با کشف شکر احتکارشده پس از تشکیل پرونده متخلف را به تعزیرات حکومتی شاهرود معرفی کرد.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: سه نفر به دلیل هنجارشکنی، شکستن شیشه خودروی آتش نشانی دامغان و خسارت به بیت المال در چهارشنبه سوری دستگیر شدند.
سرهنگ روح الله نصرتی شامگاه سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: پنج هنجار شکن چهارشنبه آخر سال در استان سمنان دستگیر شدند که از این تعداد سه نفر عامل شکستن شیشه خودرو آتش‌نشانی در دامغان بودند.

علمی
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یک میلیارد ریال اعتبار برای انتقال گورخر به پارک ملی کویر گرمسار استان سمنان نیاز است و با تامین اعتبار لازم ۱۰ راس گورخر دیگر به این پارک منتقل می شود.
حسن اکبری عصر چهارشنبه در پایان سفر به سمنان در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: در تلاش هستیم تا احیای گونه در پارک ملی کویر استان سمنان با جمعیت خالص باشد و به همین منظور یا از جمعیت طبیعی  گورخر در پارک ملی توران شاهرود استفاده می‌شود یا از پارک ملی کرمان این جانور منتقل می‌شود.


فرهنگی
تکواندوکاران قهرمان شاهرودی نشان‌های قهرمانی مسابقات کشوری کارگران خود را به خانواده‌های شهدای ورزشکار اهداء کردند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: «استان سمنان مهد تاریخ و عرفان» به عنوان شعار گردشگری استان در سال جدید بر اساس انتخاب کمیته داخلی اداره‌کل از بین پیشنهادات عمومی مردمی انتخاب شد.
امیر کرم‌زاده روز یکشنبه به رسانه ها افزود: این شعار با هدف معرفی و برندسازی استان سمنان به عنوان مقصد سفر انتخاب شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرمسار گفت: عملیات مرمت آب انبار دوبادگیر نه‌حصار این شهرستان آغاز شد.
مهوش کمالی به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش زیادی از این آب انبار تاریخی در سال‌های گذشته، توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب، تخریب شده بود، عملیات مرمت و بازسازی این بنا در دستور کار قرار گرفت.
افتتاح مصلای نماز جمعه شهر رویان عصر پنجشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان و جمعی از ائمه جمعه استان و مسوولان شهرستان شاهرود از دیگر خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

اقتصادی
استاندار سمنان گفت: وزارت‌کشور برای خرید ۲هزار دستگاه اتوبوس دیزلی درون شهری با گروه تولیدی عقاب‌ افشان سمنان قرارداد امضا کرده است.
سیدمحمدرضا هاشمی در هشتاد و دومین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان، افزود: امضای قرارداد خرید دو هزار دستگاه اتوبوس دیزلی درون‌ شهری بین گروه تولیدی عقاب‌ افشان و وزارت کشور از دستاوردهای ارزشمند استان سمنان در سال ۱۴۰۰ و از برکات سفر آیت‌الله رییسی رییس جمهور به استان است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: هفت هکتار و ۲۴۴ مترمربع زمین واگذارشده، به دلیل تخلف و تعلل مجریان در اجرای طرح‌های مصوب، بازپس‌گیری شد.
غلامرضا خراسانیان روز دوشنبه به رسانه ها افزود: در جلسه هیئت نظارت ماده ۳۳ برای ۲۲ پرونده تخلفات و تعلل در اجرای پروژه‌های بخش کشاورزی استان سمنان تعیین تکلیف شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: حوادث طبیعی سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف خسارت زد.
کمال طاهریان روز شنبه به رسانه ها افزود: از این میزان خسارت هشت هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال در بخش خشکسالی، ۲ هزار و ۷۵۰میلیارد ریال از نوع سرمازدگی و ۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال ناشی از سیل و طوفان و تگرگ بود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان  گفت: پست ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی سرخه برق‌دار و به صورت آزمایشی راه اندازی و بهره‌برداری شد.
مجید وفایی روز شنبه به رسانه ها افزود: پست ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی سرخه  با هدف تامین برق مصرفی مورد نیاز شهرک صنعتی سرخه برنامه ریزی و احداث شد.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سرمایه‌گذاری و اشتغال سال ۱۴۰۰ در این استان به ترتیب از افزایشی ۷۷ و ۲۴ درصدی برخوردار بود.
فرامرز محبوبی شنبه گذشته به رسانه ها افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون صدور پروانه‌های بهره‌برداری حوزه صنعت که در واقع همان سرمایه‌گذاری‌های تحقق یافته است، افزایشی قابل توجه داشت به طوری که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر سرمایه گذاری ۷۷ درصد و از نظر اشتغال ۲۴ درصد افزایش داشت.
مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع برق استان سمنان ۱۳۰ سارق شبکه و تاسیاست برق استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
محمد گارنگی روز یکشنبه در نشست پیشگیری از سرقت لوازم برقی در شرکت توزیع برق سمنان از وقوع ۶۴۱ مورد سرقت لوازم و تجهیزات برق رسانی از آغاز امسال تاکنون خبر داد و گفت: با همکاری عوامل انتظامی، امسال ۱۳۰ نفر از سارقان شبکه و تاسیسات توزیع برق در استان دستگیر شدند و رشد ۱۱۳ درصدی دستگیری سارقان حاصل شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان گفت: یک میدان به نام «منابع طبیعی» و یک بلوار به نام «جنگلبان» در این شهرستان به دلیل اهمیت نقش آنان در حفظت از طبیعت نامگذاری شد.
محمد معین روز دوشنبه به رسانه ها گفت: جنگلبانان در خط مقدم حفاظت از منابع طبیعی هستند.

ورزش
مربی تیم والیبال نشسته شهرداری دامغان گفت: این تیم به مرحله نهایی مسابقات لیگ دسته یک کشور که با حضور ۶ تیم به میزبانی شهرستان چالوس برگزار می‌شود اعزام شد.
محمدسعید معمارزاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مرحله نهایی رقابت های لیگ دسته یک والیبال نشسته مردان به میزبانی استان مازندران و شهر چالوس از فردا آغاز می شود و روز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه به پایان می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha