امسال مصرف ۳ فرآورده نفتی در منطقه میاندوآب افزایش یافت

مهاباد- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب گفت: در سال جاری سه مصرف فرآورده‌ نفتی بنزین، نفت و گاز و سی‌ان‌جی در این منطقه نفتی (جنوب آذربایجان‌غربی) افزایش یافته بود.

سیدجواد فیض‌حسینی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مصرف بنزین ۱۰ درصد، نفت و گاز چهار درصد و سی‌ان‌جی ۱۴ درصد افزایش یافته و مصرف نفت سفید هم با توجه به کاهش خانوارهای نفت سوز در پی گازرسانی ۱۵ درصد کاهش یافته است. 

وی ادامه داد: ۷۶ جایگاه عرضه فرآورده‌ نفتی در منطقه میاندوآب وجود دارد که از این تعداد  ۲۸ باب دومنظوره هستند.

وی با بیان اینکه همچنین ۲۸ جایگاه سی‌ان‌جی تک منظوره در این منطقه وجود دارد، گفت: در مجموع ۱۰۳ باب جایگاه در عرضه چهار فرآورده‌ نفتی شامل بنزین، نفت و گاز، نفت سفید و سی‌ان‌جی‌ در این منطقه فعال هستند.

وی افزود: همچنین در حال حاضر پنج باب جایگاه سوخت در جنوب آذربایجان‌غربی با مراحل پیشرفت مختلف در حال ساخت است که در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب با اشاره به اینکه بیشترین جایگاه عرضه سوخت در این منطقه در میاندوآب با ۲۱ باب جایگاه و سپس در بوکان با ۱۳ باب جایگاه وجود دارد، گفت: همچنین طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی در این منطقه نفتی به شکل فعال در حال اجراست. 

فیض‌حسینی افزود: در این راستا تاکنون ۶ هزار دستگاه خودرو عمومی دوگانه سوز شده است و بعد از اتمام این خودروها امید است با موافقت مسوولان ذیربط دوگانه سوز کردن خودروهای شخصی با اعطای تسهیلات در دستور کار قرار گیرد. 

وی در رابطه با ارایه خدمات در راستای عرضه سوخت در مجاری عرضه اظهار کرد: در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ این منطقه آمادگی کامل برای عرضه فرآورده های نفتی به شکل مطلوب برای شهروندان و مسافران در هشت شهر جنوب آذربایجان‌غربی را دارد و در این راستا طرح نظارت بر فعالیت ۱۰۳ باب جایگاه آغاز شده و سوخت هم در مخازن انباری به حد کافی وجود دارد.

وی گفت: همچنین به جهت رفاه و تامین سوخت مورد نیاز خانوارهای نفت سوز همزمان با آغاز سال جدید اولین مرحله سهمیه نفت سفید اعلام می‌شود که مردم می‌توانند با مراجعه تدریجی به فروشندگی‌های روستایی و شهری نفت سفید نسبت به دریافت آن با استفاده از طرح بانکی ثبت شده در سامانه سدف نسبت اقدام کنند.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب هشت شهر جنوب آذربایجان‌غربی شامل بوکان، مهاباد، نقده، پیرانشهر، سردشت، میاندوآب، شاهیندژ و تکاب را زیرپوشش دارد.

این شرکت دارای هشت ناحیه مرکزی و ۱۰۲ باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی مشتمل بر جایگاه های تک منظوره سوخت مایع، جایگاه های ۲ منظوره سوخت مایع و گاز طبیعی فشرده شده، جایگاه تک منظوره سی‌ان‌جی و ۲۵۳ فروشندگی نفت سفید و نفت‌گاز شهری و روستایی و ۱۸ باب تاسیسات سیلندر پرکنی گاز مایع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha