مهم‌ترین رویدادهای خبری چهارمحال و بختیاری در هفته پایانی سال ۱۴۰۰

شهرکرد - ایرنا - آماده شدن استان برای استقبال از نوروز ۱۴۰۱، افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی در سفیددشت، اشتغال‌زایی برای ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی و تجلیل از جوانان برتر از جمله مهم‌ترین سرخط‌های خبری چهارمحال و بختیاری در آخرین هفته سال ۱۴۰۰ است.

در هفته‌ای که گذشت، صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش به منظور شرکت در مراسم آغاز اجرای طرح آزادسازی و مردمی‌سازی‌ مجموعه‌های‌ آموزشی و ورزشی (طرح شهید خرازی) به شهرکرد سفر کرد.

ستاری فرد در سفر ۲ روزه خود به استان از طرح‌ها و برنامه‌های حوزه تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌ و پرورش چهارمحال‌ و بختیاری بازدید کرد و در دیدارهای مختلف همچون شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش به بررسی آخرین وضعیت ورزشی این اداره کل در استان پرداخت.

پایان فعالیت شهردار شهرکرد اعلام شد

در این هفته با حضور تعدادی از مسوولان وزارتی و کشوری، سه آیین تودیع و معارفه برای بدرقه مدیران پیشین و سپردن مسئولیت ادارات استانی به سرپرستان و مدیران کل جدید برگزار شد.

امیر میمنت آبادی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که این هفته به شهرکرد سفر کرده بود، حکم انتصاب علیرضا کریم‌زاد به عنوان سرپرست اداره کل استان را به وی اعطا و از خدمات فرانک کبیری مدیرکل پیشین قدردانی کرد.

آیین معارفه اسماعیل عسگری چالشتری به عنوان سرپرست جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری نیز این هفته با حضور محمدعلی فقیه سرپرست معاونت فرهنگی و پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد. پیش از انتصاب عسگری، فیروز نجفی به مدت پنج‌ساله عهده‌دار امور این بنیاد در استان بود.

خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی کشور نیز این هفته برای سومین بار در سال جاری به چهارمحال و بختیاری آمد. مقبلی که در سفرهای قبلی خود با ۲ سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل استانی دیدار کرده بود در سومین سفر خود، حکم به امضا رسیده از سوی داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی را به دست روح‌الله غلامی سپرد تا وی در سمت مدیرکلی فعالیت خود را آغاز کند.

رییس شورای اسلامی مرکز استان در هفته گذشته، خاتمه فعالیت «محمدتقی جاپَلَقی» شهردار شهر را به طور رسمی اعلام کرد. شورای شهر در اولین نشست خود پس از پایان کار جاپلقی، رای به سرپرستی عبدالصادق نجفی داد.

برپایی جشن‌های نیمه شعبان در آستانه بهار طبیعت/ کنگره ملی ادبیات پایداری در شهرکرد به کار خود پایان داد

مردم استان در آستانه بهار ۱۴۰۱ با آذین‌بندی معابر، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، حرکت کاروان خودرویی «منتظران ظهور»، اجرای سرودهای خیابانی، پخت سمنو و راه‌اندازی پویش ‌های مختلف فرهنگی، میلاد امام عصر (عج) را جشن گرفتند.

در این هفته نماز وحدت و میثاق با امام زمان (عج) نیز به امامت نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با حضور استاندار و معاونان وی و جمعی از مسوولان و مردم در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

از رویدادهای مهم فرهنگی دیگر در استان در هفته‌ای که گذشت می‌توان به برگزاری اختتامیه نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری به میزبانی دانشگاه شهرکرد اشاره کرد. در این آیین نویسندگان ۱۰ مقاله برتر کنگره، تازه‌ترین دستاوردهای پژوهشی خود را در رابطه با ادبیات پایداری بیان کردند و در پایان نیز از ۲۱ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس رونمایی شد.

برپایی آیین اختتامیه نخستین جشنواره فنی و هنری «انسان، هنر و منابع طبیعی» در دانشگاه شهرکرد، برگزاری آیین‌های بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی با عنوان «پنج اقلیم» و «گنجینه حکمت درنگی در شعر و اندیشه نظامی»، برگزاری پنجمین نشست هماهنگی کنگره ملی ۱۰ هزار شهید عشایری کشور، برپایی دهمین و آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی، تجلیل از پاسداران نمونه سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع)، برگزاری نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده و همچنین برپایی نشست ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر از دیگر برنامه‌های فرهنگی این هفته در استان به شمار می‌رود.

استان آماده استقبال از نوروز شد/ ذخیره‌سازی ۸۰۰ تن میوه در سردخانه‌ها

در هفته‌ای که گذشت نشست‌ها و برنامه‌های مختلفی برای استقبال از نوروز ۱۴۰۱ در استان برگزار شد و مسوولان استانی تا آخرین روز هفته به بررسی موارد ضروری در حوزه بازار و فراهم ساختن مقدمات سفرهای نوروزی پرداختند.

برگزاری نشست مشترک ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر و کارگروه کاهش تصادفات جاده‌ای استان و ۲ جلسه ستاد تنظیم بازار، برگزاری رزمایش مشترک اعضای ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر و پاکسازی طبیعت به ویژه حاشیه مسیرهای ارتباطی شهری، روستایی و تفرجگاه‌های طبیعی از جمله اقدامات انجام شده در استقبال از بهار ۱۴۰۱ در استان است.

در همین راستا، غلامعلی حیدری استاندار به منظور بررسی نحوه ذخیره‌سازی میوه شب به صورت سرزده از سردخانه‌های نافچ و سامان بازدید کرد. به گفته مسوولان استانی تاکنون ۸۰۰ تن میوه ویژه توزیع در ایام نوروز وارد سردخانه‌های سطح استان شده است.

 ۲۷ جوان برتر سال ۱۴۰۰ تجلیل شدند/ ابقای شهرانی در ریاست هیات کنگ‌فو

آخرین هفته از سال ۱۴۰۰ برای حوزه ورزش استان با خبرهای خوبی سپری شد. در این هفته فدراسیون‌های اسکیت، والیبال و بیماران خاص و پیوند اعضا از سه ورزشکار برتر استان برای حضور در اردوی تیم‌های ملی دعوت کردند. امیر بهزادی در اسکیت، سیاوش مردانی در والیبال جوانان و لطف‌الله امانی در دوومیدانی پیوند اعضا، سه ورزشکاری هستند که با حضور در اردوهای تیم ملی، توانایی خود را برای تثبیت در ترکیب تیم‌های ملی به نمایش خواهند گذاشت.

تجلیل از جوانان برتر استانی سال ۱۴۰۰ از دیگر برنامه‌هایی بود که این هفته با مدیریت اداره ورزش و جوانان و با حضور استاندار و جمعی از مسوولان ادارات برگزار شد. در آیین، تعدادی از جوانان برتر استان دغدغه‌ها و انتظارات خود را در حوزه اشتغال و مسکن، آسان‌سازی روند اجرای طرح‌های کارآفرینی، لزوم راه‌اندازی کانون وحدت‌ به منظور همگرایی‌ بین عموم مردم و مسوولین و انتخاب دیده‌بان‌ در شهرستان‌ها بیان کردند.

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات جاده‌ای در دستور کار مسوولان چهارمحال و بختیاری قرار گیرد

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تلاش مسوولان استان برای کاهش ۵۰ درصدی تصادفات و تلفات جاده‌ای این استان در نوروز ۱۴۰۱ گفت: در صورت موفقیت این هدف مهم و کاهش آسیب‌های اجتماعی، مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان به‌صورت ویژه تجلیل خواهند شد.

غلامعلی حیدری افزود: فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران استان به‌ منظور فرهنگ‌سازی برای ارتقای استفاده از کلاه ایمنی بین موتورسواران برنامه‌ریزی و تلاش و رسانه‌های گروهی استان برای راه‌اندازی پویش مردمی در این مسیر اقدام کنند.

وی میزبانی مطلوب از مسافران نوروزی، تلاش برای کاهش تصادفات جاده‌ای و فراهم کردن زمینه برای سفری خاطره‌انگیز برای گردشگران را ضروری دانست و تصریح کرد: با افزایش واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا و ارتقای ایمنی جامعه در برابر بیماری کووید ۱۹، حجم سفرها در کشور و استان همزمان با نوروز ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

لازمه فعالیت در عرصه مسجد کار جهادی است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد گفت: لازمه فعالیت در مساجد کار جهادی و توجه به کیفیت برنامه‌ها و باور به اثرگذاری کار فرهنگی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام افزود: با دست خالی اما با روحیه جهادی می‌توان کارهای بزرگی در حوزه مساجد انجام داد و کانون‌های فرهنگی و هنری یکی از نهادهای فعال در مساجد هستند که می‌طلبد این روحیه را در خود تقویت کرده و با توجه به کیفیت فعالیت‌ها، کارهای بزرگی در عرصه مسجد انجام دهند.

وی ادامه داد: اینکه جمعی از جوانان با انگیزه و دغدغه در مساجد فعالیت کنند و نقش‌آفرین باشند اتفاق مبارکی است و با توجه به نگاه بهتری که دولت سیزدهم به حوزه فرهنگ دارد امید می‌رود فعالیت‌های موثرتری در مساجد شاهد باشیم.

کمیته‌های اندیشه‌ورز با حضور جوانان چهارمحال‌ و بختیاری تشکیل می‌شود

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال‌ و بختیاری از تشکیل کمیته‌های اندیشه‌ورز با حضور جوانان در استان خبر داد و گفت: تلاش خواهد شد در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های استانی، جوانان مشارکت داده شوند.

محسن حسین‌میرزایی افزود: باور و اعتقاد جمعی این است که حمایت قاطع و جدی از تلاش جوانان با استعداد می‌تواند به پیشرفت و تعالی استان منجر شود.

وی با اشاره به اینکه جوانان برای دیگر گروه‌های مردمی، گروهی مرجع به شمار می‌آیند و در تمامی زمینه‌ها می‌توانند عامل وحدت و حرکت شوند، یادآور شد: لازم است علاوه بر حفظ این مرجعیت، از ظرفیت آن برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای استان نیز استفاده شود.

بزرگترین نیروگاه خورشیدی چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی استان از سوی شرکت زاگرس کوثر در منطقه سفیددشت اجرا شد.

مجید فرهزاد افزود: برای بهره‌برداری از این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار سرمایه‌گذاری شده است و در حالی که باید ظرف هشت ماه این طرح به بهره‌برداری می‌رسید اما با تکیه بر توان نیروهای بومی کشور و استان این طرح ظرف ۶ ماه افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این نیروگاه در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار اجرا شده است، اظهار داشت: این نیروگاه، برق سه هزار مشترک را تامین می‌کند.

بیش از هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی مصدوم شدند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک‌هزار و سه نفر در استان بر اثر حوادث رانندگی مصدوم شده و ۲۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند، گفت: بیشترین آمار تصادف‌های استان مختص شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و فارسان است.

سرهنگ ایرج حسین‌پور با اشاره به جان دادن ۸۴ درصد متوفیان حوادث رانندگی در مسیر و یا در مراکز درمانی، افزود: ۴۵ درصد تصادفات جاده‌ای بین ساعت ۱۰ تا ۱۴ و ۱۸ تا ۲۰ اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: برنامه پنج ساله کاهش تصادفات رانندگی درون‌شهری و برون‌شهری در استان تدوین و وظایف دستگاه‌های اجرایی مرتبط مشخص شده است و باید اجرای این برنامه سریع‌تر عملیاتی شود.

امسال طرح‌های صنعتی برای ۱۰ هزار نفر در استان شغل ایجاد کرد

سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح‌های صنعتی بهره‌برداری شده و طرح‌هایی که برای آن در سالجاری جواز تاسیس صادر شده برای ۱۰ هزار و ۱۳۷ نفر اشتغالزایی کرده است، گفت: در سالجاری ۱۳۵ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که این تعداد طرح برای ۸۶۲ نفر اشتغالزایی کرده است.

سجاد رستمی افزود: همچنین در سالجاری ۶۵۷ فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ثابت ۸۵ هزار و ۹۸۴ میلیارد ریال در استان صادر شد که این تعداد طرح نیز برای ۹ هزار و ۲۷۵ نفر اشتغالزایی کرده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار طرح صنعتی در استان در حال اجراست، تصریح کرد: از این تعداد ۴۰۰ طرح بیش از ۶۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

توسعه خط دوم کشتارگاه‌های طیور در چهارمحال و بختیاری اجرایی می‌شود

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود کشتارگاه طیور در استان گفت: با توسعه خط دوم تولید در کشتارگاه‌های طیور استان، شرایط زیرساختی و فیزیکی برای بهبود کیفیت مرغ ارتقا می یابد و برای توسعه این خط نیز تسهیلات ۶۰ میلیارد ریالی در اختیار مسوولان کشتارگاه قرار داده خواهد شد.

محمد اسدی با تاکید بر اینکه اتحادیه مرغداران چهارمحال و بختیاری پیگیر احداث کشتارگاه طیور در استان است، گفت: ۲ نفر نیز متقاضی راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی طیور در شهرکرد و سامان هستند.

وی اظهار داشت: امسال در طرح نظارت بر کشتارگاه‌های طیور در استان ۹ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۳۷ قطعه طیور مورد بازرسی قرار گرفتند و ۹۱ هزار و ۸۲۱ کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی در کشتارگاه‌های طیور ضبط و معدوم‌سازی شد.

۲ میلیون و ۳۳۸ هزار نفر با استفاده از ناوگان مسافربری استان جابه‌جا شدند

رییس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۳۷۱ نفر از طریق ناوگان مسافربری به مقاصد مختلف سفر کرده‌اند، گفت: آمار جابه‌جایی مسافران در استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد کاهش داشت.

اصغر رحیمی افزود: از مجموع مسافران جابه‌جا شده، ۹۳ هزار و ۲۳۸ نفر مربوط به سفرهای برون‌استانی هستند که با توجه به گسترش واکسیناسیون و رفع برخی محدودیت‌ها و بالا رفتن ظرفیت حمل مسافر در ناوگان اتوبوسی، این آمار افزایشی ۳.۹ درصدی را در مقایسه با سال قبل به خود اختصاص داد.

وی بیشترین جابه‌جایی مسافر در استان را متعلق به بخش درون استانی با بیش از یک میلیون و ۴۰۷ هزار نفر بیان و تصریح کرد: آمار به دست آمده در این بخش در سال ۱۴۰۰ نشانگر کاهش ۱۸.۵ درصدی مسافران درون استانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha