۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۵۵
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84690665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باد شدید کردستان را فرا می‌گیرد

۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۵۵
کد خبر: 84690665
باد شدید کردستان را فرا می‌گیرد

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: در روز یکشنبه شاهد وزش باد نسبتا شدید در استان هستیم که پیش بینی می‌کنیم سرعت آن در برخی از نقاط به بیش از ۲۰ متر بر ثانیه برسد.

علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پدیده وزش باد در اکثر روزهای هفته در استان مشاهده می‌شود که سرعت آن در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هفته جاری از سایر روزها بیشتر است.

وی افزود: به دنبال وزش باد، شکل گیری پدیده گرد و غبار در کشور عراق و انتقال بخشی از آن به استان وجود دارد که سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از فردا بعدازظهر تا پایان هفته به صورت متناوب امکان بارش‌های پراکنده و خفیف وجود دارد که وضعیت این سامانه بارشی ضعیف برآورد شده است.

وی اضافه کرد: دمای هوای استان نیز طی سه روز آینده روند افزایشی دارد و به صورت میانگین ۶ تا هفت درجه سانتی گراد بیشتر می‌شود.

پناهی یادآور شد: در شبانه روز گذشته شهرهای بابارشانی و دهگلان با دمای منفی هفت درجه کمترین و روستای سلین در شهر سروآباد با دمای ۱۴ درجه گرمترین نقاط استان بودند و دمای شهر سنندج نیز بین منفی ۲ و ۱۱ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha