اقدامات مطلوبی برای توسعه همه جانبه کردستان انجام شده است

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان، توسعه همه جانبه این استان را مستلزم توجه ویژه دولت دانست و گفت: برای جلب این مهم در چند ماه اخیر اقدامات مطلوبی انجام شده است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه شنبه در نشستی با ذیحسابان و کارکنان خزانه معین استان با عنوان شب خزانه، اظهار داشت: بررسی و مدیریت مسائل مربوط به اعتبارات و هزینه ها مستلزم تخصص و دلسوزی و دقت نظر زیادی است. 

وی با اشاره به اینکه  در مسیر توسعه و تعالی استان باید قدم های بزرگی برداشته شود، افزود: کردستان نیاز به توجه ویژه دولت دارد و طی این چهار ماه سعی کردیم در حوزه های مختلف این توجه را با معرفی ظرفیت های استان جلب کنیم. 

استاندار کردستان اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد فاصله ای که در شاخص های توسعه ای با میانگین کشوری را کاهش و حتی حذف کنیم. 

زارعی کوشا با بیان اینکه همه ساختارها، دستگاه ها و پست های مدیریتی زمانی ارزش دارد که در خدمت مردم باشد، تصریح کرد: قانون و ساختاری که درکشور برای ذیحسابی داریم از قوام بالایی برخوردار است. 

وی ادامه داد:  وجود چنین قانونی باعث شده جامعه ذی حسابان همیشه سربلند بوده و هیچ وقت مرتکب جرمی نشوند و همواره خدمت گذار باشند. 

اقدامات مطلوبی برای توسعه همه جانبه کردستان انجام شده است

برپایی شب خزانه ابتکار کردستانی ها

مدیرکل امور اقتصادی و داریی کردستان در این نشست اظهار داشت: شب خزانه که شامل برگزاری نشست ذیحسابان با استاندار است، ایده ای بود که در یکی، دو سال گذشته در کردستان شکل گرفته و اجرایی می شود. 

محمدعظیم ملک اضافه کرد: امیدواریم با توجه به جایگاه خزانه در حوزه مدیریت مالی کشور ، این نشست در دیگر استان ها هم به اجرا در آید. 

وی اضافه کرد: در این نشست گزارشی از وضعیت مالی استان اعم از درآمدها، اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی سرمایه ای ارائه می شود. 

مدیرکل امور اقتصادی و داریی کردستان خاطرنشان کرد: در راستای انضباط مالی و شفاف سازی و به منظور مدیریت بهینه منابع، دستورالعملی را تهیه کردیم که در شورای برنامه ریزی استان هم به تصویب رسید و به دستگاه اجرایی ابلاغ شد. 

ملک با اشاره به اینکه این دستورالعمل براساس چهارچوب قوانین و مقررات تهیه شد، ادامه داد: بر مبنای این دستورالعمل کمیته مصرفی قرار بود تشکیل شود که در آن ذیحسابان با اطلاعاتی که دارند برنامه هزینه کرد اعتبارات را ارائه دهند تا منابع به طور صحیح مصرف شود. 

وی یادآور شد:  در سال جاری ۶۶ هزار میلیارد ریال اعتبار استان بوده که از این میزان بیش از چهار هزار میلیارد آن اعتبارات هزینه ای و مابقی تملک سرمایه ای بوده است. 

تحقق ۱۳۰ درصدی درآمدهای مالیاتی در استان

معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان نیز در این نشست، اظهار داشت:  در سال جاری میزان درآمد پیش بینی شده استان ۱۱ هزار و ۲۱۹ میلیارد و ۴۰۳ میلیون ریال بوده است. 

محمد مشیرپناهی با اشاره به اینکه تحقق درآمدهای استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است، افزود: درآمدهای مالیاتی استان هم در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۳۰ درصد محقق شده است.

وی اضافه کرد: درآمدهای حاصل از مالکیت دولت در استان ۶۶ درصد، درآمدهای حاصل از خدمات فروش کالا ۱۰۱ درصد، درآمد حاصل از جرایم و خسارات رانندگی ۴۲ درصد، درآمدهای حاصل از فروش دارایی های سرمایه ای هم در این استان در سال جاری ۲۰۰ درصد تحقق پیدا کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha