۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۳۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84691024
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید آثار هنری در کردستان رشد قابل توجهی دارد

سنندج-ایرنا- رییس حوزه هنری کردستان گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده تولید آثار هنری در استان با رشد قابل توجهی روبرو شده است.

به گزارش ایرنا، امین مرادی شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: حوزه هنری استان همسو با سیاست‌های محوری خود و برنامه‌های ابلاغی از ابتدای سال جاری، بنا به شرایط کرونا در کنار برنامه‌های اجرایی خود بر تولید آثار هنری در بخش‌های مختلف متمرکز شد که نتیجه آن در زمینه‌های مختلف هنری قابل توجه بوده است.

وی افزود: در بخش سینمایی با اکران همزمان فیلم‌های روز در بخش ارتقاء و ایجاد زیرساخت‌های لازم در شهرهای سنندج، سقز و بیجار اقدام کرد که حاصل آن ساخت پردیس سینمایی مهر سقز، افزایش سالن‌های سینمایی در پردیس سینمایی بهمن سنندج و تبدیل سینما آزادی بیجار به پردیس سینمایی بوده است.

رییس حوزه هنری کردستان اضافه کرد: در بخش هنرهای تجسمی نیز در همین بازه زمانی ۲گالری مانا در سقز و مهر بیجار به گالری سوره در سنندج افزوده شده و هم اکنون در این سه شهر گالری استاندارد که به صورت هفتگی نمایشگاه‌های هنری در بخش های مختلف تجسمی را به تصویر می کشند، فعال است که برگزاری بیش از ۳۰ نمایشگاه تجسمی در طول سال جاری حاصل این اتفاق بوده است.

وی در ادامه یادآور شد: اعزام ۳۰۰ دف نواز کردستانی به تهران برای اجرای برنامه نوروزی و همچنین اجرای ۲۰۰ دف نواز در مجموعه ۲۲ گولان از دیگر اقدامات موثر فرهنگی حوزه بوده است.

مرادی گفت: واحد هنرهای تصویری در سالجاری با حمایت از تولید چندین اثر هنرمندان فیلم‌ساز موفقیت‌های ارزنده ای را نیز با تولیدات خود در جشنواره‌های معتبر بین المللی کسب کرده است.

وی افزود: این واحد در کنار بررسی فیلم‌نامه‌ها و طرح‌های ارائه شده در زمینه راهنمایی‌های لازم به صاحبان طرح و فیلمنامه در بخش مربوط به نواحی منفصل شهری نایسر و ننله نیز با جدیت ورود پیدا کرده که حاصل آن تولید ۲ مستند "ننله" و " نایسر" در نوبت اکران است که به عنوان آثار برتر مورد توجه ستاد بوده است.

رییس حوزه هنری کردستان اضافه کرد: این واحد همچنین در حال حاضر در راستای حمایت از آثار فیلمسازان  ۱۵ طرح بررسی شده را به مرکز ارسال کرده است که در صورت تصویب برای سال آینده تولیدات خوبی را نیز شاهد خواهیم بود.

وی افزود: رونمایی از چهار عنوان کتاب دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن استان کردستان با عناوین "کردستان و معماری" ، "کردستان و سینما"، "کردستان و عرفان"، "کردستان و موسیقی(سازشناسی) از دیگر اقداماتی است که انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha