شهرداری تربت حیدریه برای زیباسازی نوروزی  ۷۰ میلیارد ریال هزینه کرد

تربت‌حیدریه- ایرنا- شهردار تربت‌حیدریه گفت: حدود ۷۰ میلیارد در قالب طرح ستاد استقبال از بهار برای زیباسازی و فضای سبز این شهرستان توسط شهرداری هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، وحید فرخ‌تبار روز یکشنبه در بازدید خبرنگاران از نمادهای نوروزی ویژه بهار در شهرستان تربت‌حیدریه افزود: خدمات ویژه استقبال از بهار توسط شهرداری تربت‌حیدریه در پنج حوزه کلی شامل "عمران و بازآفرینی، سیما، منظر و فضای سبز ،خدمات شهری، تاسیسات شهری و حمل و نقل و ترافیک شهری"  اجرا شده است.
شهردار تربت‌حیدریه بیان کرد: معیار کاری ما رعایت اصل صرفه جویی و رسیدن به هدف با محدودیت منابع مالی است.

فرخ تبار گفت: برای بهسازی و تعریض بلوار شهید باهنر با  ورودی شهرک ولیعصر(عج) با ۳ پیمانکار فعالیت خود را آغاز کردیم که ادامه آن در سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.

سرپرست فضای سبز شهرداری تربت‌حیدریه نیز گفت: ۱۷ المان متناسب با حال و هوای نوروزی در شهرستان تربت حیدریه طبق فراخوان توسط هنرمندان این خطه انجام شده است.

سارا امینیان افزود: بابت اصلاح و کاشت گل‌های تزیین شده، رنگ آمیزی و دیوارنگاری‌ها و ساخت ۲۰ نماد شهری که سه نماد آن دایمی است،  ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده‌ است.
وی بیان کرد: از آنجا که طبق نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تربت حیدریه به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر پیوسته‌ است، لذا دیوارنگاری‌ها به موضوع اشعار شاعران بومی این خطه و با گویش تربتی اختصاص یافته که نمونه بزرگ آن را می‌توان در ورودی شهر و بر روی دیوار کارخانه قند مشاهده کرد.
سرپرست فضای سبز شهرداری تربت‌حیدریه بیان کرد: جایگزینی درختان مثمر به جای غیرمثمر و نیز کاشت گیاهان دارویی متناسب با شرایط آب و هوایی این خطه نظیر درخت سنجد، عناب، توت مثمر و نیز گیاهانی چون اسطوخودوس و رزماری از دیگر اقدامات انجام شده است.
امینیان با اشاره به وجود پنج بوستان عمومی و ۱۵ بوستان محله در تربت حیدریه، مجموع درختان بوستان‌ها و پارک‌های محلات در این شهرستان را هفت هزار و ۵۰۰ اصله عنوان کرد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha