سواحل رود رونه جاذبه کم نظیر گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج - ایرنا - سواحل زیبای رودرونه شهرستان باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد با محیطی مفرح، طبیعتی زیبا و آب و هوایی دلپذیر بهشت گردشگری نوروزی در این استان بشمار می رود که سالانه مقصد گردشگران پرشماری است.

این تفرجگاه دلنشین در ۱۰ کیلومتری شهر باشت و نزدیکی جاده ارتباطی استان های جنوبی کشور به فارس افزون براینکه  محیطی دنج و رویایی برای زدودن گرد و خاک خستگی مسافران است مقصد بسیاری از گردشگران در فصل بهار محسوب می شود.

گردشگرانی که برای نخستین بار تفرجگاه رود رونه را به عنوان مقصد سفر نوروزی انتخاب می کنند آنچنان مجذوب زیبایی های طبیعی این منطقه بکر می شوند که اینجا پاتوق ثابت گردشگری آنان می شود.

شاید به همین دلیل است که هر ساله بر شمار مسافران تفرجگاه رود رونه افزوده می شود.

این سرزمین زیبا که در آغوش کوه سه هزار متری خامی آرمیده، گویی چون عروسی آذین بسته شده به انواع آرایش ها از آب گوارا،طبیعت سرسبز، پونه های مشک فشان،گل های رنگارنگ و  هوای دلپذیر جاذبه طبیعی کم نظیر در  فصول بهار و تابستان است .

اینجا سایه سار دلنشین انواع درختان گردو، انگور، انجیر و توت وحشی همراه با مناظر زیبای جنگل های بلوط، محیط دلنشینی را خلق کرده است که  می تواند مقصد سفری خاطره انگیز و به یادماندنی برای طبیعت دوستان باشد.

وجود غاز بزرگ معروف به اشکفت میر محمد طاهری و همچنین اشکفت برابر با وسعتی به اندازه برپایی بیش از ۳۰ چادر مسافرتی در کنار چشمه آب گوارا این منطقه را به بهشت گمشده طبیعت گردی تبدیل کرده است.

موقعیت جغرافیای کم نظیر رود رونه

رییس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باشت گفت: رود رونه به دلیل نزدیکی به شهر باشت و جاده ارتباطی گچساران به شیراز در تعطیلات نوروزی پذیرای گردشگران زیادی است.

صادق ماندنی زاده اضافه کرد: وجود یک اقامتگاه بومگردی و زیرساخت هایی چون سکوبندی،سرویس بهداشتی و سایر امکانات و مناظر چشم نواز آن باعث شده این منطقه از محبوبترین تفرجگاه های جنوب کهگیلویه و بویراحمد در تعطیلات نوروزی باشد.

به گفته ماندنی زاده شلالدون،کلگه امیرشیخی، پل تاریخی پریم، دوگور دوپا، چهار صفه خان احمد و اشکفت شاه و درخت سرو لار از عمده جاذبه های گردشگری این شهرستان بشمار می رود.

ماندنی زاده با یادآوری اینکه ۱۴ جاذبه گردشگری طبیعی در شهرستان باشت چون آبشار گله جنی، سد تنگ تیز، کلگه امیرشیخی، آبشار طوف، کوه دوگوشی، باغ های امامزاده ضامن (ع) و تنگ بوستان از مهمترین جاذبه های گردشگری طبیعی شهرستان باشت است ابراز داشت: این شهرستان با جاذبه های دیدنی متنوع آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

ماندنی زاده تاکید کرد: سالیانه ۳۰۰ هزار ایرانگرد و شماری از جهانگردان اروپایی و آسیایی از جاذبه های دیدنی باشت بازدید می کنند.

وی عنوان کرد: شهرستان باشت دارای ۳۰ زیرساخت گردشگری شامل اقامتگاه‌های بومگردی، اردوگاه‌های تفریحی، سفره‌خانه‌های سنتی، واحدهای پذیرایی و سرویس‌های بهداشتی است.

برنامه های پذیرایی از مهمانان نوروزی

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی و جشن های نوروزگاه مهمترین برنامه های پیش بینی شده در تعطیلات نوروز امسال است.

سعیدطالبی پور اظهار داشت: بازخوانی آیین ها و  رسوم سنتی ،پخت غذاهای محلی و توزیع بسته های معرفی ظرفیت های گردشگری از دیگر برنامه های پیش بینی شده در تعطیلات نوروز امسال این شهرستان بشمار می رود.

وی تاکید کرد: پاک‌سازی و زیبا سازی ورودی شهر، نظارت با گشت‌زنی مشترک با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تأسیسات گردشگری از دیگر برنامه‌های ستاد خدمات سفر در شهرستان‌ باشت است.

 شهرستان باشت با وسعت بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ کیلومتر در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۱۵ روستا، یک شهر، ۲ بخش و ۲۱ هزار نفر جمعیت است.
باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha