۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۳۷
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84691447
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری کارناوال نوروزی اقوام در گنبدکاووس

۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۳۷
کد خبر: 84691447
برگزاری کارناوال نوروزی اقوام در گنبدکاووس

گنبدکاووس- ایرنا- کارناوال نوروزی اقوام توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر گنبدکاووس با دعوت از هنرمندان شهرستانی بعد از ظهر یکشنبه در دقایق پایانی سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

به گزارش ایرنا، هنرمندان اقوام مختلف سیستانی، بلوچ، ترکمن و قزل‌باش با پوشیدن لباس‌های محلی از مقابل شهرداری گنبدکاووس تا محوطه برج قابوس به عنوان بلندترین گنبد تمام آجری جهان به اجرای برنامه‌های شاد پرداختند.

حضور هنرمندان در خیابان‌های گنبدکاووس حال و هوای شهر را بهاری کرد و بسیاری از مردم دقایقی از وقت خود را در ساعات باقی‌مانده به آغاز سال تحویل به تماشای اجرای موسیقی‌های سنتی آیینی و نوروزخوانی با تمرکز در محل برج قابوس اختصاص دادند.

بیشترین تمرکز اجرای حرکات نمایشی همراه با موسیقی آیینی اقوام در محوطه برج قابوس بود که مورد استقبال جمعیت زیادی از مردم قرار گرفت و خیلی از خانواده‌ها کودکان خود را بر درشکه‌ و ارابه‌ای که مخصوص برنامه امروز پیش بینی شده بود سوار کردند.

عده‌ای دیگر از مردم هم با گرفتن عکس و فیلم توسط تلفن همراه این لحظات را به عنوان یادگاری در دفتر خاطرات خود برای نشان دادن به دوستان و اقوام ثبت کردند.

شهردار گنبدکاووس، برگزاری کارناوال نوروزی را بهترین فرصت برای نشان دادن وحدت و همدلی اقوام ساکن در شهرستان دانست و گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی با هدف ایجاد نشاط در جامعه در اولویت شهرداری قرار دارد.

سیدعلی اصغر موسوی افزود: این کارناوال با هدف شادی آفرینی در جامعه و کمک به تامین سلامت جسمی و روحی شهروندان برگزار شد و با همکاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان در ایام نوروز اجرای مشابه این برنامه‌ها در محوطه برج قابوس ادامه دارد.

برگزاری کارناوال نوروزی اقوام در گنبدکاووس

وی از نصب نمادهای نوروزی در میادین‌ و بوستان‌های اصلی این شهر به‌منظور افزایش زیبایی‌های بصری و استقبال از فصل بهار و عید باستانی نوروز خبر داد و گفت: ایجاد شور و نشاط در شهروندان و مسافران نوروزی و تبدیل این شهر به مقصد گردشگری از اهداف این نهاد است.

شهرداری گنبدکاووس اظهارداشت: شهرداری علاوه بر نصب نمادهای نوروزی، از چند ماه قبل اقدامات عمرانی از جمله بهسازی و زیباسازی بوستان‌های شهری و میادین ورودی، اصلی و مرکزی شهر با کاشت چمن و غرس افزون بر پنج میلیون گل‌های فصلی، نظافت و پاکیزگی محورهای ورودی به شهر، بهسازی نمازخانه‌ و سرویس‌ بهداشتی بوستان‌های شهری، خط کشی معابر و رنگ آمیزی جداول و نصب سیستم‌های روشنایی در بلوارها را شروع و انجام داده است.

به گفته دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر گنبدکاووس، هماهنگی و برنامه ریزی‌های لازم برای استقبال، پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان توسط کمیته‌ها این ستاد انجام شده است.

مریم آق آتابای افزود: فضاسازی و زیباسازی سطح شهر و روستاها توسط شهرداری‌ها و دهیاران انجام شده و ۸۴ اتاق با ظرفیت ۱۶۴ تخت برای اسکان مسافران نوروزی به گنبدکاووس در سه هتل، ۳ واحد بوم گردی و چهار آموزشگاه پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر ۲ پایگاه امداد و نجات و راهنمای مسافران در شهر گنبدکاووس و سه راهی اینچه برون برپا کرده و بازارچه مرزی نیز در تعطیلات نوروز فعال خواهند بود.

 به گزارش ایرنا، شهرستان تاریخی گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت و تنوع اقوام و فرهنگ‌ها واقع در شرق استان دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی قابل توجه از جمله برج قابوس بن وشمگیر با بیش از هزار سال قدمت و به عنوان بلندترین برج آجری جهان، آستانه امامزاده یحیی بن زید (ع)، سه تالاب بین المللی آلماگل، آجی‌گلی و آلاگل در بخش مرزی داشلی برون، بازارچه و گمرک مرزی، مجموعه سوارکاری، دریاچه مصنوعی و مراتع و دشت های سرسبز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha