ویژه برنامه تحویل سال نو در جوار بقاع متبرکه گلستان برگزار می شود

گرگان ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت : ویژه برنامه تحویل سال نو در جوار بقاع متبرکه این استان با حضور هم استانی ها و مسافران نوروزی و با رعایت شیوه پروتکل بهداشتی برگزار می شود .

لحظه تحویل سال ۱۴۰۱ (۱۴۰۱) شمسی ساعت ۱۹ و ۳ دقیقه و ۲۶ ثانیه روز یک شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ شمسی - ۲۰ مارس (مارچ) ۲۰۲۲ میلادی - ۱۷ شعبان ۱۴۴۳ قمری است .
حجت السلام و المسلمین روح اله سلیمانی فرد روز یکشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: برای امسال برنامه محوری تحویل سال در ۶۸ بقعه متبرکه استان به صورت ویژه برنامه ریزی شده است.
به گفته وی ویژه برنامه های تحویل سال نو در بقاع متبرکه با مشارکت ۵۰ مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم و روحانیان بومی مستقر در این اماکن مذهبی اجرا می شود .
وی ادامه داد : قرائت قرآن کریم از سوی قاریان برجسته شهرستانی، مولودی خوانی، اجرای آیین شمع گردانی و حرکت به سمت ضریح، قرائت دعای تحویل سال نو و پخش سخنان رهبر معظم انقلاب در آغاز سال نو از جمله ویژه برنامه های تدارک دیده شده است.
 در گلستان امامزاده عبدالله‌بن موسی‌بن جعفر(ع) برادر امام رضا(ع) و امامزاده یحیی‌بن‌زید(ع) به ترتیب واقع در شهرهای گرگان و گنبدکاووس بیشترین مراجعه‌های مردمی در طول سال به ویژه لحظه تحویل سال نو را در میان بقاع متبرکه استان دارند.
در استان گلستان واقع در شمال کشور ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد که ۱۰۳ امامزاده دارای حرم است.
به دلیل شیوع ویروس کرونا، تا ۲ سال قبل ویژه برنامه لحظه تحویل سال نو در جوار بقاع متبرکه استان گلستان همانند سایر نقاط کشور بسیار محدود و حتی به صورت مجازی برگزار شد.
استان گلستان واقع در دو قطب گردشگری شمال و زیارتی مشهد مقدس، هرساله در ایام تعطیلات نوروزی، مسافران بی شماری از این استان و بیشتر بوسیله خودروی شخصی گذر می کنند .
در گلستان دو میلیون نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کنند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha