۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۴۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84691564
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باد و باران خراسان شمالی را فرا می گیرد

۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۴۷
کد خبر: 84691564
باد و باران خراسان شمالی را فرا می گیرد

بجنورد-ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: سامانه بارشی از امشب استان را تحت تاثیر قرار می دهد که سبب بارش باران و وزش باد شدید در مناطق مختلف می شود.

مهدی کمالی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی در یکشنبه شب تا دوشنبه صبح در استان سبب بارش پراکنده باران بویژه در نواحی شمال غرب استان یعنی در شهرستان های مانه و سملقان، رازوجرگلان و بخش هایی از بجنورد می شود.

وی گفت: فعالیت این سامانه در روز سه شنبه شب تا چهارشنبه تشدید می شود که همراه با وزش باد، گاهی باد لحظه ای شدید و بارش باران می شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: در  نواحی شمالی و سردسیر بارش باران و برف پیش بینی شده و در ارتفاعات بارش برف و احتمال کولاک و مه وجود دارد.

وی افزود: فعالیت این سامانه در بیشتر نقاط استان بویژه نیمه شمالی استان، شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان، بجنورد، شیروان و شمال جاجرم، اسفراین فاروج خواهد بود.

کمالی با بیان اینکه سامانه بارشی تا بعداز ظهر چهارشنبه در استان فعال است اظهار داشت: با توجه به بارندگی، لغزندگی جاده ها دور از انتظار نیست و پدیده مه هم در جاده ها سبب کاهش دید افقی برای رانندگان می شود.

وی افزود: مردم استان در مناطق مختلف کاهش ۶ تا هشت  درجه سانتیگرادی دمای هوا در گرمترین ساعات روز در دوشنبه تا چهارشنبه و همچنین دمای زیر صفر درجه در روز چهارشنبه و پنج شنبه را تجربه می کنند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از کوهنوردان انتظار می رود از صعود به ارتفاعات در شرایط نامساعد جوی اجتناب کنند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است میانگین بارندگی در این استان ۲۴۰ میلیمتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha