۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84691594
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

تندباد با سرعت ۷۰ کیلومتر استان همدان را درنوردید

۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۰۳
کد خبر: 84691594
تندباد با سرعت ۷۰ کیلومتر استان همدان را درنوردید

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی تغییرات جوی و فعالیت یک موج کم فشار، باد شدید با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر مناطق استان را درنوردید.

«محمدحسن باقری شکیب» روز یک‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، وزش باد شدید همراه با غبار رقیق طی ۴۸ ساعت آینده و در ساعات عصرگاهی پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت آب و هوایی استان همدان در روزهای آینده ناپایدار است، افزود: بر همین اساس از روز سه شنبه با ورود سامانه جدید بارشی به استان، علاوه بر وزش باد، بارش های پراکنده و خفیف باران در برخی از مناطق استان را نیز خواهیم داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه ایستگاه هواشناسی همدان سرعت وزش باد را ۷۰ کیلومتر در ساعت ثبت کرده است، ادامه داد: به دنبال وزش باد در استان کمینه دمای هوا تا آخر هفته بالاتر از صفر پیش بینی می شود.

به گفته باقری شکیب، فامنین با ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و قهاوند، فامنین و شیرین سو با سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی اظهار داشت: بیشینه و کمینه دمای هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته نیز به ترتیب ۱۲ و پنج درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان افزود: در ۲۴ ساعت آینده دمای هوای همدان بین ۱۵ و یک درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha