۳۱ پایگاه امدادی هلال احمر کردستان در طرح نوروزی ۱۴۰۱ مشارکت دارند

سنندج- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: ۳۱ پایگاه ثابت، موقت و سیار امدادی جمعیت هلال احمر کردستان در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۱ استان مشارکت دارند.

پیام جلالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ۳۱ پایگاه شامل ۱۳ پایگاه ثابت (جاده‌ای، امدادهوایی، کوهستان و واکنش سریع)، ۱۰ پایگاه پشتیبان و هشت پایگاه موقت و سیار است که تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ در استان آماده ارائه خدمت به هموطنان هستند.

وی افزود: در این طرح یک فروند بالگرد در قالب امداد هوایی برای شرایط اضطراری در آماده باش کامل قرار دارد تا در صورت نیاز به مسافران خدمات ارایه دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: در این طرح ۲۳ دستگاه آمبولانس، خودروی پیشرفته نجات، خودروی چند منظوره آرگو و خودروی کمک دار جهت امداد رسانی و فعالیت در شرایط اضطراری در حالت آماده باش هستند و نیروهای آموزش دیده و متخصص نیز خدمات رسانی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۱، در مجموع طی ۲۰ روز حدود سه هزار و ۶۰ نفر - روز، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان در تمام مسیرهای مواصلاتی فعالیت خواهند داشت.

جلالی به رانندگان توصیه کرد قبل از سفر از وضعیت خودرو، آب و هوا و جاده مطلع شوند و در صورت وقوع هرگونه حادثه احتمالی با سامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرید.

وی یادآور شد: رانندگان هنگام مسافرت کمربند ایمنی را ببندند که این مسئله نقش مهمی در کاهش ضایعات نخاعی در تصادفات دارد.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کردستان عضویت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha